صعود شکوهمند، استقبال پرشکوه (ورود پروانه کاظمی به ایران در میان استقبال کوهنوردان و دوستدارانش)

ارسال شده توسط در 9 ژوئن 2012 ۶ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گزارش مراسم و جشنها

ورود پروانه کاظمی به ایران در میان استقبال کوهنوردان  و دوستدارانش
ساعت ۲:۳۰ دقیقه صبح پنج شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۱ است..
اعضای ستاد استقبال به مدیریت رامین منفردزاده  دقایقی است که به فرودگاه آمده اند تا همه چیز را آماده کنند..
همه چیز حکایت از یک برنامه مفصل استقبال دارد..

به تدریج تا ساعت ۴ صبح ، دیگر اعضای  باشگاه اسپیلت و البته کلوب ها و گروه های کوهنوردی دیگر نیز  با وسیله شخصی و تعدادی از آنها با اتوبوسی که باشگاه تهیه کرده از تهران خود را به فرودگاه امام خمینی می رسانند..

تقریبا همه ی مسئولین درجه اول کوهنوردی ایران و تهران حضور دارند.. رییس و نایب رییس و دیبر فدراسیون، رییس و نایب رئیس هیات کوهنوردی استان تهران، رییس انجمن کوهنوردان ایران و رئیس باشگاه دماوند و برخی اعضای برجسته جامعه کوهنوردی ، حتی از شهرستانها…

پیش از آنکه پرواز ۴۸۴ هواپیمایی قطر بر زمین بنشیند خانواده، دوستداران  و گروه های مختلف جامعه کوهنوردی و مشخصا اعضا باشگاه اسپیلت در سالنA   فرودگاه امام خمینی گردهم آمدند و مشتاقانه  در انتظار ورود قهرمان کوهنوردی این روزهای ایران و جهان، پروانه کاظمی به سر می بردند؛ کوهنورد زن توانایی که توانسته است برای نخستین بار در دنیا، در یک فصل و به عبارتی یک هفته بر فراز دو قله ی بلند هیمالیا ، اورست و لوتسه ،سرافرازانه بایستد.

به واقع  از ۱۰ روز قبل باشگاه کوهنوردی و سنگنوردی اسپیلت برای برگزاری مراسم استقبالی درخور و شایسته  از پروانه کاظمی در بدو ورودش به ایران در فرودگاه تیم ویژه استقبال تشکیل داده است..هم اکنون تمامی اعضای ستاد استقبال در فرودگاه مستقرند..

عده ای در حال نصب پوسترند؛چند نفری هم در حال آماده کردن محل برگزاری مراسم استقبال هستند  و میز و وسایل پذیرایی از مهمانان را فراهم می کنند؛ به هر کجای خروجی سالن A فرودگاه امام که نگاه می کنید تصاویر و پوسترها و عکس و دست نوشته های مربوط به موفقیت پروانه کاظمی دیده می شود..

دو بنر بزرگ ایستاده با دوتصویر پروانه کاظمی بر روی اورست و لوتسه در کنار در ورودی سالن اصلی فرودگاه کاملا توجه هرکسی را به خود جلب می کند.بسیاری از مسافران فرودگاه که در حال ورود به سالن یا خروج از آن هستند دقایقی را در برابر این دو تصویر بزرگ می ایستند و با چشمانی حاکی از تحسین و غرور به نظاره می نشینند.

ساعت ۴:۳۵ دقیقه است و گوینده ی فرودگاه اعلان می کند که پرواز ۴۸۴ هواپیمایی قطر هم اکنون به زمین نشسته است..همگی هیجان زده اند… همه در سالن اصلی جمع شده اند.. .

ساعت ۴:۵۵ است….پروانه کاظمی در ابتدای پلکان طبقه فوقانی فرودگاه ظاهر می شود… شور و هیجان زاید الوصفی در میان انبوه جمعیت براه می افتد…همه ی آنانی که در سالن هستند در حال کف زدن و تشویق پروانه کاظمی هستند….آقای آرمان ضابط همسر پروانه اولین کسی است که به سمت او می رود و او را در آغوش می گیرد…تشویق ها بی وقفه ادامه دارد …سرکار خانم محمودی نماینده باشگاه اسپیلت نفر بعدی است که به رسم یادبود حلقه گلی را بر گردنش می آویزد…سالن فرودگاه و تمامی مسافران و همراهانشان نیز غرق در بهت و شادی اند…

