هر هفته یک برنامه: این بار صعود قله شهباز (اراک)

ارسال شده توسط در 15 نوامبر 2009 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در اخبار, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این قله مرتفع ترین قله اراک است که GPS ما ارتفاع ۳۴۰۰ متر را روی آن ثبت کرد.

مسیر صعود شهباز در بین جاده اراک به ازنا از شهر شازند شروع  می شود.

در ۶ کیلومتری شازند روستایی ست به نام سورانه که امام زاده ای به همین نام نیز در ضلع شرقی آن آرامیده است.

شهباز اراک پاییز 88

از امام زاده تا جان پناه شهباز که در ارتفاع ۲۸۰۰ متری ساخته شده است حدود ۲ ساعت کوه پیمایی ست.

کوه شهباز که در لغت نامه دهخدا به معنی باز بزرگ (پرنده شکاری) است، کوهی ست تقریبا سنگی که از هر طرف بخواهی صعود اش کنی باید دست به سنگ شوی.

تیم ما ۵ نفر بود که راهنما ئی آن را آقای عظیمی از کوهنوردان با سابقه اراک بر عهده داشت.

ساعت ۵/۱۰ صبح روز جمعه ۲۲ آبان ۸۸ به جان پناه شهباز رسیدیم و بعد از استراحتی کوتاه به طرف قله حرکت کردیم.

شهباز اراک پاییز 88

مسیر صعود را از میان تیغه ها انتخاب کردیم تا لذت سنگ نوردی را هم کمی بچشیم.

هوای پاییزی به همراه تابش آفتاب لطافت صعود را روی آن گرده سنگی دو چندان می کرد.

در ساعت ۱۵/۱۲ روی قله بودیم. بعد از عکاسی از مسیری دیگر ( شرق قله ) به جان پناه بازگشتیم.

شهباز اراک پاییز 88

بعد از استراحتی مجدد به طرف امام زاده حرکت کردیم. وقتی به آنجا رسیدیم از روی GPS علائم ثبت شده ی آن را یادداشت کردیم:

ارتفاع امام زاده ۲۰۰۰ متر                     جان پناه ۲۸۰۰ متر                          قله ۳۴۰۰ متر

مسیر طی شده ۱۳ کیلومتر  سرعت  راهپیمایی ۲/۲ کیلومتر

جمع ساعات حرکت ۶ ساعت                                    جمع ساعت استراحت ۳ ساعت

ذ- حمیدی – 24/8/88

۲ دیدگاه to “هر هفته یک برنامه: این بار صعود قله شهباز (اراک)”