دوهفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال پنجم – شماره ۲۰۳ و ۲۰۴ – تاریخ۱۶ و۹۵/۸/۲۳)

ارسال شده توسط در 13 نوامبر 2016 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

دوهفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال پنجم            شماره‌های ۲۰۳ و ۲۰۴           تاریخ۱۶ و۹۵/۸/۲۳

 فرد با اراده در پیچ و خمهای زندگی هیچ گاه با ناامیدی روبرو نخواهد شد.«ناپلئون بناپارت»

rocky-mountain-aspens-fall

 

نشست هفتگی اعضا ۹۵/۸/۱۱ و ۹۵/۸/۱۸:
سی و یکمین نشست هفتگی اعضا اختصاص به ارئه گزارش برنامه صعود قله کورژنفسکایا به ارتفاع ۷۱۰۵ متر داشت . مردادماه ۱۳۹۵ آزاده مقدم عضو باشگاه اسپیلت همراه با برادران طالبی (امیر و امید ) موفق به صعود این قله شدند. این گزارش توسط امیر طالبی(سرپرست تیم) ارائه شد .
در پایان از اعضای تیم با اهدای لوح ، تقدیر به عمل آمد.
و در سی و دومین نشست (۹۵/۸/۱۸) نیز سه گزارش برنامه ارائه شد. گزارش صعود قله دومیر اردهال همراه با عکس و فیلم توسط مهدی موسی نژاد ، گزارش تصویری صعود قله جانستون توسط رؤیا جوادی و گزارش صعود قله دماوند از یال ملاخوران که توسط تیم صعودهای تخصصی اجرا شده بود ، همراه با عکس و فیلم توسط علیرضا کاظمی.

 

تبریک تولد اعضا :
دو هفته گذشته تولد چند نفر از اعضای باشگاه بود. ۱۴ آبان پویان حیرت پور، ۱۹ آبان حسن جان‌محمدی ، ۲۰ آبان سعیدجوانشیر ، ۲۲ آبان جیران نصرالدیوانی . ضمن عرض تبریک به تک تک این عزیزان ، آرزوی سلامتی و موفقیت در همه مراحل زندگی را برایشان داریم.

 

اجرای برنامه های دو هفته گذشته باشگاه ؛
صعود قله دومیر اردهال (بلندترین قله استان مرکزی) و دیدار با فاطمه عزیزخانی،صعود یک روزه قله دماوند از یال ملاخوران و صعود قلل کله سنگ و دوبرار :

img_0093

برنامه جمعه دو هفته گذشته باشگاه ، صعود قله دومیر اردهال بود که با حضور ۲۱ نفر از اعضا و به سرپرستی ذبیح اله حمیدی و با موفقیت اجرا شد .طراحی این صعود اینگونه بود که تیم پس از صعود ، طبق روال سال های گذشته دیداری با فاطمه عزیزخانی ، عضو باشگاه در شهر قم داشته باشد.

dsc09986

همچنین در این روز تیم سه نفره صعودهای تخصصی به سرپرستی رضا خلیل آبادی موفق به صعود قله دماوند از یال ملاخوران شدند.

dsc08971

برنامه جمعه گذشته نیز صعود قلل کله سنگ و دوبرار در منطقه طالقان بود که با حضور ۲۵ نفر و به سرپرستی ذبیح اله حمیدی و با موفقیت اجرا شد.

 

حضور پروانه کاظمی در جمع حامیان محیط زیست دماوند:

58272c0ddaa9c1-402475081478962189

 

5825dd900eadc6-058102311478876560

بنابر گزارش هیئت کوهنوردی شهرستان دماوند جمعی از کوهنوردان با همراهی فعالان زیست محیطی در حرکتی نمادین به تخریب گسترده کوهستان البرز مرکزی به بهانه انتقال گاز، اعتراض خود را با حضور در محل تخریب نشان دادند.
از جمله نکات قابل توجه حضور سرکار خانم پروانه کاظمی کوهنورد برجسته کشورمان و مرتضی رمضانی ریاست هیئت استان تهران در این گردهمایی نمادین بود . هیئت کوهنوردی استان تهران از کارگروه محیط زیست فدراسیون کوهنوردی درخواست بررسی به این گونه تعارضات بخصوص دامنه های جنوبی البرز را دارد.

