رویدادهای مهم کوهنوردی «قسمت سی و هشتم»

ارسال شده توسط در 1 آگوست 2021 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در اخبار و رویدادهای مهم کوهنوردی

 “پاکستان: طوفان تلاش کوهنوردان را متوقف کرده است”
کوهنوردان در مسیر پرواز به پاکستان بعلت طوفان در چادرهایشان در بیس کمپ در انتظار هوای مناسب هستند.
نانگاپاربات: تیم اسپانیایی براساس اطلاع لیدر گروه” لولو گونزالس”به زحمت توانستند در روز دوشنبه قبل از اینکه طوفان آنها را مجبور به عقب نشینی کند در کمپ اول مستقر شوند.
بارش پیاپی برف، مسیری که آنها باید صعود کنند را از برف انباشته است. در هر حال آنها تا بهبودی هوای کوهستان در ۵۱۰۰ متر در انتظار خواهند ماند .
قراقروم
“رالف دویمویتس” کوهنورد آلمانی و همسرش نانسی هانسن در تلاش برای صعود به قله صعود نشده ی “بیارچدی۱″(۶۸۱۰ متر)در مواجهه با طوفان در ارتفاع ۵۶۰۰ متر به گردنه ای خود را رساندند و سرانجام دیروز ۲۲ ژوئن به بیس کمپ بازگشتند.

ادامه: پاکستان- طوفان باعث زمینگیر شدن کوهنوردان در چادرها شد.

“پوماری چیش- ۷۳۵۰ متر”
“تام لیونیگستون” آلپنیست بریتانیایی (که جایزه پیولت دیور-کلنگ طلایی سال ۲۰۱۹ را برای مسیر جدید در قله لاتوک۱را از آن خود کرده است) با “متیو مینادیر” برای تلاشی در قله دور افتاده “پوماری چیش”(۷۳۵۰متر) هم تیمی شده اند اما آنها گفتند:در انتظار گزارش هر روزه از فعالیت ما نباشید، در شش هفته دیگر همدیگر را خواهیم دید ،تا آن زمان کار به پایان رسیده است!
قابل ذکر است یانیک گرازیانی و کریستین ترومسدورف اولین و تنها صعود بر روی این قله را در سال ۲۰۰۷عملی کردند.

◀️امسال یانیک گرازیانی در همراهی با پاتریک واگنون و هلیاس میلرویوکس از آلپنیست های توانمند در قراقروم هستند تا همچنان صعود به قله های کمتر پیموده شده و اسکی از آنها را صورت دهند.هدف آنها کاملا مشخص اعلام نشده است اما ترکر آنها در روزهای اخیر تلاش آنها را در کوههای شمال شرقی “راکاپوشی” نشان میداد.

“لوپغار سار” گشایش رخ شمالی به قله
قادر علی کوهنورد ۵۰ ساله پاکستانی که ۵ قله ۸۰۰۰ متری را صعود کرده است در صدد اینست که مسیر جدیدی در رخ شمالی به قله “لوپغار سار”به ارتفاع ۷۲۶۶ متر را گشایش کند .
شاهین بیگ و اکرم علی شاه از پاکستان و هیروشیما کاوازاکی از ژاپن او را همراهی میکنند.

کی ۷(k7)
یک تیم سویسی به سرپرستی “بنی بوهلر” در تلاش صعود به قلهk7 به ارتفاع ۶۹۴۲ متر هستند.
این مطلب را کارلوس گارازنو انتشار داد ، “گارازنو” در حال حاضر در پاکستان است و در صدد صعود به قلهk2 است،بقیه اعضای تیم در مسیر رسیدن به بیس کمپ k2 هستند.
“مارکو کونفرتولا” و بقیه اعضا در اسکاردو هستند.‌
“سمین بیگ” دیروز به کمپ گورو ۲ رسید و انتظار میرود که فردا به بیس کمپ برسد.

