هر هفته یک برنامه: این بار گزارش صعود زمستانی جانستون ـ ۲۸/۱۱/۱۳۹۰

ارسال شده توسط در 20 فوریه 2012 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار

روز جمعه ۱۳ نفر از اعضای باشگاه به سرپرستی آقای محمد رهبری ساعت ۴:۳۰ صبح به قصد روستای آبنیک (فشم) با یک دستگاه مینی‌بوس تهران را ترک کردند.
این تیم موفق شد تا ارتفاع ۳۴۰۰ متری این قله سرسخت و پربرف را از مسیر زمستانی در ۸ ساعت بپیماید. به گزارش سرپرست برنامه به دلیل بارش برف در روز قبل، کار برفکوبی تیم بسیار سنگین بوده و میزان برف در بعضی نقاط به بیش از یک متر می‌رسیده است.
قله جانستون یکی از قل ۴۰۰۰ متری و مهم البرز مرکزی است که بر روی خط‌الرأس اصلی قرار دارد. شمال این قله به دره لار و شرق آن به قله خرسنگ و غرب آن به قله خلنو متصل است.
مسیر نرمال صعود این قله در تابستان از روستای آبنیک، تنگه آبنیک، دشت جانستون، سه‌راهی غار بیوک به این قله ۴۰۰۰ متری می رسد.
مسیر زمستانی بعد از تنگه آبنیک و بعد از کوشش از دره (جنوب دشت جانستون) بر روی یال جنوبی قرار می‌گیرد. قبل از رسیدن به خط‌الرأس مسیر به شکل سنگی از درون تنگه‌ای صخره‌ای عبور می‌کند. بعد از گذشتن از تیغه‌هایی که در زمستان نقاب‌های برفی خطرناکی دارد، به قله اول (غربی) جانستون ختم می‌شود.
زمان‌بندی صعود تیم در روز جمعه به شرح زیر بوده است:
–    حرکت از تهران    ساعت ۴:۳۰
–    حرکت از آبنیک    ساعت ۶:۰۰
–    صعود تا ارتفاع ۳۴۰۰ متر    تا ساعت ۱۴:۰۰
–    بازگشت به روستای آبنیک    ساعت ۱۸:۰۰
–    ورود به تهران    ساعت ۲۰:۰۰

اعضای شرکت کننده به ترتیب حروف الفبا:
خانم ها: حسینی، داداشی، شاهرخی
آقایان: امین، جمشیدی، غ. خلیل‌آبادی، مازیار رخشیه (عضو مهمان و عکاس)، محمد رهبری (سرپرست)، شمس، منوچهر طهماسبی (عضو جدید)، کاتبی، مطهری و م. نادری

    گزارش سایت از: ذ. حمیدی
    29/11/1390

 

 

یک دیدگاه to “هر هفته یک برنامه: این بار گزارش صعود زمستانی جانستون ـ ۲۸/۱۱/۱۳۹۰”

  1. مازیار رخشیه می گوید:

    سلام، متشکرم از سرپرست دوست داشتنی گروه آقای رهبری که نکات بسیاری از ایشان آموختم و الگوی بسیار مناسبی از سرپرستی در ذهنم شکل گرفت ،ضمنا از دوستان همنورد و مسولین اجرای این برنامه متشکرم.

دیدگاه خود را بیان کنید