دوهفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (سال سوم-شماره‌ ۱۴۰ و ۱۴۱-تاریخ ۹۴،۵،۴)

ارسال شده توسط در 26 جولای 2015 ۳ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

دوهفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال سوم           شماره‌ ۱۴۰ و ۱۴۱            تاریخ ۹۴،۵،۴

tg2_mountain_night

با سلام خدمت هم‌باشگاهیان و خوانندگان گرامی هفته نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت . با توجه به تعطیلات عید فطر در این شماره با مطالب دو هفته گذشته دنیای کوه‌نوردی در خدمتتان هستم .

تیتر خبرها : 
*نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۴،۴،۲۳ و ۹۴،۴،۳۰
*تبریک تولد 
*اعضای جدید
*برگزاری کلاس‌های سنگ‌نوردی آقایان و خانم‌ها
*قلل علم کوه ،توچال(شبانه)و نازوکهار صعود شد
*آزاده مقدم بر فراز قله موستاق آتا
*تیم باشگاه اسپیلت در راه صعود کورژنفسکایا
*آئین تجلیل از پیش‌کسوتان و فعالان کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی
*آیین بزرگداشت حسن جوادیان
*نجات کوه‌نوردان جانباز و ترک‌تبار از ارتفاعات دماوند
*باشگاه داوودی و برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات بلدرینگ ویژه بانوان
*برگزای یازدهمین دوره «جشن تیرگان»؛با شعار «پیش به سوی ثبت جهانی دماوند»!
*کمپ جوانان جهان در قله دماوند / ۲ تا ۶ مرداد ۱۳۹۴
*با «کریستف ویلیچکی» کوه‌نورد نامدار جهان؛ چهارشنبه ۷ مرداد
*اطلاعیه مسابقات سنگ‌نوردی آزاد مکس کاپ (سرطناب، مردان) / مرداد ۹۴
*انتقال ۱۵۰ گونی زباله از بارگاه سوم به قرارگاه پلور
*نقاط حادثه خیز کوه «صفه» ایمن سازی شدقسمت‌های صعب العبور میخ کوبی!
*فن آوری جدید در پخش مسابقات
*همنورد یولی اشتک کشته شد
*یک صعود استثنایی به برودپیک
*دانشمندان طوفان‌های «خورشید» را هم پیش‌‌بینی می‌کنند چه رسد به «زمین»!

 

نشست هفتگی اعضای باشگاه ۹۴،۴،۲۳ و ۹۴،۴،۳۰:
سیزدهمین نشست هفتگی باشگاه همراه بود با ارائه گزارش برنامه صعود قلل خرسنگ و جانستون همراه با عکس و فیلم توسط فاطمه اشترانی . در ادامه عکسهایی از صعودهای باشگاه در سال‌های اولیه تأسیس به نمایش درآمد .
و چهاردهمین نشست هفتگی نیز اختصاص داشت به کلاس تغذیه در کوهستان که توسط دکتر آریا همدان‌چی برگزار شد. در پایان نشست تیم کورژنفسکایا جهت عزیمت به کشور تاجیکستان با اعضای باشگاه خداحافظی کردند.

 

تبریک تولد :
روزهای دو هفته گذشته مصادف با تولد چند نفر از اعضا بود . ۲۵ تیر محمدرضا بهروزی ، روز یکم مرداد ؛ محمدتقی غلامی ، صادق آوانلو و بیتا مهاجر .ضمن عرض تبریک به تک تک این عزیزان ،برایشان آرزوی موفقیت و سلامتی داریم.

 

اعضای جدید:
دو هفته‌ گذشته آقای محمد جهانبخش عضو باشگاه شدند.ضمن خوش آمدگویی ، برایشان آرزوی صعودهای موفق در کنار همنوردانشان را داریم.

 

برگزاری کلاس‌های سنگ‌نوردی آقایان و خانم‌ها:
پایان هفته گذشته دو کلاس سنگ‌نوردی مقدماتی به مربی‌گری آقای صفتدر ظهوری و خانم شهربانو درزی در دو بخش آقایان و بانوان و با حضور اعضا در منطقه بندیخچال برگزار شد.

 

قلل علم کوه ،توچال(شبانه)و نازوکهار صعود شد:

IMG_0539

برنامه دو هفته گذشته باشگاه (۹۴،۴،۲۶ تا ۹۴،۴،۲۸) با توجه به تعطیلات عید فطر صعود قلل منطقه علم کوه بود که با توجه به وضعیت جوی تنها قله علم کوه صعود شد.
همزمان برنامه صعود شبانه توچال از کلکچال نیز اجرا شد.