 

اکسپلوررز وب
🔸باشگاه کوهنوردی اسپیلت🔸
عکس از : نانسی هانسن “قله بیارچدی۱”

*************

کی ۲: ماموریتی برای جستجوی کوهنوردان مفقود شده

◀️ “ساجد علی سدپارا” بصورت رسمی اعلام کرد که او به k2 باز خواهد گشت تا برای جستجوی پیکرهای کوهنوردان مفقود شده محمد علی سدپارا، جان اسنوری و خوان پابلو موهر اقدام کنند.

◀️ ساجد سدپارا را “الیا سایکالی”فیلمبردار کانادایی‌در این جستجو همراهی میکند.
“الیا سایکالی” فیلمبردار اکسپدیشن سه نفره در زمستان k2 بود که در نهایت با مفقودی سه کوهنورد کار فیلمبرداری نیمه تمام ماند.

◀️ ساجد در توئیتر نوشت:
اکنون زمان آن فرا رسیده است که اعلام کنم که من و “الیا سایکالی” برای جستجوی زمینی سه کوهنورد مفقودشده در زمستان ۲۰۲۱ در k2 شامل‌پدرم علی سدپارا اقدام خواهیم کرد. تا در این حال‌دریابیم که چه اتفاقی برای آنها رخ داده است و برای امکان یافتن پیکر آنها نیاز به دعای شما داریم.

◀️ الیا سایکلی اطلاع داد که بهمراه او شرپا PK هم همراه است در عین حال فاضل علی و محسن و عزیز هم همراه خواهند بود‌که در زمستان فعالیت آشپزی اکسپدیشن را بعهده داشتند.

منبع: ۸۰۰۰ers
🔸باشگاه کوهنوردی اسپیلت🔸

*************

تعدادی از شرپاهای نپالی سرانجام با رعایت دقیق دستورالعمل ها، برای صعود تابستانه به پاکستان وارد شدند

از دو هفته قبل ، پاکستان ممنوعیت خود را در مورد شهروندان نپالی بعلت شیوع کرونارا کمی کاهش داد.
نپالی ها با دستورالعمل های دشوار میتوانند وارد پاکستان شوند: اثبات واکسیناسیون کامل ، ۲ بار انجامPCR، و ۱۰ روز قرنطینه.
البته بعلت اینکه دستورالعمل های پاکستان دیر صادر شد بنابراین ۲ تیم بسرعت خود را آماده برای تلاش صعود K2 کردند:
🔺مدیسون ماونتیرینگ(کمپانی آمریکایی) با ۱۰ شرپای نپالی
🔺پایونیر ادونچر(اکسپدیشن نپالی) به سرپرستی لاکپا شرپا و مینگما دورچی شرپا ،تیمی تماما نپالی را تشکیل داده اند.

در عین حال اکسپدیشن” مدیسون ماونتیرینگ” با شرپاهای نپالی اش به ۸ کوهنورد بین المللی شامل(۳ امریکایی،۴ انگلیسی، ۱ اوکراینی) کمک میکنند.
“گارت مدیسون”گفت : در اورست ما ۳۵ شرپا در تیم داشتیم و در این تابستان فقط موفق شدیم ۱۰ شرپا را آماده همراهی کنیم.

 اکسپلوررز وب
🔸باشگاه کوهنوردی اسپیلت🔸

*************
*************

🌺 باشگاه اسپیلت پانزده ساله شد 🌺

امروز ششم تیر ماه ۱۴۰۰ مصادف با پانزدهمین سالگرد تاسیس باشگاه کوهنوردی و سنگنوردی اسپیلت است.‌

باشگاه اسپیلت پانزده سال پیش در چنین روزی، در محل دفتر کنونی و با برپایی مراسمی خاص، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

این مراسم با حضور روسای وقت فدراسیون کوهنوردی کشور، هیات کوهنوردی استان تهران، انجمن کوهنوردان ایران و تعداد کثیری از پیشکسوتان و همنوردان گرامی و با بیست نفر عضو اولیه برگزار شد.

