هر هفته یک برنامه«شماره ۶۷۷»/ این بار گزارش برنامه صعود قله هزاربند (۹۵/۱۱/۲۹)

ارسال شده توسط در 18 فوریه 2017 یک دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

«بند» درگویش بیشتر کوه پایه نشینان کشور ، به معنا و مفهوم صخره ای‌ست که به شکل نواری پهن قسمتی از شیب های کوهستان را فرا گرفته باشد.

قله هزار بند نام کوهستانی‌ست که وقتی از دور به آن نگاه می کنیم صخره های بسیاری را می بینیم که طبقه بندی شده روی هم قرار گرفته اند.

بهترین نمای این کوهستان از جاده چالوس ، کیلومتر حدود ۶۰ (به سمت کرج) دیده می شود و روستای «حسنکدر» در جوار این جاده ، مسیر صعود این قله سنگی است.

جبهه دیگر این کوهستان (جنوبی) به روستای «همه جا» در کیلومتر ۴۵ جاده چالوس می رسد.

 

***************

 

روز جمعه ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ برنامه باشگاه اسپیلت صعود این قله برنامه ریزی شده بود که به شرح زیر اجرا شد؛

با تیمی ۱۸ نفره ساعت ۵ صبح میدان آزادی را با مینی بوس باشگاه به طرف جاده چالوس ترک کردیم.

پس از رسیدن به روستای همه جا ، تیم را به دو قسمت تقسیم کردیم.(ارتفاع ۲۱۶۰ متر)

تیم اول به تعداد ۱۱ نفر از روستای همه جا به طرف قله حرکت کرد و تیم دوم به سرپرستی صفتدر ظهوری به روستای حسنکدر عزیمت کرد و از آنجا به قصد صعود قله کار خود را شروع کرد.

به خاطر بارش های شدید هفته های گذشته ، کوهستان مملو از حجم برف بسیاری بود.

مسیر صعود از روستای حسنکدر با شیب های زیادی شروع شده ، بعد از رسیدن به صخره های میانی و گذر از آن ها به صخره های نهائی و مرتفع زیر قله می رسد .

تیم پس از چند ساعت تلاش در ساعت سیزده از ارتفاع ۲۹۷۰ متری به دلیل حجم برف زیاد به صعود خود پایان داده به ارتفاعات پایین تر بازگشت.

ناگفته نماند این تیم که متشکل از اعضای فنی باشگاه بود ، در راه صعود خود از صخره های بسیاری گذر کرده و بیشتر تلاش را دست به سنگ انجام داده بودند.

و اما تیم اول از ساعت ۷:۳۰ صبح از روستای همه جا تا حدود ساعت ۱۳:۳۰ تلاش جانانه ای انجام داد و پس از برف کوبی شدید و عبور از یال ها و خط الرأس‎‌های سنگی مسیر، در ارتفاع ۳۰۵۰ متری به زیر دیواره ای عظیم رسید که راه گذر از آن بسیار پرخطر و بد ریسک می نمود.

با توجه به تغییر وضعیت هوا از ابری به بارش برف و نزدیک شدن به ساعت ۱۴ ،پایان صعود اعلام گردید و اعضای تیم علیرغم داشتن توان روحی و جسمی لازم دست از صعود کشیده به طرف روستا بازگشتند.

لازم به ذکر است کل مسافت طی شده هوایی رفت و برگشت ۱۲ کیلومتر می باشد.

در ساعت ۱۶:۳۰ پس از پیوستن دو تیم در جاده چالوس به طرف تهران حرکت کرده و در ساعت ۱۹ با رسیدن به میدان آزادی این برنامه به پایان رسید.

همان طور که مستحضرید ارتفاع این قله به حدود ۳۳۵۰ متر می رسد و قله چندان مرتفعی نیست ولی به دلیل صخره ای و صعب العبور بودن و حجم برف زیاد ، در این برنامه قله صعود نشد که امیدواریم در فرصتی دیگر به این کوهستان بازگشته با تلاشی دوباره ، پای بر چکاد پرغرور و پر ابهت این کوهستان وحشی بگذاریم.

 

 

اعضای شرکت کننده در برنامه :

خانم ها: شهربانو درزی – فاطمه درزی – مهرنوش تنظیفی

آقایان: ذبیح اله حمیدی (سرپرست) –رضا خلیل آبادی (سرپرست فنی)- صفتدر ظهوری(مربی) – محمدباقر شمس – رامین منفردزاده – دکترعلی بلوچی– محسن سلیمی – ارسلان بیک محمدی – سیدمحمود قاسمی(عکس ، فیلم ، نقشه و gps )– سجاد پاپایی – امیر درودیان – محسن مرادیان – مجتبی توتونچیان

میهمانان برنامه از قزوین : محمدرضا رشوند و فرهاد محمدی

 

پی نویس :

گزارش برنامه شماره ۶۷۶ این باشگاه که صعود قله سیاه بند به تاریخ ۲۲ بهمن بود، متآسفانه به دلیل ذیق وقت در سایت منتشر نگردید که بدین وسیله از شرکت کنندگان آن برنامه پوزش می طلبیم.

 

گزارش سایت : ذبیح اله حمیدی

هزاربند

نقشه و مسیر صعود و فرود قله هزاربند از روستای همه جا

 

 

2017_02_16_IMG_1171

 

 

2017_02_16_IMG_1173

 

 

2017_02_16_IMG_1175

 

 

2017_02_16_IMG_1178 (1)

 

 

2017_02_17_IMG_1184

 

 

2017_02_17_IMG_1187 (1)

 

 

2017_02_17_IMG_1189

پایان صعود تیم اول – ارتفاع ۳۰۵۰ متر
قله و دیواره هزار بند دیده می شود 

 

**************

 

GOPR0802

پایان صعود تیم دوم – ارتفاع ۲۹۷۰ متر

 

 

GOPR0785

 

GOPR0804

یک دیدگاه to “هر هفته یک برنامه«شماره ۶۷۷»/ این بار گزارش برنامه صعود قله هزاربند (۹۵/۱۱/۲۹)”

  1. رضا می گوید:

    درود بر همنوردان قوی

دیدگاه خود را بیان کنید