۲۰۱۵۰۷۲۴_۰۸۰۱۲۰

و برنامه هفته اول مرداد هم صعود قلل ناز وکهار بود که با حضور اعضا و میهمانان اجرا شد.

 

آزاده مقدم بر فراز قله موستاق آتا:

آزاده-جون

 

آزاده مقدم عضو باشگاه اسپیلت و منتخب اردوهای هیمالیانوردی و یکی از اعضای تیم هیمالیانوردی هیأت کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی استان تهران که در تاریخ ۱۸ تیرماه جهت صعود قله موستاق آتا به کشور چین عزیمت کرده بود ، روزگذشته همراه با اعضای تیم توانست بر روی این قله بایستد .
ضمن تبریک مجدد به آزاده عزیز،خانواده محترم ایشان ، اعضای باشگاه اسپیلت و جامعه کوه‌نوردی کشور ، برایش آرزوی صعودهای بلند و موفقیت‌های روزافزون داریم.

 

تیم باشگاه اسپیلت در راه صعود کورژنفسکایا:

811823026_74542

روز چهارشنبه ۹۴،۴،۳۱ آقایان ذبیح‌اله حمیدی (مؤسس و مسئول باشگاه اسپیلت )و حمید محمودی (عضو پایدار باشگاه اسپیلت ) جهت صعود قله کورژنفسکایا تهران را به مقصد مشهد و سپس کشور تاجیکستان و شهر دوشنبه ترک کردند. ایشان مدت این برنامه را از اول مرداد تا ۳۱ مرداد اعلام کرده‌اند.
برایشان آرزوی سلامتی و موفقیت داریم .

 

آئین تجلیل از پیش‌کسوتان و فعالان کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی:

1013-main-148938734

به گزارش سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ بر اساس روال و سنتی که در یکی از شب‌های ماه مبارک رمضان توسط فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی آئین تجلیل از پیش‌کسوتان و فعالان این عرصه برگزار می‌شود؛ سه شنبه شب ۲۳ تیر ماه ۹۴ نیز آئین باشکوهی همراه با ضیافت افطار و در فضایی صمیمانه و پرمهر برگزار گردید . در این مراسم …در این مراسم که علاوه بر مدعوین اعم از پیش‌کسوتان، مربیان، ورزشکاران و همکاران فدراسیون، میهمانانی نیز از نهاد ریاست جمهوری، شهرداری تهران و فدراسیون ورزش دانشگاهی حضور داشتند، با اهدای لوح تقدیر و یادبود از افراد ذیل تجلیل و تقدیر به عمل آمد:
محمود مبارکی – محمد طبیبی – حسن جواهرپور – حسین امانی – حسین نظر – بیت ا..سیرایی – امیرحسین جابرانصاری – سپیده جوادیان – محسن حاج حسینی – مجید درودگر – محمد فراهانی – پگاه طاهری – زهرا رضایی و زهرا زنگویی.
گفتنی‌ست؛‌ جناب «عرب» از مربیان پیش‌کسوت کوه‌نوردی با اهدای یک یادبود صنایع دستی از تلاش‌های ریاست فدراسیون طی قریب به دو سال گذشته قدردانی کرد.
شایان ذکر است؛ در حاشیه این مراسم، کمک‌های نقدی حاضرین در راستای حمایت از مردم زلزله زده‌ی نپال به روش خرید محصولات فرهنگی ارائه شده از جمله کتاب و نشریات؛ جمع آوری گردید.
این مراسم با ضیافت و پذیرایی افطار به پایان رسید.

 

آیین بزرگداشت حسن جوادیان:

hasan-01

کوه‌نامه ؛ سه شنبه ۲۳ تیر ماه یکصد و هفدهمین نشست انجمن کوه‌نوردان ایران اختصاص داشت به آیین بزرگداشت «حسن جوادیان» و همچنین گزارش «گشایش مسیر در دیواره بیستون» توسط «نسیم عشقی» ، این مراسم با حضور اعضای خانواده ، دوستان ، همطنابان و شاگردان حسن جوادیان و تعدادی از پیش کسوتان،سنگ نوردان و مربیان کشور برگزار شد.
در این مراسم عموی زنده یاد حسن جوادیان ، ابراهیم نوتاش ، عباس محمدی ، عباس ثابتیان ، محسن نیک روش و شهرام عباس نژاد عباس نژاد هر کدام در ذکر مناقب و کارهای ارزشمند زنده یاد جوادیان در سنگ نوردی کشور سخنانی ایراد کردند.