از سال ۱۳۸۵ تاکنون باشگاه اسپیلت کوشیده است با عضوگیری مستمر و بهره گیری از آموزش های اصولی این ورزش و با تکیه بر تجربه اندوزی، دانش روز و همکاری جمعی، سطح این باشگاه و اعضای آن را روز به روز بهبود بخشد و با نظم و انضباط و ارتباطات صحیح تشکیلاتی، اخلاقی و همچنین با حمایت دائمی از محیط زیست کوهستان به پیش رود.

این باشگاه در نظر دارد طی سال های آتی نیز با تمام قوا جایگاه خود را چون گذشته، به عنوان یک باشگاه کوهنوردی و سنگنوردی مردمی، رسمی و فعال کشور حفظ نماید.

بدین وسیله از همه کسانی که به هر نحوی، طی این پانزده سال، ما را در این مسیر زیبا یاری کرده اند، کمال تشکر و قدردانی را دارم.

                                 ذبیح اله حمیدی
موسس و مسئول باشگاه کوهنوردی و سنگنوردی اسپیلت

۱۴۰۰/۰۴/۰۶

www.espilat.com

*************

امین شاه محمدی عضو رسمی باشگاه اسپیلت موفق شد طی روزهای ۲ تا ۴ تیر ۱۴۰۰ خط الراس کامل دوبرار (قره‌داغ) را در قالب یک تیمی چهار نفره صعود نماید.

🌺با شادباش فراوان🌺

*************

اعلام کسب مقام قهرمانی رده دوم خانم سبا نازی عضو باشگاه اسپیلت در مسابقات دوی کوهستان مورخه ۱۴۰۰/۳/۲۰ هیات کوهنوردی استان تهران

*************

تابستان قراقروم

بیشتر کوهنوردان بر روی قلل ۸۰۰۰ متر در تلاشند اما چندین اکسپدیشن هم بر روی قله های تکنیکال/ صعود نشده در تلاشند:
ماچو_چهیش ۷۴۵۳‌ متر – بلندترین قله صعود نشده در زمین
تیمی سه‌نفره‌ از “جمهوری چک” شامل: کورینیک،پاول بم، یری یاناک ۲۸ ژوئن وارد پاکستان شدند و اکسپدیشن خود را آغاز کردند

بیارچدی۱ – ۶۸۱۰متر ( صعود نشده)
امسال تابستان “رالف دویموویتس” و “نانسی هانسن” در تلاش صعود به آن هستند،آنها در ۱۱ ژوئن به بیس کمپ رسیدند و ۴ روز پیش تلاش نهایی صعود به قله را داشتند که بخاطر خرابی هوا عقب‌نشینی کردند.

پوماری_چیش(۷۴۹۲ متر):
تام لوینگستون، ماتیو مینادیر از ۲۶ ژوئن‌ بسوی بیس کمپ ترکینگ‌خود را آغاز کردند .

کی ۱۳/دانسام پیک ۶۶۶۶ متر:
تا کنون صعودنشده؟ تلاش توسط سولیوان، ساوسید ، استانکو و مارتین الیاس.

رخ شمالی قله لوپغار سار ۷۲۶۶ متر:
تلاش صعود توسط تیم پاکستانی :قادر علی، شاهین بیگ،اکرم علی شاه و کوهنورد ژاپنی هیروشی کاوازاکی.

کی ۷:ساراکسا پیک ۶۹۳۵ متر:
سرپرست اکسپدیشن “بنی بوهلر “و لجستیک برنامه توسط “بلو اسکای کی ۷ ” صورت میگیرد.

 منبع: ۸۰۰۰ers
باشگاه کوهنوردی اسپیلت

*************
*************

سمینا_بیگ‌ بانوی کوهنورد پاکستانی امسال تابستان بعنوان اولین زن پاکستانی در تلاش صعود بهk2 است

“سمینا بیگ” بانوی ۳۰‌ ساله کوهنورد مشهور پاکستانی در صدد است برای تشویق زنان کشورش به کوهنوردی، اولین زن پاکستانی باشد که قله ۸۶۱۱ متری k2 را امسال صعود میکند.

