هر هفته یک برنامه: این بار صعود قله کندر ۲۹ آبان ۸۸

ارسال شده توسط در 23 نوامبر 2009 یک دیدگاه | دسته بندی شده در اخبار, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

میدان چشمه شاهی در ارتفاع ۳۰۰۰ متری با آن چشمه های فراوان و ساختمانی که در آن امام زاده ای خفته است ۳ قله مشخصی دارد.

اول پهنه حصار که از روستای سنگان صعود می شود – دوم قله ی باروکه مسیر صعودش از روستای سولقان است و سوم قله ی کندر که این هفته ما از روستای کندر صعودش کردیم.

کندر روستایی ست کوهستانی که در ارتفاع بیش از ۲ هزار متری قرار دارد و باغهای فراوان و زیبایی اطراف آن را پوشانده است.

قله کندر پاییز 1388

جاده دسترسی آن از اولین کیلومتر جاده چالوس از روی پلی فلزی و باریک است که در نگاه اول نمی شود حدس زد این جاده به جاده ای پهن و آسفالته با حدود ۱۵ کیلومتر مسافت تبدیل شود.

سمت چپ روستا ( شمال ) جاده ای هست که راه دوم دسترسی اهالی به جاده چالوس است در ابتدا این راه جاده ای فرعی هست که به اول دره ای می رسد که از آنجا پاکوبی مشخصی  شروع می شود.

قله کندر پاییز 1388

این پاکوب بعد از پایان دره روی یال کم شیبی قرار می گیرد و کم کم ار میان صخره های زیر قله و از وسط دره ای دیگر به گردنه ای می رسد که از آنجا می توان روستاهای منطقه خور و ارنگه را مشاهده کرد.

از اینجا به بعد مسیر روی خط الراس قرار می گیرد و تا قله ادامه می یابد ارتفاع این قله ۳۱۲۰ متر است.

قله کندر پاییز 1388

تیم ما ۱۳ نفر بود که ساعت ۱۲ ظهر روز جمعه ۲۹ آبان ۸۸ توانست با ۴ ساعت کوه پیمایی از روستای کندر به این قله دست یابد.

قله کندر پاییز 1388

هوای آن روز نیمه ابری بود واز ارتفاع ۲۵۰۰ متری حدود ۵ الی ۲۰ سانتی متر برف ارتفاعات را پوشانده بود.

قله کندر پاییز 1388

ممکن است برخی کوهنوردان قله ای را که در مجاورت روستای کندر ( دقیقا شمال شرقی آن ) هست، قله کندر بنامند ولی از آنجا که آن قله ۲۸۰۰ متر بیشتر ارتفاع ندارد و از طرفی دیگر قله ای که ما صعود کردیم کاملا مشرف به این روستا ست و یال های فراوانی از آنجا به قله می رسد بهتر است این قله را نیز کندر بنامیم.

شاید هم به توان گفت کندر ۲ قله دارد کندر شرقی و کندر غربی، تا نظر همنوردان چه باشد؟

                                                                                                        ذ – حمیدی ۳۰ / ۸ / ۸۸

یک دیدگاه to “هر هفته یک برنامه: این بار صعود قله کندر ۲۹ آبان ۸۸”

  1. کندری می گوید:

    سلام خیلی زحمت کشیدید تشریف آوردید محل ما. پرچم کوچک یادبودتون رو در سنگ چین قله پشته بند زیارت کردیم اما قرار نشد واسه کوهای محل ما اسم بذارید .این زبون بسته ها خودشون اسم دارن باور ندارید سری به گوگل ارت بزنید و از اسامیشون مطلع شید . رو به رشته کوه که قرار میگیرید از چپ به راست قله چال دوم قله سیوک و سومی قله پشته بند هستش که در این رشته از همه بلندتره و در نزد بیشتر کوهنوردان اشتباهاً به پهنه سار مشهوره و حتی تابلویی بر فرازش نصبیدن که نوشته پهنه سار ۳۴۰۰ متر در صورتی که قله پهنه سار بعد از این قله هست . در فرود از این قله زیبا به گردنه ای موسوم به چاشت خوران میرسید که اگر در همون امتداد حرکت کنید به قله لیزان میرسید به ارتفاع ۲۹۰۰ متر جهت کروکی دقیقتر به اطلاع میرسونم در سال ۱۳۸۸ با همکاری سازمان آبخیزداری استان آب بندی بر روی خروجی دره بین لیزان و پشته بند احداث شده که لیزان در سمت راست سد و پشته بند در سمت چپش قرار داره . موفق باشید بزم تشریف بیارید ولی وجدانن اسم واسه کوهای ما نذارید ما خودمون نیمچه کوهنوردیم کوههامون رو دوست داریم اسامیشون رو هم می دونیم . دم همیگیتون گرم .

دیدگاه خود را بیان کنید