 

نجات کوه‌نوردان جانباز و ترک‌تبار از ارتفاعات دماوند:
کوه‌نوشت ؛ آقای سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، از نجات ۱۰ کوه‌نورد جانباز و ترک‌تبار از ارتفاعات دماوند خبر داد.وی گفت: روز گذشته(۲۸ تیر ۹۴) ۵ کوه‌نورد جانباز ایرانی به همراه ۵ کوه‌نورد تبعه ترکیه در ارتفاعات کوه دماوند به‌دلیل بارش باران و مه‌گرفتگی مسیر خود را گم کرده و مفقود می‌شوند.
سخنگوی سازمان امداد و نجات افزود: بلافاصله پس از اعلام مفقودی جستجوها برای یافتن این کوه‌نوردان در ارتفاعات دماوند آغاز شد و امدادگران موفق شدند این افراد را صبح امروز درحالی که از مسیر خود منحرف شده بودند پیدا کنند.
وی گفت: عملیات جستجو و نجات این افراد بیش از ۱۸ ساعت به طول انجامید.

 

باشگاه داوودی و برگزاری مرحله مقدماتی مسابقات بلدرینگ ویژه بانوان :

993-main-1472988982

کوه‌نامه ؛سالن سنگ‌نوردی داوودی از امروز یکم مرداد ماه به مدت دو روز میزبان یکدوره مسابقه بلدرینگ ویژه بانوان است. در این دوره از مسابقات ۳۹ شرکت کننده از ۱۰ تیم حضور دارند و نتایج مرحله مقدماتی و نفرات راه یافته به مرحله بعد جدول پیوست را دریافت و ملاحظه نمائید:

1042-647189009

 

برگزای یازدهمین دوره «جشن تیرگان»؛با شعار «پیش به سوی ثبت جهانی دماوند»:

bl5MW

کوه‌نوشت ؛یازدهمین دوره جشن تیرگان و روز ملی دماوند در دانشگاه پیام نور شهر رینه آمل برگزار شد.
با حضور جمعی از مسئولان استانی، محلی، دوستداران طبیعت، دانشجویان، اساتید و مردم علاقه‌مند به آداب و رسوم دیار کهن تبرستان، یازدهمین دوره جشن تیرگان و روز ملی دماوند با شعار «پیش به سوی ثبت جهانی دماوند» برگزار گردید.
در این برنامه غرفه‌های مختلفی در حوزه محیط زیست، عکس دماوند، صنایع دستی، لباس‌های بومی و سنتی و خوراکی‌های محلی دایر گردید.
رقص‌های بومی و محلی مانند آذری و خراسانی نیز که برگرفته از سنت‌های پیشینیان در اعیاد مختلف است در جشن تیرگان اجرا شد و در کنار این برنامه، موسیقی‌های محلی اقوام مختلف ایرانی نیز به اجرا درآمد.

 

کمپ جوانان جهان در قله دماوند / ۲ تا ۶ مرداد ۱۳۹۴:

1032-main-1238467664

به گزارش سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ کمپ جوانان اتحادیه جهانی کوه‌نوردی از تاریخ ۲ لغایت ۶ مرداد ماه به میزبانی فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشورمان با حضور ۴۸ کوه‌نورد خارجی از ۱۶ کشورجهان و هم‌چنین «کریستف ویلیچکی» کوه‌نورد نامدار لهستانی بر روی کوه دماوند در حال برگزاری‌ست.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی؛‌ براساس تقویم اتحادیه جهانی کوه‌نوردی UIAA هرساله کمپ جوانان در یکی از کشورهای جهان و به صورت کارگاه‌های آموزشی و صعود برگزار می گردد و بنا بر درخواست فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشورمان، ایران میزبان این کمپ در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ خواهد بود.بر این اساس کمپ جوانان ۲۰۱۵ بر روی قله دماوند و همراه با کارگاه آموزشی پزشکی کوهستان و کمپ ۲۰۱۶ بر روی قله سبلان و همراه با کارگاه آموزشی یخ‌نوردی برگزار می گردد.
در کمپ دماوند ۴۸ کوه‌نورد خارجی از ۱۶ کشورجهان و همچنین اعضای تیم‌های ملی جوانان و امید کوه‌نوردی کشورمان حضور خواهند یافت.
افتتاحیه این کمپ در قرارگاه پلور روز جمعه ۲ مردادماه با کلاس پزشکی کوهستان و آشنایی کوه‌نوردان با شرایط هم هوایی بود. بر اساس برنامه پس از این کلاس حاضران راهی گوسفندسرای دماوند شده، پس از ۳ روز بر اساس برنامه به مرتفع‌ترین کوه کشورمان صعود خواهند نمود. همچنین اختتامیه این کمپ در روز ۴ شنبه ۷ مرداد در تهران برگزار خواهد شد.
در این برنامه همچنین «کریستف ویلیچکی» کوه‌نورد نامدار لهستانی و پنجمین فردی که موفق به صعود تمامی قلل ۸ هزارمتری دنیا شده به عنوان میهمان ویژه حضور خواهد داشت.
شایان ذکر است که مهران دهخدایی عضو جوان این باشگاه نیز در این کمپ حضور یافته است.