او در ۲۳ سالگی بعنوان اولین زن پاکستانی تمامی قله های بلند ۷ قاره را صعود کرد،برادرش میرزا علی که شیوه های کوهنوردی را به او آموخت در اکسپدیشن های سون سامیتز همراه او بود فقط میززا علی در قله اورست تا ۸۶۰۰ صعود کرد و در ۲۰۱۹ موفق شد اورست را صعود کند.

“سمینا بیگ” یکی از زنان شناخته شده پاکستانی است که در تلاش است با تشویق زنان آنها را به عرصه کوهنوردی بکشاند.‌از سال ۲۰۱۷ او سفیر حسن نیت سازمان ملل برای برنامه گسترش شده است (UNDP)،مخصوصا تمرکزش در امور مربوط به تغییرات اقلیمی،حفظ محیط زیست و…

وی اولین زن پاکستانی است که قله اورست را صعود کرد و تمامی ۷ قله”سون سامیتز” را هم تکمیل کرد. او از دهکده شیمشال ، گیلیگیت-باتیستان در قسمت شمالی پاکستان است.
او جوانترین فرد از خانواده ای با ۶ فرزند است و از دوران کودکی دریافت که عشق و علاقه ویژه ای به کوهنوردی و کوهستانها دارد.

“سمینا” میگوید: از کودکی وقتی از من سئوال میشد که چکاره میخواهی بشوی؟ میگفتم:میخواهم کوهنورد شدم.
البته همه به من می خندیدند چون کوهنوردی برای یک زن در ورای تصوراتشان بود.

“سمینا”اجازه نداد دیگران او را از رویایش دلسرد کنند.در ۲۰۱۰ قله ۶۰۰۰ متری “چاپلین سار” در دره شیمشال را با تیمی شامل برادر و منتور کوهنوردیش میرزا علی صعود کرد.
این کوه بعد از صعود “سمینا” بعنوان اولین زن پاکستانی به قله‌اورست در ۲۰۱۳ ، نامش را تغییر دادند و اکنون بنام “سمینا پیک” نامیده میشود.

“سمینا بیگ” در ۲۰۱۸ بعلت‌اینکه حضور زنان پاکستانی در عرصه کوهنوردی همواره نامحسوس بوده است، تصمیم گرفت اکسپدیشنی شامل زنان پاکستانی را برای صعود به قله اورست را سرپرستی کند اما متاسفانه این پروژه بعلت فقدان حمایت مالی عملی نشد.

اکسپدیشنk2
“سمینا بیگ” قبل از اکسپدیشن k2 ، از نخست وزیر پاکستان “عمران خان” که خود از قهرمانان کریکت پاکستان بود درخواست کرد که از نظر مالی از کوهنوردی همچون ورزش های دیگر حمایت کند. سمینا میگوید:اگر این امر عملی شود تعداد زیادی از زنان پاکستانی به ورزش کوهنوردی روی خواهند آورد.‌من می‌خواهم زنان بیشتری را تشویق کنم که کوهنوردی حرفه ای کنند ،تا بحال بیشتر زنان برای ترکینگ به کوهستان میروند.
“سمینا بیگ” را در تلاش صعود به قلهk2 ،شرکت موبایل پاکستان حمایت مالی میکند.‌کمپانی مذکور یک برج انتقال در کنکوردیا در ۱۲ کیلومتری بیس کمپ k2 برقرار کرده است و بدین ترتیب کوهنوردان در ۸۰۰۰ متری هایk2،برودپیک،گاشربروم ۱ و ۲ قادرند به اینترنت۴G دسترسی داشته باشند.

 اکسپلوررز وب
🔸باشگاه کوهنوردی اسپیلت🔸

*************

“سلنا خاواجا” کوهنورد۱۲ ساله پاکستانی در تلاش صعود به قله برودپیک«“شاهزاده پاکستانی کوهستان»
◀️ این دختر ۱۲ ساله پاکستانی تلاش می‌کند که جوانترین فردی باشد که تاج صعود یک ۸۰۰۰ متری را به سر می‌گذارد.
“سلنا خاواجا” در ۲۰۱۹ قله اسپانتیک(۷۰۲۷متر) را در ۱۰ سالگی صعود کرد.