بعد از دقایقی پروانه کاظمی و تمامی استقبال کنندگان وارد محل برگزاری مراسم استقبالی شدند که ستاد استقبال از چندین روز قبل تدارک دیده بود…به سرعت مجری برنامه (رامین شریف زاده) پشت تریبون قرار می گیرد ،ابتدا سرود ملی کشورمان پخش می شود سپس وی به حاضرین خیر مقدم می گوید …و بعد هم شرحی مختصر از سابقه فعالیت های ورزشی و کوهنوردی پروانه کاظمی.." پروانه کاظمی ۴۲ ساله، مربی کوه نوردی و بدمینتون ؛ شروع فعالیت حرفه ای کوهنوردی از ۱۳۸۴؛ فاتح قلل ایران در فصول مختلف ؛ فاتح قلل۷۵۴۶ متری موستاق آتا؛ ماناسلو ۸۱۶۵ متر، آمادابالام۶۸۵۶ متر، اورست ۸۸۴۸ متر و لوتسه ۸۵۱۶ متر. "

نخستین کسی که از طرف مجری به پشت تریبون دعوت می شود رییس باشگاه اسپیلت و مسئول برگزاری مراسم استقبال، ذبیح اله حمیدی است.. وی پس از خیر مقدم گفتن به همه و به ویژه پروانه کاظمی ،هیمالیانورد باشگاهش، از وی "به عنوان کسی که برای نخستین بار پرچم باشگاهی ایرانی را بر فراز اورست به اهتزاز در آورده یاد می کند… باشگاه هایی که به گمان وی بار اصلی کوهنوردی حرفه ای را در کشور به دوش می کشند." وی ادامه می دهد"باشگاه اسپیلت این موفقیت را تنها محصول تلاش خانم کاظمی می داند چرا که خود ایشان تمامی هزینه ها را برای این برنامه متقبل شده اند..اما این باشگاه افتخار می کند که یکی از اعضای این باشگاه توانسته دست به صعود مستقل بزند.".

بعد نوبت به خانم گرجی نایب رییس فدراسیون در بخش بانوان می رسد ..خیلی کوتاه حرف می زند.." تبریک ویژه به شما خانم کاظمی می گویم از طرف فدراسیون…کاری که شما کردید قدم بسیار بزرگی در کوهنوردی ما به حساب می آید …شما به واقع یک شیرزن ایرانی  هستید.." و پس از ان لوح یادبود فدراسیون کوهنوردی ایران را به پروانه کاطمی اهدا می کند..

حالا نوبت مهندس کاشفی رییس هیات کوهنوردی تهران است…خیلی کوتاه اما با شعفی در صدا و چهره اش می گوید:" کاری که باید بکنیم این است که ابتدا به ساکن به شما خانم کاظمی تبریک بگوییم اما مهم تر از آن باید به واقع باطنا از خود بخواهیم که از شماحمایت  کنیم.!!"…

پیشکسوت کوهنوردی ایران کیومرث بابازاده نطق کوتاهش را آغاز می کند…از روی نوشته ای که در دست دارد می خواند.." اولین ها همیشه سخت ترین ها نیستند.اما کار شما هم اولین بود و هم سخت ترین..شما به بهترین وجه ممکن این سخن زنده یاد لیلا اسفندیاری را که زن ایرانی می تواند را اثبات کردید… این موفقیت را به شما، همسر و خانواده تان، جامعه کوهنوردی و باشگاه اسپیلت که مروج کوهنوردی حرفه ای است تبریک می گویم… شما شایستگی و قدرت خود را به اثبات رساندید…و خود را در معرض آزمون قرار دادید…امیدوارم نغمه ای بخوانید که همواره کوهنوردان ایرانی به یاد بسپارند".

مجری نام رییس انجمن کوهنوردان ایران را به عنوان سخنران بعدی می خواند..عباس ثابتیان در ابتدا از باشگاه اسپیلت به خاطر برگزاری مراسم استقبال تشکر می کند:" دیگرباره کوه ما را گردهم آورده …کوه که همواره نعمت ها برای مان به ارمغان آورده است.. بیاییم دوباره همنوردان یگانه شده و از یکدیگر لب به انتقاد بگشاییم و دوست بمانیم…و دوست بمانیم..بیاییم تلاش کوهنوردان را که با اندک اندوخته ی زندگی شان دست به کارهای بزرگ می زنند ارج بنهیم…وقدر پروانه کاظمی را که پروانه وار دو قله ی بلند اورست و لوتسه را فتح کرده بدانیم."