 

با «کریستف ویلیچکی» کوه‌نورد نامدار جهان؛ چهارشنبه ۷ مرداد:

1045-main-101217839

سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی ؛ هم‌زمان با برپایی کمپ جوانان اتحادیه جهانی کوه‌نوردی بر روی قله دماوند، «کریستف ویلیچکی» کوه‌نورد نامدار لهستانی و نخستین فاتح زمستانی «اورست» و «لوتسه» میهمان کشورمان است. وی که به همراه همسر کوه‌نورد خود در «ایران» حضور یافته، مقارن با مراسم اختتامیه «کمپ جوانان جهان» و با حضور علاقه‌مندان به کوه‌نوردی، در روز چهارشنبه ۷ مرداد ۹۴ از ساعت ۱۷ الی ۱۹ ؛ علاوه بر شرح سوابق و صعودهای خود، به ارائه مباحثی پیرامون این رشته ورزشی خواهد پرداخت. شرکت برای عموم در این برنامه بلامانع است / آدرس: خیابان شریعتی، بعد ازچهارراه قصر، ورودی یک وزارت ارتباطات. در مورد «کریستف ویلیچکی» بیشتر بخوانید: 
کریستوف ویلیچکی Krzysztof Wielicki
شانزده سال پس از نخستین صعود زمستانی اورست، یعنی در سال ۱۹۹۶ کریستوف ویلیچکی کوه‌نورد شاخص لهستانی توانست با یک صعود بزرگ دیگر کارنامه فتوحات خود بر روی هشت هزار متریها را به پایان برساند. نانگاپاربات کوه افسانه‌ای هیمالیا، تنها شاهد صعود یک کوه‌نورد جسور از گرده دیامیر بود. درست در زمانیکه هیچ کوه‌نوردی در منطقه حضور نداشت و شاید تنها انسانهای حاضر کوهپایه نشینها و چوپانهای منطقه بودند
ویلیچکی سرمست از صعود موفقش به “کی ۲” اینبار به تنهایی از دره دیامیر بالا رفت و در نهایت با فتح نهمین کوه مرتفع جهان خود را به عنوان پنجمین ستاره آسمان هیمالیا معرفی کرد.
او صعودهایش را ۱۶ سال قبل آغاز کرده بود. یعنی زمستان سال ۱۹۸۰ زمانی‌که هیئت اعزامی لهستان به سرپرستی “آندره زاوادا” قصد صعود اورست را داشت و این زمان همراه با تولد پدیده ای در ورزش کوه‌نوردی بود.
او لوتسه را هم در زمستان صعود کرده، آنهم به شکل انفرادی و آزاد.
در دائولاگیری ویلیچکی تنها بود گرچه عضو تیمی بود که در جبهه دیگر کوه مشغول فعالیت بودند.
کریستوف ویلیچکی را میتوان یک کوه‌نورد بزرگ، باهوش و با صداقت دانست که هنوز هم به رغم صعود تمام قلل هشت هزار متری دست از تلاش بر روی کوههای هیمالیا برنداشته.
کارنامه صعودها:
اورست ۱۷ فوریه ۱۹۸۰- مسیر عادی جنوبی ویلیچکی به همراه “لزک سیچی” نخستین صعود زمستانی به یک کوه ۸۰۰۰ متری را انجام دادند.
برودپیک ۱۹۸۴– مسیر عادی در نخستین صعود یک روزه یک قله هشت هزار متری در۱۶ ساعت صعود و ۶ ساعت بازگشت.
ماناسلو۱۹۸۴- مسیر جدید (جنوب جنوبشرقی) به همراه “الکس لو”.
کانچن چونگا ۱۹۸۶- نخستین صعود زمستانی کوه به همراه “یرژه کوکوچکا”.
ماکالو ۱۹۸۶- مسیر عادی صعود به شیوه عادی به همراه مارسل رودی(رودی در بازگشت کشته شد.)
لوتسه ۱۹۸۸- مسیر عادی در نخستین صعود زمستانی لوتسه به شکل انفرادی و آزاد(سولو) به سرپرستی آندره زاوادا.
دائولاگیری ۱۹۹۰- مسیر جدید بر روی جبهه شرقی بصورت آزاد و به مدت ۱۶ ساعت از کمپ اصلی.
آناپورنا ۱۹۹۱– مسیر انگلیسیها در جبهه جنوبی به همراه “بوگدان استفکو.
ماناسلو ۱۹۹۲– مسیر عادی به همراه ” مارکو بیانچی” و ” کریستین کونتر”.
چوآیو ۱۹۹۳- مسیر لهستانیها به همراه “مارکو بیانچی”.
شیشاپانگما ۱۹۹۳– مسیر جدید در جبهه جنوبی به شکل کاملا انفرادی.
گاشربروم دو ۱۹۹۵- مسیر عادی انفرادی و آزاد.
گاشربروم یک ۱۹۹۵- مسیر ژاپنیها به شیوه آلپی به همراه “کارلوس کارسولیو”،” اد ویسترز” و” جک بربکا”.
کی۲ ۱۹۹۶– برج شمالی به همراه ” مارکو بیانچی” ” کریستین کونتر”.
نانگاپاربات ۱۹۹۶– مسیر کینشوفر بشکل انفرادی و آزاد.
همچنین میتوان به تلاشهای زمستانی بر روی ماکالو، کی۲ و….. بوسیله وی اشاره نمود.
ویلیچکی در سال ۲۰۱۲ سرپرست نخستین صعود زمستانی برودپیک بود. صعودی که با موفقیت ۴ عضو این تیم و البته مرگ ماچی بربکا و توماس کوالسکی همراه بود و عاملی شد برای سبک شدن فعالیتهای او.

