هر هفته یک برنامه «شماره ۶۸۵»/ این بار گزارش صعود قله «اسب گیرون» ۹۶/۲/۱

ارسال شده توسط در 22 آوریل 2017 ۸ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

قله اسب گیرون آخرین قله خط الرأس معروف دوبرار است(غرب به شرق ): خط الرأس دوبرار از گردنه امام زاده هاشم شروع و در روستای ارجمند (فیروزکوه) به اتمام می رسد .

اولین قله‌ی این خط الرأس قله‌ی نور و لاسم است که از گردنه امام زاده هاشم صعود می شود و آخرین چکاد قله‌ی اسب گیرون است که از منطقه دلیچای ، روستای مومج صعود می شود.

این برنامه در سال ۱۳۹۲ برای اولین بار در باشگاه اجرا شد و از روستای مومج موفق به صعود شدیم.(اینجا بخوانید)

طبق بررسی های بعمل آمده مشخص شد که از روستای «دهنار» هم می توان به این قله دست یافت و به همین دلیل تصمیم گرفتیم از روستا و دره دهنار این قله را صعود کنیم.

دهنار در ۲۰ کیلومتری جاده فیروزکوه قرار دارد .

*************

صبح جمعه ۹۶/۲/۱ ساعت ۵ به همراه ۲۳ نفر از اعضای باشگاه ، تهران را به قصد فیروزکوه ترک کردیم .

در کیلومتر ۳۰ جاده فیروزکوه به سمت شمال (روستای دلیچای) تغییر مسیر دادیم .

متأسفانه هیچ تابلویی وجود نداشت که جاده دلیچای را نشان دهد . این جاده به جاده هویر معروف است .

ما بعد از گذشتن از روستاهای نهر و مومج به دهنار رسیدیم و از کنار مسجد روستا حرکتمان را از داخل دره‌ای که آب فراوان داشت ، آغاز کردیم.

ساعت ۷:۴۵ از دهنار به سمت قله به راه افتادیم .

ابتدای دره باید از رودخانه عبور می کردیم که این کار تا پایان دره ، دهها بار اتفاق افتاد .

ساعت ۸:۴۵ برای صبحانه توقف کردیم که بعد از صرف صبحانه به مسیرمان ادامه دادیم.

ساعت ۱۰ به انتهای دره رسیدیم که یال های اسب‌گیرون و قره داغ به وضوح مشخص بود.

برای دستیابی به یال اسب‌گیرون در انتهای یال با کمی دست به سنگ شدن ، به خط الرأس دوبرار رسیده و در ادامه به قله اسب‌گیرون می رسیم.

طبیعی بود که ما باید یال شرقی را انتخاب می کردیم .

یال اسب‌گیرون در ابتدا با شیب تند آغاز شده و بعد از رسیدن به صخره ها ، شیب کمتر و کمتر می شود .

یکی از اعضای تیم زیر خط الرأس از صعود انصراف داد که مجبور شدیم یکی از اعضای با تجربه را کنار ایشان بگذاریم.

هوا آفتابی و گاهی ابری بود .

ساعت ۱۱:۳۰ از کنار صخره ها گذشته و بعد از رسیدن روی خط الرأس دوبرار ، به سمت شرق تغییر مسیر دادیم و اولین نفرات ساعت ۱۲:۵۰ موفق به صعود شدند.

تا ساعت ۱۴ همه نفرات به قله به ارتفاع ۳۸۱۲ متر رسیدند و بعد از استراحت و گرفتن عکس قله ، فرودمان را آغاز کردیم .

مسیر فرودمان از همان مسیر صعود بود که فقط قسمت دست به سنگها را از روی برف چال فرود آمدیم که به سرعت فرودمان افزود.

ساعت ۱۵ استراحتی کوتاه به همراه صرف غذا داشتیم و سپس از دره دهنار فرود آمدیم.

آب رودخانه به دلیل گرم شدن هوا و آب شدن برف ها ، خروشان‌تر شده بود که در بعضی مواقع عبور از رودخانه را برایمان سخت کرده بود.

در نهایت ساعت ۱۸ همه نفرات به روستای دهنار رسیدیم و یک روز بسیار خوب با خاطرات خوب را به پایان رساندیم.

