هر هفته یک برنامه: این بار گزارش قله آهنگرک/ ۸ بهمن۸۹

ارسال شده توسط در 6 فوریه 2011 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در اخبار

هر هفته یک برنامه : این بار گزارش قله آهنگرک/ ۸ بهمن۸۹
قله زیبا و صخره ای آهنگرک در شمال میگون واقع است و راه ساده و آسان دستیابی به آن از طریق دره هملون است.
در گذشته این دره به خاطر چند غاری که در آن قرار دارد، شهرت داشت. اما امروزه به واسطه مدرسه یخ نوردی که در ابتدای این دره احداث شده، مشهورتر شده است.
ساعت ۷ صبح روز جمعه ۸ بهمن ۸۹ به همراه ۱۷ نفر از اعضا و یک میهمان کوهنورد از مینی بوس باشگاه پیاده شده و وارد این دره شدیم.

ابتدای این دره بین جاده ی روستاهای ییلاقی و کوهستانی میگون و شمشک در منطقه رودبار قصران تهران قرار دارد.
ورودی دره تنگ و از دو طرف صخره ای است. بعد از ۴۰ دقیقه کوهپیمایی و گذشتن از کنار دهانه یکی از غارها به یک سه راهی می رسیم. پس از صرف صبحانه، یال جنوبی قله را انتخاب کرده، صعود را ادامه می دهیم. این یال بعد از کمی افت و خیز به زیر قله اصلی می رسد.
ضلع شرقی این یال کاملاً دیواره ای است و پرتگاه های زیادی دارد و نیازمند آن است که با احتیاط بیشتری عبور کنیم.

ساعت ۱۲:۳۰ به قله رسیدیم. ارتفاع آن را ۳۳۴۰ متر اندازه گیری کردیم و پس از عکاسی از یال مقابل(شمالی) فرود آمدیم.

مسیر بازگشت را از دره انتخاب کردیم که با توجه به بارش های اخیر بهمن های متعددی در آن ریزش کرده بود. یکی از یال هایی که به انتهای دره می رسید را بررسی کردیم و با برف کوبی شدیدی به کف دره فرود آمدیم. برعکس صعود که برف کوبی زیادی نداشتیم در عوض در بازگشت آن را جبران کردیم.

در ساعت ۵:۳۰ عصر برنامه به پایان رسید و همه تیم به سلامت و موفق سوار بر مینی بوس شدند.
از روی قله آهنگرک، قله های فراوانی دیده می شود که مهم ترین آنها خط الرأس قلل کلون بستک به سرکچال و قله آبک و مسیر قله توچال به سی چال است.
از روی این قله خط الرأسی هست که به قله سی چال متصل می شود و شاید تابستان آینده برنامه ای را بر روی این خط الرأس اجرا کنیم.
سرپرست برنامه: ذ.حمیدی /۱۰ بهمن ۸۹

۲ دیدگاه to “هر هفته یک برنامه: این بار گزارش قله آهنگرک/ ۸ بهمن۸۹”

1. گزارش برنامه صعود قلل آهنگرک و سی‌چال(94،8،8) | باشگاه کوهنوردی اسپیلت می گوید:

[…] بر روی قله آهنگرک در تاریخ های ۸۹،۱۱،۸ و ۹۱،۱۰،۸ را در اینجا و اینجا […]

2. گزارش صعود قله آهنگرک 98/9/15 – هر هفته یک برنامه «شماره 844» | باشگاه کوهنوردی اسپیلت می گوید:

[…] صعود قبلی این باشگاه به تاریخ ۱۳۸۹٫۱۱٫۸ (اینجا) و ۱۳۹۱٫۱۰٫۸ (اینجا) مکمل گزارش حال حاضر امروز باشگاه […]