 

اطلاعیه مسابقات سنگ‌نوردی آزاد مکس کاپ (سرطناب، مردان) / مرداد ۹۴:

1047-main-1371564573

سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی اعلام کرد ؛ به استناد درخواست شماره ۱۱۸۰۱/د ۴۴ تاریخ ۳۰/تیر/۹۴ مرکز تربیت بدنی دانشگاه‌ تربیت مدرس، به آگاهی می‌رساند؛ این دانشگاه با همکارى کارگروه مسابقات و لیگ فدراسیون کوه‌نوردى و صعودهاى ورزشى، در نظر دارد در راستای گسترش و توسعه ورزش سنگ‌نوردى به صورت آزاد در سطح کشوری یک دوره مسابقات سنگ‌نوردی سرطناب در رده سنی آزاد مردان با اهدای جوایز نفیس برگزار نماید.
– تاریخ و محل برگزاری :۲۲ مرداد ماه ۱۳۹۴، تهران، جلال آل احمد، پل نصر، دانشگاه تربیت مدرس، سالن تربیت بدنى
– مدارک مورد نیاز در هنگام پذیرش و اطلاعات مرتبط:
۱. ارایه معرفی نامه از یکی از مراجع مانند؛ هئیت‌های استان، شهرستان، نهادها، باشگاه‌ها و گروه‌ها در زمان پذیرش.
۲. ارایه اصل کارت شناسایی (کارت ملی و یا شناسنامه) و کارت بیمه ورزشی و گواهی صحت و سلامت سال جاری در هنگام پذیرش.
۳. ثبت نام فقط از طریق تکمیل فرم اینترنتی به نشانی www.maxholds.com در صفحه مکس کاپ، بخش فرم پذیرش .
۴. مهلت ثبت نام : ۱۸/مرداد/۹۴
۵. مسابقات در دو مرحله ، مقدماتی (دو مسیر) و فینال برگزار می‌گردد.
۶. شرکت‌کنندگان محترم موظف به همراه داشتن لوازم انفرادی دارای استانداردهای لازم می‌باشند.
۷.حضور کلیه شرکت‌کنندگان با پوشش مناسب الزامی است.
۸.هزینه ثبت نام مبلغ ۵۰۰۰۰۰ ریال به ازای هر نفر می‌باشد.
۹.داشتن رضایت نامه ولی برای افراد زیر ۱۸ سال با تایید نهاد رسمی الزامی است.
ضمناً به منظور برنامه ریزی مناسب تر، خواهشمند است نسبت به ثبت نام نفرات حداکثر تا پایان روز یکشنبه ۱۸ مردادماه اقدام نمائید. در صورت عدم ثبت نام تا تاریخ فوق، ‌مبلغ ثبت نام به ازای هر نفر از شرکت کنندگان دو برابر اخذ خواهد شد.
¯ جوایز، شرایط و ضوابط حضور در مسابقه:
به نفرات اول تا ششم جوایز ویژه اهدا خواهد شد.
نفر اول : معادل ۱۵۰۰۰۰۰۰ریال
نفر دوم : معادل ۱۰۰۰۰۰۰۰ ریال
نفر سوم : معادل ۷۰۰۰۰۰۰ ریال
ـ رده بندی تیمی محاسبه و اعلام می‌شود و به تیم‌ های برتر جام و حکم قهرمانی اهداء می‌گردد.
ـ در رده بندی تیمی امتیازات ۳ نفر اول هر تیم محاسبه می گردد.
ـ ثبت نام قهرمانان مسابقات سرطناب قهرمانی کشور،جام فجر و فینالیست های مکس کاپ سال ۹۳ رایگان می باشد.
ـ تدارک یک وعده غذایی ( ناهار ) شرکت کنندگان در روز مسابقه، بعهده میزبان می باشد .
ـ بعلت یک روزه بودن مسابقه، اسکان شرکت کنندگان به عهده خودشان است.
ـ رتبه نفرات شرکت‌کننده در این مسابقه در رنکینگ سالیانه رشته سرطناب فدراسیون محاسبه خواهد شد.
ـ رعایت قوانین جاری کشور و مسابقات الزامی می‌باشد.
لطفاً جهت کسب اطلاعات بیشتر به آدرس الکترونیکی www.maxholds.com مراجعه نمایید و یا با شماره ۰۹۱۲۷۹۰۰۹۷۳ (آقای پیمان حاج حسینی) تماس حاصل نمایید.
مراسم اختتامیه مسابقه در روز پنجشنبه ۲۲ مردادماه۱۳۹۴ برگزار میگردد .
توجه کامل به جدول زمانبندی زیر الزامی می‌باشد.
برای رؤیت جدول لطفا (اینجا)کلیک کنید.