این بار مجری به پروانه کاظمی اشاره می کند که نوبت اوست تا پشت تریبون قرار بگیرد…
پروانه میکروفون را به دست می گیرد:" سلام و تشکر از همه بچه ها و دوستان …تشکر ویژه از باشگاه اسپیلت به خاطر این مراسم..چیزی که من اصلا انتظار و البته توقعش را نداشتم..چون فکر نمی کنم کار خارق العاده ای کرده باشم که شما این موقع صبح خودتون رو به فرودگاه برسانید و این مراسم رو برایم بگیرید… کار من فوق العاده نبود چون سال گذشته مهدی عمیدی کوهنورد خوب کشورمان همین صعودها را بدون اکسیژن انجام داد در حالی که من هر دو صعودم را با اکسیژن انجام دادم.. در هیمالیا که بودم وقتی از صعود خارق العاده ی آقای مهدی عمیدی به کوهنوردان کشورهای دیگر می گفتم همه با احترام و بهت از او یاد می کردند..

اما درباره موفقیتم باید بگویم کوچک ترین عامل من بودم هرچند عوامل برنامه ریزی و شانس و امکانات و آب و هوا همگی تاثیر گذارند اما به واقع مهم ترین عامل همسرم (آرمان) است.. چرا که در تمامی لحظاتی که قبل از سفر من با مشکلات متعددی روبرو بودم که ممکن بود حتی برنامه مرا کاملا مختل کند وی تنها کسی بود که با آرامش از من حمایت کرد..و مهم ترین عامل آرامش من هم حمایت های همسرم بود..شاید اگر لیلا اسفندیاری هم آرامشی را که من از آن برخوردار بودم را داشت دست به کارهای بزرگتری می زد. من این صعود را به روح لیلا اسفندیاری تقدیم می کنم"

مجری پایان مراسم را اعلام می کند و نوای سرود ای ایران در فضا پخش می شود…
به سختی می توان پروانه را در میان جمعیتی که او را دوره کرده است پیدا کرد.  پروانه کاظمی چون شمعی درمیان پروانگان، در حلقه اعضای خانواده، دوستداران و هم باشگاهی ها و تمامی حاضرین در مراسم قرار گرفته است…دیگر تنها چیزی که دیده و شنیده می شود نور فلاش دوربین ها و عکس های یادگاری دوستداران اوست با او. حکایت غریبی است..گویا "پروانه" خود شمع شده است!!

علی صباغی(عضو باشگاه اسپیلت) ، فرودگاه امام خمینی، نخستین ساعات صبح ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۱

عکسها از : مهری جمشیدی

۶ دیدگاه to “صعود شکوهمند، استقبال پرشکوه (ورود پروانه کاظمی به ایران در میان استقبال کوهنوردان و دوستدارانش)”

  1. علی شفیعی می گوید:

    سلام به کلیه اعضای باشگاه اسپیلت من دوست محمدرهبری هستم ازاینکه در کنار بزرگان کوهنوردی ایران به استقبال این شیر زن با غیرت ایران زمین رفتم و این صعود پر ارزش را به ایشان و همسرشان تبریک گفتم بسیارخوشحال هستم و برایشان موفقیت روز افزون ارزو میکنم.

  2. گروه کوهنوردی همت شمیران » ورود پروانه کاظمی به ایران در میان استقبال کوه نوردان و دوستدارانش می گوید:

    […] مشاهده عکسهای بیشتر در سایت باشگاه اسپیلت برچسب نوشته :اورست،بازگشت به ایران،بانوی هیمالیانورد،لوتسه،پروانه کاظمیفرستاده شده در اخبار سایت،اخبار گروه | بدون نظر […]

  3. رضا شهلایی می گوید:

    ای کاش ارزش کاری ایشان شامل مرور زمان نگردد و پرچمی که توسط این بانوی توانمند ایرانی برافراشته گردیده بدست دیگر زنان توانمند ایرانی دست بدست همیشه بر فراز بماند افسوس که من در کرمانشاه بودم و نتوانستم به استقبال ایشان بیایم امسال در بیس کمپ اورست خانم پروانه زبانزد اکثر کوهنوردان بود برایش ارزوی موفقیت دارم…………

  4. لقايي از گروه كوه نوردي طبرستان جوان بابل می گوید:

    انسان با دیدن این مراسم به ایرانی بودن خود احساس غرور می کند زنده باد ایران زنده باد شیرزن ایرانی ،پروانه و لیلا عزیز

  5. مهنار می گوید:

    با تمام وجود و صمیمانه ترین تبریکات نثار کوهنورد توانمند و باغیرت کشورمان و آرزوی تندرستی و موفقیت در زندگی پربارشان .

  6. حسن شکوری می گوید:

    درود بر پروانه کاظمی
    درود …
    همیشه بر فراز باشید و در پناه حق

دیدگاه خود را بیان کنید