منبع: سایت هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان تهران

 

مهدی علیپور؛ کسب رتبه ی هفتم رقابت های سنگ نوردی قهرمانی جهان:

3318-main-609136619

با پایان رقابت های سنگ نوردی ماده سرعت که در گوانگجوی چین برگزار شد، ورزشکاران کشورمان به نتایج زیر دست یافتند:
در رده سنی نوجوانان میلاد علیپور دهم شد.
در رده سنی جوانان مهدی علیپور که به مرحله یک چهارم راه یافته بود، در نهایت هفتم شد و احسان اسرار نیز در همین گروه سنی در رده چهاردهم قرار گرفت. شایان ذکر است؛ در هر دو رده سنی، ورزشکاران ایتالیایی به مقام قهرمانی دست یافتند.
شایان ذکر است امین عباسی طراح درجه ۱ کشورمان به عنوان طراح قاره ای در رقابتهای سنگنوردی قهرمانی جهان حضور داشت. تیم طراحی مسابقات سنگنوری قهرمانی جوانان جهان، گوانگ جو-چین /
طراحان بین الملل: جکی گُدُف-فرانسه ، سیمون مورگان -اسلونی ، توماس اُلکسی -لهستان ، گِن هیراشیما – ژاپن ، طراح قاره ای: امین عباسی- ایران

منبع: سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی

 

صعودهای زمستانی به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی:

3309-main-1791027636

به آگاهی می‌رساند؛ فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی در ادامه صعودهای زمستانی دهه مبارک فجر همانند سال‌های قبل در نظر دارد به مناسبت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گرامیداشت یاد زحمتکشان و پیشکسوتان کوهنوردی کشور، صعود سال جاری را با همکاری هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان یزد بر روی قله‌های شیرکوه، بحر آسمان، گاو گوساله، طزرجان، برفخانه، منشاد) با شرایط زیر برگزار نماید….
¯ زمان: ۱۳ الی ۱۵ بهمن
¯ سهمیه شرکت‌کنندگان: سهمیه هر استان۴ نفر آقا و ۲ نفر خانم (سهمیه باشگاه‌ها در قالب هیئت‌ها می‌باشد).
¯ سایر شرایط:
– نظربه اینکه یکی از قله ها به صورت فنی صعود می‌گردد از نفرات معرفی شده هر استان یک نفر توسط تیم فنی فدراسیون با توجه به سوابق گزینش می‌شود.
¯ توجه: اطلاعات تکمیلی در بخش‌نامه‌های بعدی از طریق سایت فدراسیون اعلام خواهد شد.
مقتضی است هیئت‌های کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان‌ها نسبت به برگزاری صعودهای استانی و اعلام اسامی تیم منتخب حداکثر تا نیمه دیماه اقدام نموده و اسامی مورد نظر را به این فدراسیون اعلام نمایند.
منبع: سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی

 

انجمن کوهنوردان ایران برگزار می کند:

nd64k


ششمین جشنواره دوسالانه فیلم های کوهنوردی ایران.
زمان برگزاری این جشنواره ۳۰ دی ماه لغایت اول بهمن ماه سال جاری می باشد. علاقه‌مندان شرکت در این جشنواره می توانند آثارخود را در فرمت MP4 ودرقطع HD,در دونسخه تا ۳۰ آذر ماه به دفتر انجمن کوهنوردان ایران تحویل نمایند.
آدرس انجمن کوهنوردان ایران: تهران،خیابان انقلاب،جنب لاله زارنو،شماره ۵۹۰،طبقه چهارم،واحد۱۲،کدپستی ۱۱۴۵۷۷۴۴۵۵

تلفن:۶۶۷۱۲۲۴۳
و همچنین برای هماهنگی های بیشتر می توانید با جناب آقای بهرامی دبیر این جشنواره هماهنگی لازم را داشته باشید؛
تلفن آقای بهرامی:۰۹۱۲۳۳۳۴۰۴۵