 

انتقال ۱۵۰ گونی زباله از بارگاه سوم به قرارگاه پلور:

1049-main-155924735

به گزارش کارگروه پناهگاه‌های فدراسیون تعداد ۱۵۰ گونی زباله باقی مانده از کوه نوردان در فصل زمستان ۹۳ و بهار ۹۴ که توسط عوامل کارگروه جمع آوری شده است به قراگاه پلور منتقل گردید. کارگروه پناهگاه ها همچنین از کلیه کوه نوردان درخواست می نماید نسبت به انتقال زباله های خود از مبادی صعود؛ شخصا اقدام نمایند.

 

نقاط حادثه خیز کوه «صفه» ایمن سازی شد؛قسمت‌های صعب العبور میخ کوبی!:

p146OHzN

کوه نوشت : آقای«بهزاد بزرگزاد» مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اظهار کرد : آتش‌نشانان کوه‌نورد، کلیه نقاط حادثه خیز و خطر ناک در کوهستان صفه را شناسایی و با استفاده از کابل کشی، نصب تابلو و ارائه توضیحات به کوه‌نوردان، حادثه در این مناطق را کاهش داده اند و همچنین قسمت های صعب العبور میخ کوبی گردیده است تا سرعت نجاتگری افزایش یابد.
وی افزود: نیروی عملیاتی مختصص کوه‌نوردی و نجات در ارتفاع همچنین در روزهای تعطیل و در بخش‌های مختلفی از کوه مستقر شده و ضمن اظهار هشدار های لازم به افراد ،بروشور های ایمنی نیز ارائه می کنند.
«بزرگزاد» تصریح کرد: در راستای تسریع در امر نجاتگری نیز ضمن برنامه ریزی جهت استقرار خودرو و نیرو ها، یک ایستگاه فرعی نیز در دامنه کوه ایجاد شده تا در صورت بروز حادثه، ماموران بتوانند در کمترین زمان ممکن به محل حادثه برسند.
مدیر عامل سازمان اتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در سال گذشته متاسفانه آمار حادثه دیدگان در کوه صفه بسیار زیاد بود اما امسال توانستیم با همکاری شهرداری منطقه ۵ ، تجهیزات مدرن در زمینه کوه‌نوردی و نجات و همچنین امداد در حوادث تله کابین و تله سیژ همچون کارابین، «وینچ» خود کشش و… را خریداری کنیم .
وی با تاکید بر اینکه با برنامه‌ریزی‌ها و تدابیر در نظر گرفته شده آمار حوادث کوه‌نوردی سیر نزولی یافته است گفت: شهروندان به فنون کوه‌نوردی آگاهی ندارند و بایستی بدانند شرایط کوه‌نوردی در کوه «صفه» بسیار پیچیده است در زمان بروز حادثه یا گم کردن مسیر بدون انجام حرکت هیچ حرکتی با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی آتش نشانی تماس بگیرند.
وی ادامه داد: از سوی دیگر خانواده‌هایی که برای طبخ غذا از روشن کردن اتش یا اجاق گاز در فضای سبز و ما بین درختان کوه «صفه» استفاده می کنند باعث می شوند تا خطرات اتش سوزی در این منطقه تفریحی افزایش یابد که به این منظور خودروی اطفای حریق در کوه صفه مستقر می باشد.

