ارسال شده توسط در 16 سپتامبر 2017 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این دو قله در البرز مرکزی از قللی‌ست که بسیار مورد علاقه کوهنوردان مرکز نشین است.

قله مهرچال از شمال به دشت لار ، از غرب به پیرزن کلون ، از شرق به قله آتشکوه و از جنوب به روستای امامه (رودبار قصران) می رسد.

پیرزن کلون به نوعی در امتداد صعود قله مهرچال قرار گرفته است ولی به دلیل اینکه دارای تنها ، یک یال صعود مشخصی از شرق است ، قله ای مجزا محسوب می شود.

این دو قله بر روی خط الرأس اصلی البرز واقع شده اند.

این خط الرأس طویل از قله گل زرد (جاده هراز) شروع شده ، به گردنه یونه زا و در ادامه به قلل خرسنگ ، جانستون و خلنوها وصل می شود و از آنجا تا گردنه کندوان (جاده چالوس) ادامه دارد.

ناگفته نماند قله پیرزن کلون از جنوب غربی به قله هم هن ، از شمالشرقی به قلل شیورکش و کاسونک ختم می شود.

برنامه این هفته باشگاه اسپیلت صعود این دو قله از روستای گرمابدر(منطقه رودبار قصران) و فرود از روستای راحت آباد (منطقه لواسانات) بود که به شرح زیر اجرا شد؛

ساعت ۶:۳۰ صبح صعود را از گرمابدر شروع کردیم (ارتفاع ۲۴۰۰ متر)

یال صعود زمستانی پیرزن کلون را انتخاب کرده ، بعد از گذشتن از باغات و ویلاهایی که متأسفانه هر ساله به تعداد آن‌ها افزوده می شود به اول یال صعود رسیدیم.
شیب این یال زیاد بوده پس از زمان کوتاهی به ارتفاعات دست یافتیم.

در ساعت ۱۲ بر روی خط الرأس اصلی ، جایی بین دو قله پیرزن کلون و هم هن صعود کردیم.

بعد از توقفی کوتاه بر قله پیرزن کلون (۳۸۵۰ متر) بلافاصله از روی خط الرأس به طرف قله مهرچال حرکت کرده و با تمام نفرات در ساعت ۱۳ بر روی این قله بودیم(۳۹۸۰ متر)

پس از عکاسی و استراحت ، تیم به دو دسته تقسیم شد.

تیم اول به طرف روستای امامه از روی مسیر پاکوب نرمال حرکت کرد و تیم دوم به تعداد ۶ نفر از یال تیغه ای و صخره ای جنوب شرقی قله به طرف روستای راحت آباد فرود رفت .

این مسیر کاملاً سنگی و دست به سنگ بود.

حدود ۴ ساعت این فرود به طول انجامید . بیشتر این مسیر صخره ای و با وضعیت سنگ نوردی همراه بود.

در ساعت ۱۸:۳۰ با پیوستن دو تیم در روستای راحت آباد همگی به طرف تهران حرکت کردیم.

اعضای شرکت‌کننده در برنامه:
آقایان: ذبیح اله حمیدی «سرپرست» – غلامرضا خلیل آبادی«مربی» – رامین منفردزاده – ارسلان بیک محمدی – علیرضا کاظمی (نقشه و gps) – محمدحسین اله یاری – دکتر علی طوطی – پدرام آسیابانی – ایمان عبادی – محمدرضا علی محمدی – و اعضای جدید بهزاد زرین کوب و هادی گودرزی
خانم ها: فاطمه هوشمند – آناهیتا والی

نمای تیغه های سنگی از راحت آباد

f5724097-4e4a-4200-90c5-f367ce37d362

نقشه مسیر صعود و فرود قلل مهرچال و پیرزن کلون

۲ دیدگاه to “هر هفته یک برنامه «شماره ۷۰۸»/ این بار گزارش صعود قلل مهرچال و پیرزن کلون ۹۶/۶/۲۴”

1. علیرضا کاظمی می گوید:

درود بر همه همنوردان باشگاه اسپیلت.
    چندین بارکه از جاده راحت آباد رد شده بودم آرزو داشتم تیغه های جنوب غربی قله مهرچال را یا صعود کنم یا فرود بیایم و دراین برنامه با خوش سلیقگی آقای حمیدی به آرزویم رسیدم.
    یک مسیر دست به سنگ زیباوپراز انرژی که نشان داد ماقله نوردهای باشگاه هم درصورت نیاز میتوانیم دست به سنگ بشویم.وفقط قله نورد نیستیم.
    درود بر همه اسپیلتیها.
    همواره بر فراز باشید.

2. طوطی می گوید:

برنامه بسیار خوبی بود…با تشکر فراوان از جناب آقای حمیدی، جناب آقای خلیل آبادی، و کلیه همنوردان عزیز