منبع: سایت انجمن کوهنوردان ایران

 

آدام اوندرا، دان وال را تاپ کرد – حالا در انتظار صعود آزاد !!

a11

قبل از هر چیز او آدام اوندرا است!!!
آدام اوندرا تمام مسیر دان وال را تاپ کرد؛ و البته نه صعود آزاد. بعضی از طول ها را با کمک ابزار صعود کرد. با اینهمه ۱۶ طول دوم مسیر را که خطرناک هم هستند تقریبا تماما آنسایت کرد!! حالا مسیر آماده است و اعتماد به نفس اوندرا برای صعود آزاد دان وال بسیار بالاست.
دان وال طولانی ترین و سخت ترین صعود آزاد جهان است. در صعود آزاد از هیچ ابزاری برای صعود استفاده نمی شود. وجود طناب صرفا برای حمایت است؛ طناب، ابزار صعود نیست.
اولین صعود آزاد دان وال توسط دو سنگنورد معروف امریکا، تامی کالدول و کوین جورگسون بعد از ۷ سال کار و تلاش سرانجام در سال ۲۰۱۵ و طی ۱۹ روز انجام شد. در آن صعود تامی کالدول از طول های کراکس مسیر یعنی طول های ۱۴ و ۱۵ و ۱۶ تقریبا بدون دردسر گذشت. اما کوین جور گسون اسیر گیره های میناتوری و بسیار تیز مسیر شد. انگشتانش به شدت زخمی شدند و تقریبا یک هفته طول کشید تا توانست بعد از بهبود نسبی انگشتان این سه طول را صعود کند. کالدول در بالای طول ۱۶ در انتظار جورگسون ماند تا بقیه مسیر را با هم صعود کنند.
حالا تامی کالدول به اتفاق خانواده اش در پای ال کاپیتان هستند و به شدت آدام اوندرا را تشویق می کنند. تامی کالدول و کوین جورگسون حمایت های ذهنی و روحی خود را نثار اوندرا می کنند و همه نوع حمایت های فنی و آموزشی و اطلاعات مسیر را در اختیار آدام اوندرا قرار می دهند تا این نابغه سنگنوردی جهان در بهترین شرایط ممکن صعود آزاد و تاریخی آنها را تکرار کند و خود تاریخ دیگری بیافریند.
اگر اوندرا موفق به صعود آزاد دان وال بشود ( حتی اگر نشود!) این او نیست که به تنهایی در قله نشسته است. و یا این کالدول و جورگسون نیستند که افتخار آفریده اند بلکه این فرهنگ درخشان و پرشکوه سنگنوردی امریکاست که از فراز ال کاپیتان می درخشد. فرهنگی که می گوید به تو، غریبه اروپایی اهل چک، کمک می کنم تا از من سبقت بگیری!! فرهنگی که ریشه های آنرا باید در جهان واقع، در سخت کوشی زنان و مادرانی جستجو کرد که روزهایی مثل اول ماه می ( روز کارگر) را خلق کردند و یا در جهان ذهنی، باید در سخت کوشی پیرمرد و دریای همینگوی جستجو کرد که جایزه نوبل را به ارمغان آورد.

منبع : کوه نامه 

 

 

تعویق در صعود زمستانی K2 :