 

فن آوری جدید در پخش مسابقات:

21615ff211c60b43d866a2b2bca320da_L

کوه‌نامه ؛فدراسیون جهانی صعودهای ورزشی با DJI پیشگام در ارائه فن آوری تصویربرداری هوایی برای تهیه تصاویر و فیلمهای هوایی در رویدادهای جهانی قرارداد همکاری منعقد نموده . سیستم مورد استفاده فدراسیون DJI Inspire 1 و بالهای گسترده +S1000 برای تهیه تصاویر منحصربفرد و پخش مستقیم تصاویر هوایی از رقابت های سنگ‌نوردی جهان است که از رویداد شامونی آغاز و در مونیخ و آرکو ادامه خواهد داشت.
هر پلت فرم هوایی از چتر ویژه ای در این رویدادها استفاده خواهد کرد تا ایمنی تماشاچیان تامین گردد و توسط اپراتورهای حرفه‌ای تحت الزامات ایمنی سخت‌گیرانه ای که توسط فدراسیون تعیین شده، اداره می شود.

18983

علاوه بر ارائه قابلیت فیلمبردای منحصر بفرد این کمپانی در محل برگزاری مسابقات جهانی و قهرمانی جوانان جهان، به سنگ‌نوردان تازه کار طرز استفاده از این فن آوری را برای تهیه فیلم وعکس از نحوه صعود و کمک به بهبود رویه سنگ‌نوردی آنها ارائه خواهد داد.

 

همنورد یولی اشتک کشته شد:

31579

کوه‌نامه ؛ روز چهارشنبه ۲۲ جولای مارتین سایغن کوه‌نورد هلندی که در صعود از خط الراس روشفورت توده مونبلان ، یولی اشتک را همراهی می کرد در اثر سقوط درون شکاف یخی جان سپرد. مارتین با این صعود می توانست اولین هلندی باشد که تمامی قله های ۴۰۰۰ متری آلپ را صعود می کرد.
همانطور که قبلا اعلام کرده ایم یولی اشتک اخیرا پروژه صعود به ۸۲ قله ۴۰۰۰ متری آلپ را در عرض ۸۰ روز شروع کرده، همنورد آلمانی او در ابتدای برنامه در اثر آسیب دیدگی ناشی از فرود با پاراگلایدر از برنامه کناره گیری می کند و اشتک در ادامه کار خود با همسر و تیم دو نفره روابط عمومی خود همراه می شود. لیکن این افراد در تمامی صعودها او را همراهی نمی کنند. کوه نورد هلندی در عبور از خط الراس روشفورت با اشتک و همنورد او همراه می شود که درون شکاف یخی ۳۰۰ متری در سمت ایتالیای این کوهستان سقوط می کند و جان خود را از دست می دهد. اشتک در فیس بوک خود به خانواده و دوستان مارتین تسلیت گفته و تاسف عمیق خود را اعلام کرده. در ۱۹ جولای فقط۲۷ قله برای تکمیل پروژه اشتک باقی مانده بود.

 

یک صعود استثنایی به برودپیک:

