هر هفته یک برنامه«شماره ۶۶۵»/ این‌بار گزارش برنامه صعود قله ارفه کوه (۹۵/۹/۵)

ارسال شده توسط در 26 نوامبر 2016 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

این قله جنگلی و ۲۷۳۳ متری در منطقه ورسک جاده فیروزکوه قرار گرفته است.
با توجه به هوای سرد این ماه از سال که تا جائی که به خاطر دارم بی سابقه بوده و همچنین به دلیل بارش برف پر حجم این فصل از سال که آن هم کم سابقه است ، صعود این قله برای تیم ما کاملاً زمستانی و پرچالش بود که به شرح زیر اجرا شد؛

ساعت ۸:۳۰ صبح صعود را از کنار جاده فیروزکوه به ارفه ده شروع کردیم .
به دلیل بارش برف و لغزنده بودن جاده ، مینی بوس و دو سواری اعضا نتوانستند از آن عبور کنند پس بالطبع پیاده این جاده حدوداً ۶ کیلومتری را طی کردیم(تعداد نفرات تیم ۲۷ نفر)
هوا سرد ولی آفتابی بود.
بعد از رسیدن به روستا به ارتفاع ۱۵۰۰ متر با راهنمایی یکی از کوهنوردان اهالی گرامی منطقه به ابتدای راه پاکوب صعود قله رسیدیم که پوشیده از برف تازه بود.
ارتفاع برف را حدود نیم متر تخمین زدیم که در این ماه از سال کاملاً بی سابقه بود.
برف کوبی را به نوبت انجام داده ، مسیر صحیح صعود را از لا به لای درختان پرحجم جنگلی پیدا کردیم.
در ساعت ۱۳ بعد از پایان جنگل به اول یال قله رسیدیم.
مسیر از ارفه کوه تا اینجا کاملاً جنگلی و بیشه زار است.
در ابتدا راه پاکوب از روی یالی جنگلی ادامه یافته ، سپس با چرخشی به سمت راست (شمال) وارد دره ای باریک می شود. این دره در ضلع چپ(جنوب) دیواره هایی است که از دور پیداست و قله ارفه کوه در منتهی الیه و در ارتفاعات بالادست این دیواره قرار گرفته است.
پس از عبور از این دره باریک که برف زیادی داشت به گردنه منتهی به قله رسیدیم.
در اینجا باد سردی وزیدن گرفت و درجه سرما به منهای ۱۰ رسید!
کار برف کوبی را توسط اعضای توانمند باشگاه ادامه داده ، در ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۵ تعداد ۹ نفر به قله رسیدیم.
پناهگاه روی قله با گرمای داخلش چند دقیقه ای پذیرای ما چند نفر بود.
رأس ساعت ۱۵ فرود از قله را شروع کردیم .
باد شدیدی همچنان ادامه داشت.
بقیه نفرات تیم علی رغم داشتن آمادگی جسمانی از ۵۰ تا ۱۰۰ متری قله ، از صعود به دلیل ذیق وقت بازماندند و به ترتیب به طرف ارتفاعات پایین بازگشتند.
فرصتی برای استراحت و صرف غذا نبود زیرا که تاریکی در این ماه از سال سریع کوهستان را فرا می گیرد.
با سرعت از مسیر برف کوبی شده جنگلی فرود رفته ، در ساعت ۱۷:۳۰ به روستای ارفه ده رسیدیم .
بعد از ده دقیقه استراحت با روشن کردن هدلامپ ها از (میان برها) جاده خود را به کنار اتومبیل ها رساندیم.
در ساعت ۱۹ به طرف تهران حرکت کردیم و این صعود زود هنگام زمستانی در ساعت ده شب با رسیدن به سیدخندان به پایان رسید.

پی نویس:
۳ سگ زیبا و دوست داشتنی منطقه از ابتدای مسیر تا انتها تیم ما را همراهی می کردند.

وجود چنین حیواناتی وفادار ، وظیفه شناس ، قدرتمند و سازگار با سختی های طبیعت و روزگار برای ما انسان ها نعمتی است که امیدوارم همه ما قدر آن ها را بیش از پیش دانسته و آن ها را از حداقل حقوق خود که همانا دوست داشتن و توجه است بی بهره نسازیم.

*با تشکر ویژه از آقای پرویز جهانگیری از کوهنوردان قائم شهر و اهالی محترم ارفه ده که در این صعود ما را یاری کردند.*

خانم ها: زینب داداشی – بیتا مهاجر – نرگس غمیلویی – جیران نصرالدیوانی – مهرنوش تنظیفی – راشا ملک – سِدا هاکوپیان – رؤیا جوادی – شکوفه پروا

آقایان: ذبیح اله حمیدی(سرپرست) – غلامرضا خلیل آبادی(مربی) – محمدرضا بهروزی (مربی) – آریا همدانچی(پزشک تیم) – مهران دهخدایی – محسن شاکری – محسن سلیمی – ناصر کاویانی(عکاس) – ارسلان بیک محمدی – علیرضا کاظمی – رحیم بیضاوی – علی اکبر فیض آبادی – رضا عبدالهی(عکاس) – پویان حیرت پور – علیرضا گوهری – فراز ساسانی – مجتبی توتونچیان – و عضو جدید علیرضا شاه کرمی

گزارش سایت: ذبیح اله حمیدی

ارفه ده

قله ارفه کوه به ارتفاع ۲۷۳۳ متر

قله خرونرو

۲ دیدگاه to “هر هفته یک برنامه«شماره ۶۶۵»/ این‌بار گزارش برنامه صعود قله ارفه کوه (۹۵/۹/۵)”

1. نرگس غمیلویی می گوید:

با سلام و خسته نباشید به همه دوستان
    برنامه ارفه کوه با داشتن جنگل و برف زیبایی که باریده بود یکی از قشنگترین برنامه هایی بود که در خاطرم خواهد ماند.
    ممنون از همه دوستان
    همیشه سبز باشید.

2. علیرضاکاظمی می گوید:

درود به همه همنوردانم.به جرات میگم ازحجم برف زیاد داخل جنگل قافلگیرشدم.متاسفم که بعلت پایان وقت صعود از ۵۰متری قله برگشتم.