_aaa0020-editar

کریستف ویلیچکی اکسپدیشن زمستانی لهستانی ها به K2 را یک سال به تعویق انداخت. توجیه او زمان محدود برای تدارکات لازم به دلیل عدم دریافت کمک مالی است.
آخرین قله هشت هزارمتری دنیا که همچنان در سردترین فصل سال دست ناخورده باقی مانده ، هدف ویژه ای است برای کوهنوردان با تجربه لهستانی. آنها در تابستان برنامه صعود را تدارک دیده بودند و دوتیم آماده کرده بودند که تیم اول قرار بود مسیر را آماده کند و تیم دوم که از برترین کوهنوردان بین المللی انتخاب می شد بعد از هم هوایی مستقیم عازم قله می شد. اما بودجه این طرح های بلند پروازانه مانعی برای ادامه کار شد. به گفته ویلیچکی آنها به ۱۶۰۰۰۰ یورو برای پوشش مالی این برنامه نیاز دارند. بنابراین رسما از طریق فدراسیون کوهنوردی لهستان لغو برنامه را اعلام و آن را موکول به زمستان سال های ۲۰۱۸-۲۰۱۷ نمودند. گزارش های دریافتی حاکی از آن است که دو شرکت دولتی برای حمایت مالی این برنامه داوطلب شده و خود فدراسیون نیز قول همکاری داده است.
همانطور که قبلا نیز اعلام شده تنها سه تلاش جدی برای صعود زمستانی K2 صورت پذیرفته، اولین تلاش توسط تیم لهستانی ها به سرپرستی آندرژ زوادا در سال های ۱۹۸۸-۱۹۸۷ شامل ۲۳ کوه‌نورد بود که ۱۳ نفر لهستانی، ۶ نفر کانادایی و ۴ نفر بریتانیایی بود. آنها ماه دسامبر وارد کمپ اصلی شدند و تونل‌هایی برای دسترسی به چادرهای دفن شده زیر برف ایجاد کردند. ۸۰ روز در این کمپ اقامت داشتند که در این مدت فقط ۱۰ روز شرایط جوی مناسب بود. از سرمازدگی رنج بردند و برخی از مایحتاج آنها را طوفان با خود برد و طنابها زیر برف ناپدید شد. بالاترین ارتفاعی که به آن دست یافتند ۷۳۰۰ متر تا کمپ ۳ بود. یکی از افرادی که به این ارتفاع دست یافت ویلیچکی بود.
۱۵ سال بعد دوباره ویلیچکی جلودار اکسپدیشنی دیگر به همین قله در سال های ۲۰۰۳-۲۰۰۲ شد این بار ۱۹ کوهنورد در این برنامه حضور داشتند، ۱۵ لهستانی، ۲ قزاق و یک گرجستانی و یک ازبک. این بار تا کمپ ۴ در ارتفاع ۷۶۵۰ متر پیشروی کردند، اعضایی که به این ارتفاع دست یافتند دنیس اروبکو، پیوتر مراوسکی و مارسین کاچکان بودند. طوفان به آنها امان نداد و در اواخر فوریه با گذراندن یک شب سخت در کمپ ۴ علائم ادم مغزی در کاچکان پدیدار گشت و ناچار راهی پایین شدند.
تلاش سوم در سال های ۲۰۱۲-۲۰۱۱ صورت گرفت، یک تیم روسی به سرپرستی ویکتور کوزلف با ۱۶ عضو عازم شد. این تیم قدرتمند در طول یک ماه و نیم، تلاش شایسته ای داشت، طناب ثابت را تا ارتفاع ۷۲۰۰ متر نصب کرد اما روز ۳۱ فوریه ویتالی گورلیک دچار سرمازدگی در هر دو دست شد و در همان روز شرایط جوی بهم ریخت و امکان خروج آنها را تا چند روز فراهم نیاورد. با مرگ ویتالی اکسپدیشن به پایان رسید.
از آن تاریخ تاکنون چهار زمستان گذشته اما تلاشی روی این قله صورت نپذیرفته، فقط دنیس اروبکو و دو همنورد او آدام بلیسکی و آلکس تکسیکون از طریق جبهه شمالی برای اجرای یک برنامه اعلام آمادگی کردند که چینی ها مجوز صعود را صادر نکردند.

منبع: وبلاگ کوهنوردی و صعودهای ورزشی گل کوه

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

۲ دیدگاه to “دوهفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت(سال پنجم – شماره ۲۰۳ و ۲۰۴ – تاریخ۱۶ و۹۵/۸/۲۳)”

  1. alireza kazemi می گوید:

    درود برشما بانوی باشگاه اسپیلت.خسته نباشید.مطالب ارزنده و زیبا بود.

  2. رضا می گوید:

    این هفته نامه باشگاه اسپیلت نیز مانند شماره های قبل، مطالبی بسیار مفید و کاملی داشت .
    با تشکر فراوان

دیدگاه خود را بیان کنید