ارسال شده توسط در 5 نوامبر 2012 ۷ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

سوادکوه یکی از بزرگترین مناطق کوهستانی و جنگلی مازندران می‌باشد که خود به چهار قسمت تقسیم شده و منطقه پل سفید یکی از آن مناطق می‌باشد.

برنامه این هفته باشگاه کوهنوردی اسپیلت راهپیمایی و عبور از این منطقه به طرف منطقه دودانگه ساری بود.

طول این مسیر که از روستای «اساس» در ۵ کیلومتری پل سفید شروع گردید، حدود ۳۰ کیلومتر اندازه‌گیری شد و در نهایت در روستای «افراچال» که در جوار سد عظیم و پرآب سلیمان‌تنگه (شهید رجایی) قرار دارد، به پایان رسید.

صبح روز جمعه ۱۲ آبان ماه ۱۳۹۱، ساعت ۱۰:۳۰ با یک تیم ۱۹ نفره، راهپیماییمان را از روستای زیبای اساس شروع کردیم. حدود ۵ ساعت طول کشید تا بتوانیم از سربالایی مسیر جنگلی و کاملاً بکر و زیبای آنجا عبور کرده، به گردنه‌ای برسیم که از آنجا مناطق و روستاهای میانه‌ای مسیر نمایان می‌شد.

از آنجا در جاده خاکی جنگلی حرکت کرده، در ساعت ۱۷:۳۰ با فرارسیدن غروب پاییزی در جنگل، بر روی تپه‌ای زیبا و پوشیده از چمنزاری همراه با درختچه‌های کوتاه جنگلی بر روی آن، کمپ شب‌مانی را برقرار کردیم.

۶ تخته چادر برپا کرده و با افروختن آتش، ساعتی را در کنار گرمای مطبوع آن گذراندیم. هوا سرد و ابری بود، ولی خوشبختانه علی‌رغم پیش‌بینی هواشناسی، تا آن ساعت خبری از باران نبود.

ساعت ۹:۰۰ شب تمام نفرات در داخل چادرها به استراحت پرداختند. ولی ساعت ۱۱:۰۰ شب تا ۱:۰۰ بامداد، ساعات ریزش باران شدیدی بود که بجزء اهالی یک چادر، نفرات در بقیه چادرها با مشکل روبرو نشدند.

صبح زود از خواب برخاسته، بعد از صرف صبحانه، در ساعت ۸:۰۰ حرکت را شروع کردیم. تقریباً بیش از نصف مسیر را طی کرده بودیم. به دلیل ریزش باران و شیب، مسیر کمی لغزنده و لیز شده بود.

بعد از یک ساعت، جاده بین روستاهای «پاشاکلا» و «قارون‌سرا» را قطع کرده، آخرین سربالایی‌ها را طی کردیم تا به دره‌ای جنگلی وارد شدیم که با یک پاکوب به شکل سرازیری تا روستای افراچال ادامه داشت.

ساعت ۱۳:۰۰ قبل از رسیدن به جاده، ناهار را در جنگل صرف کرده، طی تماسی با راننده مینی‌بوس باشگاه، محل دقیق خود را اعلام کردیم.

با رسیدن مینی‌بوس و گشتی در اطراف سد و روستای افراچال، به طرف تهران حرکت کردیم.

این سد که به سد سلیمان‌تنگه یا شهید رجایی مشهور است، بسیار پرآب بود که ظاهراً آب اصلی خود را از رودخانه مشهور تجن تأمین می‌کند. این سد در ۵۰ کیلومتری جنوب شهرستان ساری واقع است.

(با سپاس و قدردانی از زحمات آقای علی‌اصغر صباغی، عضو باشگاه کوهنوردی اسپیلت که این برنامه را به باشگاه پیشنهاد و مقدمات آن را مهیا نمود.)

اعضای شرکت‌کننده به ترتیب حروف الفبا:
خانم‌ها: نیلوفر ارسنجانی (مهمان)، جدی (گزارش‌برنامه‌نویس)، داداشی، گلجان و میرزایی
آقایان: احمدآقا (راهنمای محلی)، اسدی، دکتر بلوچی (پزشک تیم)، امید پرتوی (مهمان)، آرش جعفری (مهمان)، حاصلی، حمیدی (سرپرست)، غ.ر. خلیل‌آبادی، سلیمی، سیدمراد، صباغی، صدیقی، فقیهی و قلندر

«با تشکر ویژه از آقای امید پرتوی عکاس این برنامه»

گزارش سایت از: ذبیح‌ا… حمیدی
     1391.8.15

۷ دیدگاه to “هر هفته یک برنامه: این بار گزارش راهپیمائی جنگل سوادکوه به ساری ـ ۱۲ و ۱۳/۸/۱۳۹۱”

1. علیرضا مرادی می گوید:

آقا هم برنامه بی نظیر هم عکسهای برنامه.پاینده باشید.

2. محسن می گوید:

درود و سپاس به اقای حمیدی برنامه خیلی خیلی زیبا بود….
    دمت گرم و سرت خوش باد امید خان باعکسای قشنگت

در دیده می کند!
    “احمد شاملو”

4. نیلوفر می گوید:

با تشکر از جناب حمیدی، و همه دوستان و همراهان عزیز که لحظات این سفر رو با حضور سبزشون و عکاسیهای زیباشون برامون بیادموندنی کردند.

5. ناصر سليمي می گوید:

خوش به حالتون واقعا برنامه زیبایی رو اجرا کردید.
    میگم مربی قوانین شکسته شده.بچه ها میوه میچینن.

6. حامد می گوید:

با سلام و وقت بخیر
    با این جنگل و با این طبیعت بکر خستگی از تن آدم بیرون میره.
    واقعاً عالی بود.ای کاش بشه طبیعت رو همینطورکه هست تمیز و سالم نگهداری کنیم.
    یاشاسین!!!!

7. افشین احمدی می گوید:

با سلام به جناب حمیدی و اعضای باشگاه اسپیلت
    امیدوارم از این برنامه لذت کافی برده باشید ،لازم میدانم متذکر شوم منطقه مورد نظر جزو منطقه دودانگه ساری میباشد که در گزارش شما به اشتباه چهاردانگه عنوان شده است .سربلند باشید