“سلنا” را پدرش “یوسف خاواجا” از ۶ سالگی در کوهنوردی همراهی کرده است و در مصاحبه ای گفت: تمام تلاشش را میکند که “سلنا” پتانسیل کامل خود را در کوهنوردی بدست آورد.
یوسف اکنون همراه “سلنا” در بیس کمپ برودپیک است.
مطبوعات پاکستانی به “سلنا” لقب پرنسس پاکستانی کوهستان را داده اند.
“سلنا” از ۶ سالگی کوهنوردی را آغاز کرد و در زمستان ۲۰۱۸ و در ۹ سالگی قله قوز سار پیک(۵۷۶۵ متر) را صعود کرد و سپس قله مینگلینگ سار(۶۰۵۰ متر) را صعود کرد و با توانایی و اعتماد به نفس بیشتر در ۱۰ ساگی اسپانتیک (۷۰۲۷ متر)را صعود کرد.

◀️قابل ذکر است جوردن رومرو آمریکایی در ۲۰۱۰ و مالاواث پورنا هندی در ۲۰۱۴ هر دو در ۱۳ سالگی اورست را از رخ شمالی صعود کردند.اکنون محدودیت سنی صعود به اورست از سوی چین ۱۸ و نپال ۱۶ سال است.

 دسنیول
🔸باشگاه کوهنوردی اسپیلت🔸

*************

روز گذشته ۱۱تیر۱۴۰۰قله آزادکوه به ارتفاع ۴۳۵۵ متر از مسیر روستای وارنگرود با پیمایش بیش از ۴۰ کیلومتر به مناسبت پانزدهمین سالگرد تاسیس باشگاه کوهنوردی و سنگنوردی اسپیلت ، توسط تیمی ۲۵نفره صعود شد.

*************

عقد قرار داد بیمه مسئولیت مدنی مدیران باشگاه کوهنوردی و سنگنوردی اسپیلت با شرکت بیمه سامان

بر اساس مفاد این قرار داد از این پس همه برنامه های کوهنوردی ، سنگنوردی و آموزشی این باشگاه با تعرفه های بالا👆 تخت پوشش این بیمه قرار خواهد گرفت.

لذا از کلیه اعضای فعال این باشگاه در خواست می‌شود علاوه بر ثبت نام های هفتگی برنامه ها (طبق روال گذشته) هر چه سریعتر مشخصات خود را (نام و خانوادگی ، نام پدر ، تاریخ تولد ، شماره شناسنامه ، شماره ملی و شماره تماس ) خود را به شماره واتساپ خانم اسماء سلطانی نژاد/مسئول ثبت نام های این بیمه ارسال کنند.

لازم به ذکر است سالن سنگنوردی این باشگاه به طور مجزا با عقد قرار دیگری تحت پوشش بیمه سامان قرار گرفته است.

*************
*************

باشگاه سنگنوردی فدک، تنها باشگاه سنگنوردی منطقه شمیرانات تهران کاملا تخریب شد:

انجمن پزشکی کوهستان ایران: متاسفانه در دو روز گذشته با طرحی ضربتی به دلیل و بهانه احقاق حقوق شهروندی با نظر و دستور شهرداری منطقه یک تهران باشگاه سنگنوردی “فدک”، تنها باشگاه سنگنوردی در منطقه شمیرانات تهران تخریب و تخلیه شد.

برای تجهیز این باشگاه که هزینه های زیادی طی سالیان گذشته صرفا با هزینه شخصی علاقمندان به ورزش سنگنوردی در منطقه شمیرانات صرف گردیده بود تنها به دلیل احقاق حق شهروندی در عرض دو روز بصورت ضربتی تخلیه و تخریب گردید.

این سالن از سال ۹۱ جهت توسعه سنگنوردی داخل سالن از طرف شهرداری منطقه یک شمیرانات به این ورزش تحویل و اختصاص داده شده بود که بدلیل اختلافات داخلی شهرداری راحت ترین راه و بهترین راه به تخریب کامل آن تصمیم گیری و منجر شد.

هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی شمیرانات پیگیر علت این تصمیم گیری نابجا از طرف هر ارگان مسئولی است.

منبع:انجمن پزشکی کوهستان ایران

*************
*************

✨۱۳ تیر ماه”روز ملی دماوند” گرامی باد✨

 ۱۳ تیر ماه در سال ۱۳۷۸ با تلاش حامیان محیط زیست بعنوان روز ملی دماوند انتخاب شد.

قله دماوند بلند ترین کوه ایران و بلندترین قله آتشفشانی آسیا و خاورمیانه است . دماوند از کوههای اساطیری و نمادی از شکوه و عظمت ایرانیان است.

قدمت کوه دماوند را در حدود ۳۸ هزار و ۵۰۰ سال تخمین می‌زنند که در جنوب دریای خزر واقع شده است‌.آخرین فوران آن ۵۳۰۰ سال قبل از میلاد مسیح تخمین زده میشود.
از چهار مسیر : جبهه شمالی، جبهه جنوبی ، جبهه شمال شرقی و جبهه غربی میتوان قله را صعود کرد.

قصیده دماوندیه: اثر ملک الشعرای بهار – با صدای ایرج گرگین
💫ای دیو سپید پای دربند
ای گنبد گیتی
ای دماوند…..

لینک کلیپ مربوط به مطلب:⬇️

https://t.me/espilat/3719

*************

اولین صعود K13 (دانسام پیک) ۶۶۶۶ متر – توسط آلپنیست های فرانسوی و اسپانیایی

چهار آلپنیست فرانسوی-اسپانیایی شامل: مارتین الیاس، جرومه سولیوان، ویکتور سائوسید و جرمی استاگنتو موفق شدند اولین صعود به قلهK13 (دانسام پیک)را عملی کنند.

قلهK13 در منطقه دور افتاده دره قندوز پاکستان واقع شده است و کوهنوردان بعد از یک ماه که هیچ تماسی نداشتند از صعود بهk13 به روش آلپاین از طریق تماس با آژانس‌پاکستانی که کارهای لجستیکی آنها را انجام میدهد اطلاع رسانی کردند.

هنوز جزییات این صعود در دسترس نیست.

۴ کوهنوردی که موفق به صعود k13شدند همواره بر روی قله های دشوار و تکنیکال تلاش می کنند:
⚡️“جرومه سولیوان” در ۲۰۱۶ جایزه کلنگ طلایی را برای گشایش مسیر”ریزو پارتون” در شیلی بهمراه ۳ همنورد دیگر دریافت کردند.

⚡️مارتین الیاس با جرومه سولیوان در ۲۰۱۸ بهمراه “فرانسیسکو پوست” موفق شدند مسیر “لا میلاگروزا”را در “سرو سان لورنزو” بازگشایی کنند.

⚡️سال گذشته ، جرومه سولیوان و ویکتور سائوسید رخ شمالی “گراندز ژوراسیک” را بازگشایی کردند……

 دسنیول
🔸باشگاه کوهنوردی اسپیلت🔸

*************

رشته های ورزشی

📝لیست تغییرات شغلی گروه بندی مشاغل مرتبط با فعالیت های باشگاه های ورزشی

❗️⚠️قابل توجه موسسین ؛ مدیران و مربیان اماکن و باشگاههای ورزشی شمالغرب

 فعالیت گروه بندی همانند مصوبه ستاد ملی کرونا می باشد. در شرایط قرمز فقط گروه ۱ می توانند فعال باشند و در نارنجی ۱ و ۲؟

امور باشگاهها واماکن ورزشی شمالغرب

بازرسی و نظارت بر اماکن ورزشی شمالغرب

*************

*************

دوستان گرامی؛
در زمان وقوع اولین موج کرونا اسفند سال ۱۳۹۸ بعد از تعطیلی باشگاه ها مطلبی نوشتم تحت عنوان (تکلیف ورزش کوهنوردی در دوران بیماری کرونا چیست؟)
در آن یادداشت اشاره داشتم که ورزش کوهنوردی در مواجه با این بیماری به شرط رعایت اصول بهداشتی نه تنها مضر نیست بلکه مفید هم هست که متاسفانه مورد هجوم و حتی توهین برخی از کوهنوردان و افراد شناخته شده (رسمی و غیر رسمی) قرار گرفت که در نهایت به اصرار دوستان آن مطالب را از رسانه های عمومی باشگاه اسپیلت حذف کردم.

