هر هفته یک برنامه: این بار گزارش صعود قله الوند ـ ۱۳۹۲٫۱۲٫۰۹

ارسال شده توسط در 1 مارس 2014 ۳ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

امسال برای دومین بار به همدان سفر کردیم.

اولین آن برای صعود قله یخچال در فصل بهار و دومین برنامه، صعود قله اصلی الوند در زمستان بود.

اگر فرصت کردید گزارش مورخ ۱۳۹۲٫۱٫۳۰ را بر روی همین سایت مطالعه کنید. در آن گزارش شمه‌ای از کوهشناسی منطقه الوند را ذکر کرده‌ام که می‌توانید اینجا ببینید…

صعود روز جمعه ۹ اسفند ماه ۱۳۹۲ در هوایی سرد و در وضعیت کولاک انجام شد. ساعت ۶:۰۰ صبح از گنج‌نامه صعود را شروع کردیم.

مانند همیشه جمع کثیری از علاقمندان و اهالی کوه‌دوست همدان با هر نوع پوشاک (شهری و غیرشهری) در مسیر دیده می‌شدند.

باد شدیدی از همان اول مسیر شروع شده بود.

یک ساعت و نیم بعد در دشت میشان در پناهگاه قدیمی صبحانه را خورده، آماده صعود قله شدیم. حجم برف نسبتاً زیادی در ادامه مسیر دیده می‌شد.

بعد از حرکت مجدد، ساعت ۹:۰۰ صبح به تخت نادر رسیدیم و از آنجا به طور مستقیم به طرف قله ادامه مسیر دادیم. هوا همچنان سرد و کولاک ادامه داشت.

قبل از ساعت ۱۱:۰۰ با تمام نفرات در زیر سنگ اصلی قله الوند عکس یادگاری را ثبت کردیم. (ارتفاع قله با GPS 3400 متر بود.)

به دلیل یخ‌زدگی و باد شدید فقط چند نفر به نمایندگی بر روی سنگ اصلی قله الوند صعود کردند.

پس از کمی استراحت، مسیر صعود را کمی تغییر داده، با استفاده از جای پای نفرات تیم‌های دیگر به طرف دشت میشان فرود رفتیم. در پناهگاه دوم، زمانی را برای استراحت و ناهار صرف کردیم و در ادامه در ساعت ۱۴:۰۰ بعد از هشت ساعت کوهنوردی در هوایی که همچنان سرد بود، به گنج‌نامه بازگشته و پس از استراحت به طرف تهران رهسپار شدیم.

«این برنامه در عرض ۱۸ ساعت از تهران به تهران اجرا شد.»

حرکت از تهران (درب باشگاه) ساعت ۱:۰۰ بامداد ـ بازگشت ساعت ۱۹:۰۰
وسیله رفت و آمد، ۳ دستگاه اتومبیل شخصی اعضا

گزارش سایت از: ذ. حمیدی
    1392.12.10

اعضای شرکت‌کننده به ترتیب حروف الفبا (۱۴ نفر):
خانم‌ها: اسداله‌نژاد، حمیدی‌ایران، داداشی، کمالی و محمودی
آقایان: پورصفوی، جهانبخش، حمیدی (سرپرست)، رضوی، سیدمراد، شاهینی، صادق‌زاده، غلامی (عکاس) و قمری

حرکت از گنج نامه در پگاهی زمستانی

نمای قله کمرلرزان و بخشی از پیست تاریک دره

زیبا و بدون شرح …

تخت نادر

برفراز سنگ قله الوند

قله الوند ـ ارتفاع ۳۴۰۰ متر

نمای شهر همدان از دشت میشان

آبشار و کتیبه های گنج نامه

۳ دیدگاه to “هر هفته یک برنامه: این بار گزارش صعود قله الوند ـ ۱۳۹۲٫۱۲٫۰۹”

1. حمید جهانبخش می گوید:

سلام خدمت همنوردان عزیز، برنامه عالی و به یاد ماندنی. جای همه دوستان سبز

2. مهدی قمری می گوید:

خیلی خوب بود .. خشن بودن هوا باعث شد این برنامه برای من بسیار جذاب بشه !