هر هفته یک برنامه«شماره ۶۷۴»/ این‌بار گزارش برنامه صعود قله ریزان (۹۵/۱۱/۸)

ارسال شده توسط در 28 ژانویه 2017 ۳ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

طبق جدول فصلی باشگاه ، برنامه این هفته صعود قله پیرزن کلون بود . اما با توجه به بارش های آخر هفته ، صعود این قله با صعود قله ریزان (۱۳ اسفند) جابجا شد.

شرح برنامه ؛
ساعت ۵ صبح روز جمعه ۸ بهمن ۹۵ تیم باشگاه اسپیلت از سیدخندان عازم روستای افجه در منطقه لواسان شد.

پس از حرکت بارندگی بود و هرچه به لواسان نزدیک می شدیم ، بارش برف بیشتر می شد.

ساعت ۶:۳۰ به انتهای روستای افجه رسیدیم و صعودمان را آغاز کردیم.

از همان ابتدا با حجم برف زیاد و بارش برف روبرو شدیم .

یک تیم برای برف کوبی انتخاب شد و تا دشت هویج برف کوبی کرد.

ساعت ۹ به دشت هویج رسیدیم و صبحانه را آنجا صرف کردیم و بعد از حدود ۴۵ دقیقه به سمت قله ریزان حرکت کردیم.

از دشت هویج می توان به قلل پرسون ، ریزان ، آتشکوه و ساکا صعود کرد.

بارش برف همچنان ادامه داشت .

از آنجا که بهترین زمان سقوط بهمن زمان بارش برف است لذا ما با احتیاط از روی یال بالای دشت هویج برف کوبی کردیم .

چندین بهمن کوچک در کنار ما سقوط کرد اما به دلیل اینکه تهدیدی برای تیم نبود ، به مسیرمان ادامه دادیم ولی در ارتفاع ۲۹۰۰ متری ترک بهمنی دیده شد که بسیار خطرناک بود و تصمیم گرفتیم صعود را متوقف کرده و به صعود تا این ارتفاع اکتفا کنیم.

از همان مسیری که صعود کردیم به دلیل ایمن بودن ، فرود را در پیش گرفتیم .

در ساعت ۱۴ به دشت هویج و ساعت ۱۵ به افجه رسیدیم و راهی تهران شدیم.

اطلاعات بیشتر در مورد قله ریزان را در اینجا مطالعه کنید.

خانم ها: نرگس غمیلوئی – جیران نصرالدیوانی – رؤیا جوادی – آیدا اسیری

آقایان: رضا خلیل آبادی(سرپرست) – غلامرضا خلیل آبادی(مربی) – کریم شمشاد – حسین قربان نژاد – ارسلان بیک محمدی – علیرضا کاظمی – سجاد پاپایی(عکاس) – امیر درودیان – علیرضا گوهری – فراز ساسانی – علیرضا برزگر – افشین جوادی – رضا عسکری – محمد اسماعیلی

گزارش از رضا خلیل آبادی

عکس با سگ مهربانی که تیم ما را همراهی می کرد

۳ دیدگاه to “هر هفته یک برنامه«شماره ۶۷۴»/ این‌بار گزارش برنامه صعود قله ریزان (۹۵/۱۱/۸)”

1. علیرضاکاظمی می گوید:

درود برهمه همنوردان.حجم برف زیاد بود برف روزهای قبل هم یخ زده بود و مستعد سقوط بهمن.خوشبختانه بادرایت سرپرستان برنامه بدون مشکل پایان یافت.البته ناراحتم که قله صعود نشد.ولی خب هوا مساعدت نمیکرد و سلامتی تیم مهمتراز هرچیزی است.بااینکه همنوردان همه باتجهیزات کامل و آماده بودند.درود برهمه

2. رضا می گوید:

چه برفکوبی کردین
    دمتون گرم

3. لیلا می گوید:

چه هیجان انگیز.همیشه در اوج باشید.