خوشحالم که بعد از ۱۷ ماه بلاخره جامعه به این واقعیت دست یافت که ورزش و طبیعت میتواند همواره آلترناتیو موثر و مهم و پایدار در مواجهه با مشکلات نا شناخته و پیش بینی نشده بشر ، چه از لحاظ فردی و چه از لحاظ اجتماعی باشد.

بی جهت نیست در کشورها پیشرفته بسیاری از هزینه های ساخت مراکز بهداشتی و بیمارستانی صرف ساخت باشگاه ها و امکانات ورزشی میشود چرا که سلامتی روحی و جسمی ما انسانها در درجه اول به تلاش ها و فعالیت های جسمانی مان در طول روز بازمی‌گردد.

       ذبیح اله حمیدی
همیشه سالم و ورزشکار باشید.

*************
*************

مراحل عضویت و فعالیت در باشگاه کوهنوردی و سنگنوردی اسپیلت👇

👈مرحله اول/سه الی شش ماه
(عضویت موقت)
کوهنوردی طبق جدول ارائه شده هفتگی زیر نظر مسئول باشگاه
حضور فعال در گروه های مجازی(اینترنتی) این باشگاه
انجام تمرینات هوازی و قدرتی میان هفته (انفرادی زیر نظر مسئول باشگاه)
تکمیل کفش و پوشاک و لوازم و تجهیزات کامل کوهنوردی
گذراندن دوره کارآموزی کوهپیمایی مقدماتی فدراسیون کوهنوردی
حضور در سالن سنگنوردی باشگاه اسپیلت

👈مرحله دوم/یک سال
(عضویت رسمی پایه ۳)
کوهنوردی یک روزه و چند روزه به ویژه در زمستان
حضور فعال در تیم صعود های ورزشی و سالن سنگنوردی باشگاه اسپیلت
گذراندن دو دوره کارآموزی مقدماتی سنگنوردی و مقدماتی برف فدراسیون کوهنوردی
تکمیل لوازم زمستانی و فنی

👈مرحله سوم/یک و نیم سال
(عضویت رسمی پایه ۲)
انجام کوهنوردی سرعتی و قدرتی هفتگی
ورود به تیم صعود های فنی باشگاه اسپیلت
انجام صعودهای تخصصی و دیواره ای و تکنیکال
گذراندن دوره های پیشرفته سنگ و برف و دوره های تئوری فدراسیون کوهنوردی
انجام صعودهای نرمال خارج از کشور

👈مرحله چهارم/دو سال
(عضویت رسمی پایه ۱)
انجام صعودهای کوهنوردی شاخص و خط الراسی
صعودهای زمستانی چند روزه
صعودهای تکنیکال و دیواره ای بلند
صعودها و برنامه های نو
شرکت در اردوها و صعودهای خارج از کشور (هیمالیایی)
حضور در تست های ورودی مربیگری فدراسیون کوهنوردی کشور

👈مرحله پنجم (آخر)
دریافت کارت عضویت پایدار (دائمی) باشگاه کوهنوردی و سنگنوردی اسپیلت بعد از پنج سال فعالیت مستمر و منظم طبق مراحل یک تا چهار بالا👆

موفق باشید.
                      ذبیح اله حمیدی
مدیر مسئول باشگاه کوهنوردی و سنگنوردی اسپیلت
                        تیرماه ۱۴۰۰

 

        جمع‌آوری، ترجمه و تدوین: محمد اسماعیلی 

صفحه آرایی و انتشار در وب سایت اسپیلت: ساقی محمودی

                                ۹ مرداد ۱۴۰۰

 

دیدگاه خود را بیان کنید