هر هفته یک برنامه«شماره ۶۷۰»/ این بار گزارش برنامه صعود قله بارو (۹۵/۱۰/۱۰)

ارسال شده توسط در 31 دسامبر 2016 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

پهنه حصار ، بارو ، کُندر ، چشمه شاهی اسامی ۴ قللی هستند که به شکل دایره وار ، گرد میدانی در ارتفاع ۳۰۰۰ متری قرار گرفته اند.
در وسط این میدان کوهستانی ، امام زاده ای قرار گرفته است.

برای رسیدن به قلل این منطقه می توان از مسیرهای زیر اقدام به صعود کرد :
۱- جاده چالوس – روستای کُندر
۲- جاده چالوس – روستای ارنگه (چاران)
۳- جاده سولقان – روستای کشار بالا
۴- جاده سولقان – روستای سنگان بالا

برای این هفته باشگاه اسپیلت صعود دو قله بارو و پهنه حصار از مسیر کشار بالا و فرود از مسیر سنگان بود که به دلیل ضیق وقت فقط به صعود قله بارو انجامید که گزارش آن به شرح زیر می باشد؛

ساعت ۷:۳۰ روز جمعه ۹۵/۱۰/۱۰ از روستای کشار بالا کوهپیمایی را شروع کردیم (تعداد ۲۵ نفر).

(جاده فرعی روستای کشار از وسط سولقان آغاز می شود و حدود ۱۰ کیلومتر طول دارد).

مسیر از جاده ای کوهستانی تا باغات بالای کشار ادامه داشت که البته روی جاده را برف گرفته بود که بالطبع نیاز به برف کوبی داشت.

بعد از دو ساعت به انتهای باغ ها رسیدیم.

باید توجه داشت دو جاده در ابتدای مسیر کوهپیمائی قرار دارد که باید از جاده سمت چپ (غربی) و از بالای دره جهت صعود استفاده کرد.

با اینکه جبهه صعود ما یال جنوبی بود ، برف نسبتاً سنگینی جهت صعود قله پیش رو داشتیم ، به نوبت کار برف کوبی بعد از صرف صبحانه انجام دادیم در ساعت ۱۱:۳۰ به زیر اولین صخره های مسیر رسیدیم.

برای رسیدن به قله بارو از انتهای باغ ها به سمت غرب حرکت کرده ، سپس از روی دومین یال به طرف شمال ادامه مسیر دادیم.

سه مرحله عبور از صخره ها تا رسیدن به قله از روی این یال وجود دارد که باید توجه داشت در فصل یخ و برف گذر از آن ها باید با دقت و انتخاب مسیر صحیح انجام پذیرد.

درساعت ۱۳:۱۵ تا ۱۳:۴۵ تعداد ۱۹ نفر از اعضای تیم به قله دست یافتند(ارتفاع ۳۲۸۳ متر)

بعد از آن به سرعت ، مسیر فرود را پیش رو قرار دادیم.

در ساعت ۱۶ بعد از پیوستن تمام نفرات از همان مسیر ، به طرف کشار حرکت کردیم.

در ساعت ۱۸:۳۰با رسیدن به مینی بوس باشگاه برنامه کوهپیمائی این هفته به پایان رسید و به طرف تهران حرکت کردیم.

خانم ها: زینب داداشی(مربی) – پگاه شارخی – آزاده اسداله نژاد – راشا ملک – فرزانه محمدی

آقایان: ذبیح اله حمیدی(سرپرست) – صفتدر ظهوری(مربی) – غلامرضا خلیل آبادی(مربی) – رضا خلیل آبادی(سرپرست فنی) – محمدرضا بهروزی(مربی) – دکتر علی بلوچی – ناصر کاویانی – صادق آوانلو – ارسلان بیک محمدی – رحیم بیضاوی – علی اکبر فیض آبادی – سروش معمار(عکاس) – سجاد پاپایی – رضا عبدالهی – علیرضا گوهری – مجتبی توتونچیان – علیرضا برزگر – نوید شایسته
میهمانان برنامه : خانم فرانک لعل روشن و آقای محمدرضا حسینی

گزارش : ذبیح اله حمیدی

قله بارو به ارتفاع ۳۲۸۳ متر

۲ دیدگاه to “هر هفته یک برنامه«شماره ۶۷۰»/ این بار گزارش برنامه صعود قله بارو (۹۵/۱۰/۱۰)”

1. غلامرضا خلیل ابادی می گوید:

در صبحگاهی زمستانی اما نه چنان سرد در میان پیچ و خم جاده یخ زده روستایی ما به روستایی رسیدیم خالی از همه. هر چند دل کوه را شکافته بودند اما هیچ نشانی از اینکه این جاده به کجا خواهد رسید نبود و انگار ماموریت فقط تخریب طبیعت بوده و بس .هم دل و هم پا/پای در برف گذاشتیم و ارام ارام صعود را اغاز کردیم .هر چند سنگینی برف حرکت تیم را کمی کند کرده بود اما اراده قوی و هماهنگی همنوردان قوی تر از ان بود که خللی در صعود بوجود اورد . ساعتی از ظهر گذشته بر فراز قله بودیم وشاهد صعود دیگر همنوردان از مسیرهای دیگر.عکسی به یادگار گرفتیم و فرود را اغاز کردیم. در پایان از همه همنوردان تشکر و عذر خواهی می کنم.

2. علیرضا گوهری می گوید:

با سلام
    این برنامه از نظر من بسیار جنبه آموزشی داشت و به تجربه ها مون اضافه کرد و از آقای رضا خلیل آبادی تشکر می کنم