اعضای شرکت‌کننده در برنامه:
خانم ها : زینب داداشی – شهربانو درزی – فاطمه درزی – نسرین سلطانی – نرگس غمیلویی – راشا ملک – جیران نصرالدیوانی – آیدا اسیری
آقایان: رضا خلیل آبادی (سرپرست) – غلامرضا خلیل آبادی(مربی) – ناصرکاویانی – ارسلان بیک محمدی – علی اکبرفیض آبادی – سروش معمار – دکترعلی طوطی (نقشه و gps) – علیرضا برزگر – محمد اسماعیلی – محمد زیودار – مهدی یگانه – مهدی نجفی – نیما اسماعیلی(عکاس) – آرگین چهارمحالی
میهمان : فریدون احمدی

گزارش از: رضا خلیل آبادی
         ۱۳۹۶٫۲٫۲

نقشه و مسیر صعود قله اسب‌گیرون

20170421_081358

20170421_125013

20170421_133920

قله اسب‌گیرون به ارتفاع ۳۸۱۲ متر

۸ دیدگاه to “هر هفته یک برنامه «شماره ۶۸۵»/ این بار گزارش صعود قله «اسب گیرون» ۹۶/۲/۱”

1. غلامرضا خلیل ابادی می گوید:

حتی اگر یک قله را چند بار هم صعود کرده باشم باز هم اخرین صعود برایم کاملا متفاوت است.
    نمیدانم چرا هیچ صعودی برایم تکراری نیست!
    هر بار با همنوردانی متفاوت ،آب و هوایی متفاوت ، صعودی متفاوت . همه این تفاوت ها صعود را برایم جذاب میکند .

2. طوطی می گوید:

برنامه بسیار خوبی بود به صورت تحسین برانگیزی اجرا شد. زمان بندی صعود، تعیین مسیر، مدیریت گام ها، و سایر جوانب بسیار خوب مدیریت شدند و صعودی خاطره انگیز برای کلیه گروه شکل گرفت. صمیمانه از سرپرست برنامه جناب آقای رضا خلیل آبادی و استاد گرامی جناب آقای غلامرضا خلیل آبادی تشکر می کنم.

3. راشا می گوید:

برنامه بسیار عالی و صعود دلچسبی بود، برقرای هماهنگی بین اعضا و یکپارچگی در صعود از نقاط قوت این صعود بود که متکی بر توانایی های مربی دلسوز و سرپرست گرامی این برنامه بوده است.

4. جیران می گوید:

خاطره این صعود زیبا بسیار بیاد ماندنی بود،جا دارد که از سرپرست شایسته این برنامه آقای رضا خلیل آبادی تشکر کنم
    همچنین تشکر ویژه از آقای غلامرضا خلیل آبادی به خاطر زحمات ایشان در صعود از مسیر دست به سنگ و استفاده از تجربیات ایشان.
    آرزوی سلامتی و شادمانی برای این عزیزان و دیگر همنوردان دارم.

5. نرگس غمیلویی می گوید:

برنامه و صعود عالی بود این مسیر قله اسب گیرون مسیری میکس بود
    چالش با سنگ و صخره شیب زیاد و شن اسکی در موقع صعود و قله ای بسیار زیبا
    سپاس و درود به سرپرست برنامه و دیگر همنوردان.
    سبز باشید.

6. مهدی یگانه می گوید:

به لطف طبیعت بکر و آب و هوای پاک و فرح بخش کوهستان – و دوری از تراکم زندگی شهری با تمام مصائبش – و همنوردی در کنار دوستان و همراهان اسپیلت و هدایت و همیاری سرپرستان عزیز تیم ، صعودی موفق و ایمن و روزی خوش را تجربه کردم .
    از همه شما بزرگواران برای به رقم نشستن این خاطره دل انگیز سپاسگزارم .

7. فرهاد می گوید:

درود من قبلا هم ی گزارش از اسپیلت خوندم که ی قله ای رو روی این خط الرس رفته بود و برای خودش اسم گذاشته بود با احترامی که برای همه کوهنوردان قایل هستم ولی متاسفانه شما از روستای دهنار به قله اسب گیرون اصلا دسترسی نخواهید داشت

8. مسعود می گوید:

درود بر اسپیلتی های عزیز

امکان به اشتراک گذاری مسیر رکورد شده GPS را دارید ؟

متشکرم
    …………..
    پاسخ:
    با سلام و سپاس
    اطلاعات صعود عیناً در گزارش انتشار یافته است.