هر هفته یک برنامه «شماره ۶۹۲»/ این بار گزارش صعود قلل سیاه غارها۹۶/۳/۱۹

ارسال شده توسط در 11 ژوئن 2017 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

سیاه غارها سه قله‌ای هستند که در کنار هم قرار دارند. این قلل در شرق قلل پرسون و ریزان از توابع روستای افجه قرار گرفته اند.بهترین دسترسی به این قلل از روستای برگ جهان درتوابع شهرستان لواسان است.
صبح جمعه ۱۹ خرداد ۹۶ ساعت ۵:۳۵ از سیدخندان به سمت لواسان حرکت کردیم.از انتهای شهر لواسان (میدان بسیج) وارد جاده افجه شدیم و بعد از حدود ۵ کیلومتر به آنجا رسیدیم.
این جاده را ادامه داده و بعد از ۶ کیلومتر به روستای برگ جهان رسیدیم و از کنار مسجد جامع روستا حرکتمان را آغاز کردیم .این جاده ماشین رو را اگر ادامه دهیم به جاجرود می رسد.
ساعت ۷:۲۰ صبح از روستای برگ جهان در ارتفاع ۲۰۱۷ متری و از «خیابان سَردِه» صعودمان را آغاز نمودیم و بعد از گذشتن از کوچه باغ های زیبا به انتهای روستا رسیدیم که شیب های زیر گردنه و گرمی هوا سرعتمان را کمی کُند کرد.
زمانی که به گردنه سُووَل در ارتفاع ۲۵۶۳ متری رسیدیم ، قله سیاه غار و دشت اِندار (۲۴۲۴ متر) به چشم می خورد.
دشت اِندار دشت زیبایی است که در دامنه‌ی سیاه غار قرار دارد و مکان مناسبی است برای استراحت کردن.
ساعت ۹:۳۰ به این دشت رسیدیم و بعد از صرف صبحانه در ساعت ۱۰ از یال سیاه غار به سمت قله حرکت کردیم.
بعد از کمی پیمایش دونفر از صعود به قله انصراف دادند و به دشت بازگشتند و بقیه اعضای تیم با سه توقف کوتاه در ساعت ۱۲:۱۵ الی ۱۲:۳۰ به قله سیاه غار یک به ارتفاع ۳۳۴۸ متر رسید.
۴ نفر از اعضای تیم تصمیم گرفتند دو قله‌ی دیگر سیاه غار را صعود کنند و با زمان مناسبی در ساعت ۱۳ به قله سیاه غار ۲ و ۳ رسیدند و بدون فوت وقت به بقیه‌ی تیم ملحق شدند .
ساعت ۱۳:۴۵ از قله به دشت اِندار حرکت کردیم و در ساعت ۱۵:۱۵ به دشت رسیدیم و پس از صرف غذا به سمت روستای برگ جهان حرکتمان را آغاز کرده و پس از صعود گردنه سُووَل به سمت روستا فرود آمدیم و ساعت ۱۸ برنامه به پایان رسید.

پی نویس:
قبلاً در دشت اِندار چشمه ای وجود داشت که اکنون این چشمه توسط مالکین با لوله به جای دیگری انتقال پیدا کرده بنابراین لازم است در این صعود آب کافی به همراه داشت .البته در بالای دشت فعلا چشمه ای وجود دارد که در معرض دید نیست.

اعضای شرکت‌کننده در برنامه:
خانم ها : مریم بهرامی – رؤیا جوادی – نگار گلجان
آقایان: رضا خلیل آبادی (سرپرست)- غلامرضا خلیل آبادی (مربی) – محسن شاکری – دکتر علی طوطی – افشین جوادی – علیرضا رضایی – سیامک کریمی

گزارش از: رضا خلیل آبادی

قله سیاه غار ۳

20170609_161438

دشت اِندار

یک دیدگاه to “هر هفته یک برنامه «شماره ۶۹۲»/ این بار گزارش صعود قلل سیاه غارها۹۶/۳/۱۹”

1. طوطی می گوید:

صعود بسیار خوبی بود …از آقایان غلامرضا و رضا خلیل آبادی بخاطر سرپرستی، هدایت، و همه محبت هایشان در مسیر صعود و بازگشت سپاسگزارم