صعود ۱ روزه قله دماوند- جبهه شمالی«یادبود اولین سالگرد جان‌باختگان برودپیک»

ارسال شده توسط در 13 جولای 2014 ۵ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

به مناسبت اولین سالگرد عروج یاران برودپیک (آیدین بزرگی – مجتبی جراهی – پویا کیوان)تصمیم به انجام صعودی یک روزه به قله دماوند از جبهه شمالی گرفتیم.

من (حسین صادق‌زاده)طبق هماهنگی‌های انجام شده با آقای حسین قربان‌نژاد از اعضای باشگاه ، مقرر کردیم این صعود را یک روزه و به روش سبک بار انجام دهیم.

از آنجایی که می‌خواستیم این برنامه به نحو احسن انجام پذیرد ، از یک هفته قبل شرایط جوی قله دماوند را بررسی کرده و بهترین شرایط صعود برای روز شنبه ۹۳،۴،۲۱ تعیین شد.

روز جمعه ۹۳،۴،۲۰ ساعت ۱۵ با یک دستگاه خودروی نیسان متعلق به برادر آقای قربان‌نژاد تهران را به سمت روستای ناندل (محل استقرار جهت صعود به جبهه شمالی دماوند) ترک کردیم . شب را در منزل آقای قربان‌نژاد استراحت نموده و مقرر کردیم رأس ساعت ۳ صبح با نیسان به سمت «سنگ بزرگ» حرکت کنیم.

ساعت ۴ صبح به سنگ بزرگ رسیده و صعود ما به سمت قله دماوند از جبهه شمالی آغاز شد.
طبق زمان‌بندی‌های مشخصی که از قبل تعیین کرده بودیم ، رأس ساعت ۷ صبح به جانپناه ۴۰۰۰ رسیدیم و پس از استراحتی مختصر به سمت جانپناه اصطلاحاً ۵۰۰۰ حرکت کردیم .
ساعت ۹:۳۰ صبح به جانپناه ۵۰۰۰ رسیدیم .

از آنجایی که هیچ یک از ما دو نفر از این نقطه به بالا صعودی نداشتیم ولی با هدفی بزرگ‌تر یعنی یادبود ۳ قهرمان وطن ، همچنان به پیش می‌رفتیم.

مسیر جبهه شمالی دماوند با توجه به کم تردد بودن آن ، هیچ‌گونه پاکوب مشخصی ندارد و باید خودمان بهترین مسیر را انتخاب می‌کردیم .
پس از جان‌پناه با حرکت در ادامه مسیر به دیواره سنگی بزرگی رسیدیم و با عبور از سمت راست دیواره اول (در کنار یخچال سیوله) به سمت یال بعدی صعود کردیم .

در ارتفاع ۵۲۰۰ متری به دیواره دوم رسیدیم و دوباره از سمت راست آن تراورس کرده و پس از دست به سنگ شدن در این قسمت از مسیر به یال بعدی رسیدیم.
مسیر از ارتفاع ۵۳۰۰ متر به بالا به صورت ترکیبی از سنگ ، برف و یخ بود.

سرانجام در ساعت ۱۵:۳۰ و پس از ۵/۱۱ ساعت تلاش مستمر به قله ۵۶۲۵ متری دماوند رسیدیم.
به یاد عزیزان (آیدین بزرگی – مجتبی جراحی – پویا کیوان)بر روی قله عکسی به یادگار گرفته و سپس از مسیر جبهه جنوبی به پائین بازگشتیم.

ساعت ۱۸ به بارگاه سوم رسیده و پس از استراحتی کوتاه حرکت کرده و ساعت ۲۰ به مسجد صاحب الزمان رسیدیم.

در آنجا برادر آقای قربان‌نژاد با خودرو به انتظار ما بود و نهایتا ساعت ۲۴ به تهران رسیدیم.

صعود و فرود ما از ابتدای جبهه شمالی به جبهه جنوبی دماوند ۱۶ ساعت زمان برد و مجموعاً (از این ۱۶ ساعت )، دو ساعت آن صرف استراحت و توقف بر روی قله گردید.
شرکت کنندگان در صعود : حسین صادق‌زاده (سرپرست و عکاس) و حسین قربان‌نژاد (هر دو از اعضای رسمی باشگاه اسپیلت)

گزارش سایت : حسین صادق‌زاده

۵ دیدگاه to “صعود ۱ روزه قله دماوند- جبهه شمالی«یادبود اولین سالگرد جان‌باختگان برودپیک»”

1. ذبیح اله حمیدی می گوید:

درود و سپاس بر شما(حسین‌های عزیز)که برنامه‌‌ای در شأن و منزلت آن سه عزیز از دست رفته اجرا کردید و باعث افتخار و مباهات اعضای باشگاه اسپیلت شدید.
    همواره سرفراز و برفراز باشید.

2. حسین صادق زاده می گوید:

به نام ایران بر بلندای دماوند-به نام شقایق های عاشق دماوند-به یاد برودپیک-به یادتنهایی و گذشت ۳عاشق:آیدین-مجتبی و پویای عزیز-به یاد گشایش مسیر ایران در دل غربت-یک سال از پرواز شما عزیزان گذشت ولی راه و هدف شما عزیزان چراغ روشنی است بر اعتلای کوهنوردی ایران زمین.یادتان گرامی و روحتان شاد و راهتان جاوید باد…در تمامی مراحل این صعود انرژی خاصی داشتیم و احساس میکردیم شما نیز همراه ما هستید…..آری شما تا ابد برای ما زنده هستید….

3. احسان مهدی زاده می گوید:

درود بر شما و اراده راسختان…