1-400x600

کوه‌نامه: در شرایطی که اکثر تیم هایی که بر روی قله برودپیک در حال تلاش هستند به دلیل شرایط جوی نامساعد به کمپ اصلـــــــی برگشته‌اند (خوانیتو اویارزابل، آلبرتو زراین، اسکار کادیاک، بیلی(باربارا) بیرلینگ و…) آندرژ بارگیل کوه نورد ۲۷ ساله لهستانی ساعت ۱۱ دیروز ۲۵ جولای به وقت محلی، برودپیک را به تنهایی صعود کرد سپس تا کمپ اصلی با اسکی در عرض ۲ ساعت فرود آمد. آندرژ روز ۲۳ جولای ساعت ۵ صبح کار خود را شروع کرد. برنامه اصلی او صعود سرعتی به این قله بود اما شرایط دشوار و کشنده (برف سنگین و باد) او را وادار به تغییر برنامه کرد. روز ۲۵ جولای کمپ سه را ساعت ۳ صبح ترک کرد و حدود ساعت ۱۱ به قله رسید. فرود با اسکی تا کمپ اصلی حدود ۲ ساعت طول کشید، ۲۰ دقیقه تراورس قله فرعی سنگی و یک ساعت نیز استراحت تا کمپ ۳٫
سایت اکسپلوررز در آخرین خبر خود می نویسد از آندرژ و همنورد او داریوژ زلاوسکی خبری نیست اما به احتمال زیاد آنها نیز به کمپ اصلی برگشته اند!
بارگیل سال ۲۰۱۳ به همین روش شیشاپانگما را صعود کرده بود و برگشت او به کمپ اصلی این قله با اسکی، یک ساعت و نیم طول کشیده بود. سال ۲۰۱۰ رکورد صعود سرعتی به قله البروس را در زمان ۳ ساعت و ۲۲ دقیقه و ۲۷ ثانیه بدست آورد و سال گذشته نیز رکورد صعود سرعتی به قله ماناسلو و فرود با اسکی را در کمتر از یک روز (۲۱ ساعت و ۱۴ دقیقه) بدست آورد. اسپانسر بارگیل شرکت ردبول می باشد.

پی‌نوشت : به اطلاع خوانندگان گرامی می‌رسانم ترجمه گزارشی از خانم بیلی بیرلینگ در خصوص برنامه صعودشان به قله برودپیک که چند هفته قبل در هفته‌نامه به آن اشاره کرده بودم ، توسط دوست گرامی‌ آقای محمد اسماعیلی ترجمه شده و تا پایان این هفته بر روی سایت باشگاه درج خواهد شد.

 

دانشمندان طوفان‌های «خورشید» را هم پیش‌‌بینی می‌کنند چه رسد به «زمین»!:

15-7-21-13373187_1003705_americas_dxm

کوه‌نوشت ؛ «ناسا» روز دوشنبه ۲۰ جولای ۲۰۱۵ عکسی را منتشر کرد که برای اولین بار توسط ماهواره DSCOVER از سمت روشن سیاره زمین به ثبت رسیده‌ است. این عکس که ترکیبی از سه عکس مجزا است توسط دوربین EPIC ماهواره با حساسیت و قدرتی بالا ثبت شده‌است. ماهواره DSCOVER پروژه مشترکی میان ناسا و سازمان ملی اقیانوس شناسی آمریکا و نیروی هوایی این کشور است که در ماه فوریه به فضا فرستاده شد تا بادهای خورشیدی را تحت نظر داشته‌باشد. نظارت بر آب و هوای فضایی به دانشمندان کمک خواهد کرد تا پیش از آغاز طوفان‌های خورشیدی،‌ بتوانند نسبت به وقوع این رویداد‌ها با دقت و آگاهی هشدار دهند،‌ طوفان‌هایی که از توانایی تخریب ارتباطات دوربرد و زیرساختارهای انرژی برخوردارند.
این دوربین که به فیلترهای مخصوصی مجهز است، ۱۰ تصویر مختلف از طیف ماورا بنفش تا مادون قرمز از سیاره زمین به ثبت رسانده و در نهایت با ویرایش چند عکس‌ تصویر نهایی خلق شده‌است.
به گفته «آدام زابو» دانشمند ارشد پروژه Dscovr کیفیت بالای تصاویر ثبت شده توسط این ماهواره فراتر از حد انتظار بوده‌است،‌ در این تصویر می‌توان بیابان‌ها و سازه‌های شنی، سیستم رودها و الگوی پیچیده ابرها را مشاهده کرد. در این تصویر حجم وسیعی از اطلاعات برای دانشمندان نهفته است.

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

۳ دیدگاه to “دوهفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (سال سوم-شماره‌ ۱۴۰ و ۱۴۱-تاریخ ۹۴،۵،۴)”

  1. غلامرضا خلیل ابادی می گوید:

    سپاس و تشکر فراوان از زحمات شما خانم محمودی

  2. پگاه شاهرخی می گوید:

    ساقی عزیزم مرسی که هستی

  3. علیرضا کاظمی می گوید:

    باسلام وخسته نباشید.سپاس از زحمات شبانه روزی تان برای گردآوری اخبارومطالب ارزنده برای آگاهی ما.همیشه سلامت باشیدوپیروز خانم محمودی.

دیدگاه خود را بیان کنید