هر هفته یک برنامه: این بار گزارش صعود زمستانی قله برف‌انبار (قم) به همراه دیدار از خانم عزیزخانی ـ ۱۲/۱۲/۱۳۹۰

ارسال شده توسط در 3 مارس 2012 ۳ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار

این قله را می‌توان بام استان قم نامید. برای صعود به آن، ابتدا باید به شهر قم و از آنجا از طریق جاده کَهکَ به روستای ییلاقی فُردو سفر کرد.
این منطقه زیبای کوهستانی که روستاهای فراوانی را در خود جای داده، در فاصله ۶۵ کیلومتری جنوب شهر قم واقع است.
تیم ۱۳ نفره باشگاه روز جمعه ۱۲/۱۲/۱۳۹۰ طبق قرار قبلی که در میدان جمکران (قم) با ۵ نفر از اعضای تیم گروه کوهنوردی مهر قم به سرپرستی آقای حسین قربانی داشت، به منزل یکی از اعضای تیم در روستای فردو عزیمت کرده و پس از صرف صبحانه برای صعود آماده شدیم. ارتفاع این روستا ۲۱۰۰ متر می‌باشد.
فاصله حدوداً ۵ کیلومتری روستای فردو تا انتهای باغات که در دره اصلی قرار دارند را با اتومبیل طی کرده و از آنجا از مسیر پاکوب کوهپیمایی را شروع کردیم. این جاده بسیار زیبا که از میان باغات گیلاس، آلبالو و غیره می‌گذرد، در قسمت‌هایی خاکی و ناهموار است.
مسیر صعود این قله از دره اصلی شروع شده، بعد از ۲ کیلومتر به یالی در سمت راست (غرب) می‌رسد که مسیر پاکوب آن تا اول خط‌الرأس قله ادامه دارد. البته در این فصل از ابتدای مسیر برف همه جا را پوشانده بود. ارتفاع برف در قسمت‌های مختلف (دره‌ها و یال‌ها) بین ۲۰ تا ۶۰ سانتیمتر تخمین زده شد.
هوای آن روز سرد و با وزش باد شدیدی همراه بود که در بعضی مواقع سرعت آن به حدود ۴۰ کیلومتر در ساعت نیز می‌رسید.
بعد از رسیدن به خط‌الرأس، هوا سردتر و باد شدیدتر شد ولی فاصله زیادی تا قله باقی نمانده بود. پس از گذشتن از چند برآمادگی کوتاه به قله اصلی رسیدیم. GPS ما ارتفاع ۳۲۶۰ متر را در آنجا به ثبت رساند. در ساعت ۱۲:۴۵، بعد از عکاسی و توفقی کوتاه از قله به طرف روستا بازگشتیم.
۳ نفر از اعضای تیم از دره اصلی و از روی برف‌چال‌ها و شیب تند آنجا با کمک کلنگ فرود آمده و بقیه از مسیر صعود شده، بازگشتند و در پایین دره به هم ملحق شدند.
در ساعت ۳:۰۰ بعدازظهر پس از رسیدن به فردو، به اتفاق ۳ نفر از اعضای تیم مهر به طرف منزل خانم عزیزخانی در شهر قم حرکت کردیم.

مختصری در مورد خانم فاطمه عزیزخانی:
ایشان متولد سال ۱۳۵۹ در شهر قم و لیسانس حسابداری هستند. از سال ۱۳۸۱ کوهنوردی را شروع کرده و تمام دوره‌های کارآموزی مقدماتی کوهنوردی را گذرانده و در اواخر سال ۱۳۸۷ به عضویت باشگاه کوهنوردی اسپیلت در آمده و در بخش کارگروه صعودهای فنی باشگاه به فعالیت پرداختند.
در فروردین سال ۱۳۸۹ هنگام اجرای برنامه نوروزی در منطقه سنگ‌نوردی طاق‌بستان کرمانشاه دچار سانحه شده و از ناحیه کمر آسیب شدید شدند. بعد از عمل جراحی ایشان، از آن تاریخ تاکنون مشغول درمان و زیر نظر پزشک هستند ولی متأسفانه هنوز قادر به راه رفتن بدون کمک گرفتن از واکر نیستند.
روز جمعه گذشته مانند دفعات قبل، تمام اعضای تیم به اضافه تعدادی از اعضا که از تهران مستقیماً به قم آمده بودند، به ملاقات ایشان رفته و همگی ضمن آرزوی سلامتی برای ایشان از درگاه خداوند منان، پیشاپیش سال نو را نیز تبریک گفتیم.
خوشبختانه در حال حاضر ایشان با روحیه وصف‌ناپذیر و با اراده‌ای قوی همچنان پیگیر مداوی خود می‌باشند.
در پایان از تمام اعضای تیم به ویژه دوستان گروه کوهنوردی مهر قم که موجبات هرچه بهتر برگزار شدن این برنامه را ایجاد نمودند، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

اعضای شرکت کننده به ترتیب حروف الفبا
گروه کوهنوردی مهر قم:
آقایان: علیرضا شیخ‌نژاد، حمید قاسمی، حسین قربانی (سرپرست)، شاهرخ کرمی و دکتر هاشمی

باشگاه کوهنوردی اسپیلت:
خانم‌ها: حسینی، وحیده خان (میهمان)، سلطانی، شاهرخی، کیانی و محمودی
آقایان: تقوی، تیموری، حاصلی (عکاس)، حمیدی (سرپرست)، ربانی، طربی و م. یوسفی

سایر اعضاء:
خانم‌ها: جدی، داداشی و گودرزی
آقایان: غ. خلیل‌آبادی و قلندر

گزارش از: ذ. حمیدی
۱۳/۱۲/۱۳۹۰



۳ دیدگاه to “هر هفته یک برنامه: این بار گزارش صعود زمستانی قله برف‌انبار (قم) به همراه دیدار از خانم عزیزخانی ـ ۱۲/۱۲/۱۳۹۰”

  1. Hosein Ghorbani می گوید:

    جناب آقای حمیدی
    با سلام
    و عرض ادب و احترام خدمت تمامی دوستان و اعضاء محترم گروه کوهنوردی اسپیلت
    و با آرزوی سلامتی و شادکامی شما عزیزان، مخصوصا سرکار خانم عزیزخانی

    این برنامه شروع مناسبی جهت آشنایی با شما خوبان بود.امیدواریم همکاری گروه اسپیلت و مهر قم موجبات گسترش ورزش کوهنوردی را در جامعه فراهم سازد.

    حسین قربانی

  2. میلاد یوسفی می گوید:

    عالی بود.

  3. مرتضی زارع می گوید:

    آرزوی سلامتی برای خانم عزیزخانی.

دیدگاه خود را بیان کنید