دوهفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (سال پنجم-شمارگان ۲۱۰ و ۲۱۱ -تاریخ ۵ و۹۵/۱۰/۱۲)

ارسال شده توسط در 1 ژانویه 2017 ۳ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

دوهفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت
سال پنجم        شمارگان ۲۱۰ و ۲۱۱        تاریخ ۵ و۹۵/۱۰/۱۲

فرمول موفقیت چیست؟ از نظر من موفقیت فقط چهار بخش دارد:
-انتخاب کاری که دوستش دارید
-به کار گرفتن بیشترین تلاشی که می توانید
-استفاده ازموقعیت ها
-تعاون و همکاری«بنجامین اف- فیرلس»

a-cap-of-snow-of-the-mountain-1

نشست هفتگی اعضا ۹۵/۹/۳۰ و ۹۵/۱۰/۷ :
سی و هشتمین نشست هفتگی اعضا در تاریخ ۹۵/۹/۳۰ به دلیل مصادف شدن با شب یلدا برگزار نشد.
سی و نهمین نشست نیز اختصاص به معرفی جدول برنامه های زمستانی باشگاه داشت که توسط مسئول باشگاه اعلام و معرفی شد.
سپس کلاس آشنایی با پوشاک و لوازم یک روزه صعود زمستانی توسط رضا خلیل آبادی برگزار شد.
در پایان اعضای رسمی در پایه های مختلف معرفی شده و کارت های عضویت خود را دریافت نمودند.

 

تبریک تولد اعضا:
هفته گذشته تولد چند نفر از اعضای باشگاه بود:
اول دی دکتر محمدپورزادی و علی بلوچی ، ۲ دی فاطمه عزیزخانی ، ۹ دی فهیمه وزیری ۱۰ دی حسین صادق زاده و آزاده اسداله نژاد .ضمن عرض تبریک به تک تک عزیزان ، برایشان آرزوی سلامتی و موفقیت داریم.

 

عرض تسلیت:
مطلع شدیم مرتضی آهویی از اعضای پایدار باشگاه اسپیلت در سوگ از دست دادن پدر و پدربزرگ خود هستند. ضمن عرض تسلیت به ایشان و خانواده محترمشان ، از خداوند منان برای روح عزیزان درگذشته ، آرامش ابدی خواستاریم.«آمین»

 

صعود قلل هم‌هن و بارو:

img_0306

جمعه دو هفته گذشته اولین برنامه زمستانی تقویم باشگاه صعود قله هم هن به سرپرستی آقای حمیدی بود که با حضور ۲۲ نفر از اعضا و با موفقیت اجرا شد.

img_0492

و جمعه ۱۰ دیماه دومین برنامه زمستانی صعود قله بارو بود که با حضور ۲۵ نفر از اعضا و میهمان به سرپرستی آقای حمیدی و با موفقیت اجرا شد.

 

معرفی ریاست هیأت کوهنوردی شمال غرب تهران :

b919717d-aadd-4028-a2e9-97c6356749ab

بنابر حکم وزارت ورزش و جوانان و تأیید هیأت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان ، آقای حسن اله قلی به ریاست هیأت کوهنوردی شمال غرب تهران منصوب گردید.
شایان ذکر است امور کوهنوردی تهران بزرگ به چند هیأت شمال ، جنوب ، غرب و شرق و … تقسیم شده است که در حوزه شمال غرب باشگاه های کوهنوردی مطرحی مانند آرش ، تهران و اسپیلت قرار گرفته اند.
از طرف مدیریت این باشگاه برای آقای اله قلی (عضو باشگاه اسپیلت) آرزوی موفقیت و کامیابی روزافزون خواهانیم.

 

پخش مجدد «رادیو کوهستان» از «شبکه رادیویی ورزش»:

3468-main-1130958500-1

پس از مدتی وقفه در پخش برنامه زنده رادیویی صدای کوهستان، با مساعدت مدیریت رادیو ورزش، این برنامه مجدداً بر روی آنتن رادیوورزش طنین انداز خواهد شد. برای گوش فرادادن به «رادیو کوهستان» با موضوعات تخصصی حوزه‌ی کوه و کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی می توانید از طریق شبکه ورزش رادیو موج اف ام ردیف ۹۲ مگاهرتز از روز جمعه دهم دیماه ساعت ۶ تا ۸ صبح شنونده سری جدید این برنامه باشید. فصل جدید این برنامه با تدوین آیتم های متنوع آموزشی و خبری و استفاده از کارشناسان خبره حوزه کوه نوردی، تلاش می کند تا رسالت نشر و بسط فرهنگ صحیح کوه و کوه نوردی را از طریق این برنامه به انجام رساند.
منبع: سایت فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی

 

صعود: شور زندگی حتی در آغوش مرگ:

a75

وقتی که با بیماری لاعلاج کشنده مواجه شد، و در برابر تصمیم سخت و سنگین و سربی معطوف به “آنچه که حالا می توانی انجام دهی” قرار گرفت، کالین گودی Colin Goodey در سن ۸۰ سالگی صعودی را انجام داد که تکرار اولین صعودش در ۱۰ سالگی بود!
کالین، سنگنورد افسانه ای نورت ویلز انگلیس است. او از سن ۱۰ سالگی شروع به سنگنوردی کرد، مدت ۷۰ سال سنگنوردی فعال بود و بیش از ۴۰ مسیر را گشایش کرد.حالا اما دکترها با تشخیص بیماری لاعلاج کشنده به او می گویند: “آنچه را که حالا می توانی انجام دهی انجام بده، چون ممکن است سال آینده نتوانی”. و او تصمیم می گیرد دایره زندگی را با عشق سنگنوردی کامل کند و بدین ترتیب، آخرین صعودش را در ۸۰ سالگی با اولین صعودش در ۱۰ سالگی گره می زند. تکراری زیبا و برگشتی زیباتر همچون قویی که هنگام مرک به آشیانه محل تولدش بر میگردد. کالین می گوید “۷۰ سال با کوه ها رابطه عاشقانه داشته ام”. حالا کم کم این عشق به پایان خود می رسد و این خود کالین است که می گوید “پایان نزدیک است”.
در لینک زیر می توانید ویدئو آخرین صعود کالین را ببینید. فیلم اگرچه اندوهبار است اما در عین حال بسیار زیبا، مشوق و امیدوار کننده است. پارادوکسی در هم تنیده از مرگ و زندگی، پارادوکسی آشنا اما غیر قابل حل. به قول آندره مالرو: “زندگی هیچ ارزشی ندارد اما هیچ چیز هم ارزش زندگی را ندارد”. بله، زندگی زیباست!
لینک ویدئو:
http://www.walesonline.co.uk/news/local-news/passionate-climber-terminally-ill-last-12340425
http://www.ukclimbing.com/news/item/70860/colins_first_climb_-_do_what_you_can_now

منبع:کوه نامه

 

جام جهانی یخنوردی UIAA 2017 – مرحله اول لید – امریکا:

a78-1

اگر چه سال ۲۰۱۷ هنوز شروع نشده اما در سالهای اخیر UIAAپذبرفته که مسابقات یخنوردی که هر سال در ماه دسامبر در امریکا برگزار می شود به عنوان مرحله اول جام جهانی یخنوردی سال بعد محسوب شود. در هر حال اولین مرحله جام جهانی یخنوردی ۲۰۱۷ UIAA در دورانگو، کلرادو – امریکا برگزار شد. در این مرحله که در هوای بارانی و تگرگی و برفی اما جذاب و با نشاط در روزهای ۱۵ تا ۱۷ دسامبر برگزارشد ۲۷ یخنورد مرد و ۲۰ یخنورد زن از ۱۳ کشور جهان حضور داشتند. طراحان مسیر دو طراح روسی و کره ای بودند که ظاهرا مسیرهای بسیار سختی را به خصوص در مراحل نیمه نهایی و نهایی طراحی کرده بودند. وجود دو جعبه معلق و پر نوسان در انتهای مسیر، عبور از آنها را بسیار سخت کرده بود.
این مسابقات در دو رشته لید و سرعت برگزار شد. مسابقات لید یکی از مراحل اصلی و اولین مرحله جام جهانی یخنوردی UIAA 2017 است؛ اما مسابقات سرعت صرفا به عنوان یک مقدمه و پیش درآمد برای مسابقات بعدی در نظر گرفته شده است.
مرحله بعدی مسابقات در پکن – چین برگزار خواهد شد که از ایران نیز شرکت کنندگانی خواهد داشت.
اسپانسر این مسابقات شرکت نورث فیس کره جنوبی است.
دیدن «ویدئو های» این مسابقات و به خصوص توجه به عبور از جعبه های معلق بسیار هیجان انگیز است.
نتایج به دست آمده به شرح زیر است. با این تاکید که روس ها مثل همیشه حرف اول را در مسابقات یخنوردی می زنند.
LEAD FINALS
Women
۱٫ WoonSeon Shin (KOR) – ۹٫۱۹۰ points
۲٫ Angelika Rainer (ITA) – ۸٫۱۸۰ points
۳٫ Eimir McSwiggan (IRL) – ۸٫۱۷۰ points
Men
۱٫ Alexey Dengin (RUS) – TOP
۲٫ Nikolai Kuzovlev (RUS) – ۸٫۲۳۰ points
۳٫ Maxim Tomilov (RUS) – ۸٫۲۲۲ points
SPEED FINALS – times = best result*
Women
۱٫ Maria Tolokonina (RUS) – ۵٫۵۰ seconds
۲٫ Nadezhda Gallyamova (RUS) – ۶٫۲۰ seconds
۳٫ Kendra Stritch (USA) – ۶٫۶۷ seconds
Men
۱٫ Nikolai Kuzovlev (RUS) – ۴٫۰۵ seconds
۲٫ Valentyn Sypavin (UKR) – ۴٫۵۳ seconds
۳٫ Nikolay Shved (RUS) – ۴٫۷۹ seconds
*مسابقات سرعت جدا از مسابقات جام جهانی یخنوردی UIAA می باشد.
منبع: کوه نامه

 

 

ریکاوری شگفت انگیز آلکس پوچیو:

a81

آلکس پوچیو یکی از سنگنوردان مطرح امریکا و جهان است؛ او نایب قهرمان مسابقات قهرمانی جهان در سال ۲۰۱۴ است. پوچیو در ماه جون ۲۰۱۵ در جریان تمرینات جام جهانی صعودهای ورزشی از ناحیه زانوی چپ آسیب دید و چند هفته بعد مجبور به عمل جراحی شد. کمتر از یک سال بعد، در ماه جون ۲۰۱۶ و درجریان یک برنامه آموزشی این بار از ناحیه گردن آسیب دید و مجبور به عمل جراحی ستون فقرات در ناحیه گردن شد.
آلکس پوچیو «حدودا سه ماه بعد از ریکاوری » توانست یک مسیر ۸a و یک مسیر ۸b را در دو روز پیاپی صعود کند. حالا ۵ ماه از عمل جراحی ستون فقرات گذشته و تقریبا در ۳ ماه اول قادر به استفاده از بازوها نبوده؛ اما شگفت اینکه ظرف یک ماه کذشته او توانسته ۸ مسیر با درجه ۸a تا ۸b را صعود و حتی فلش (صعود در اولین تلاش) کند. و در یک مسابقه نیز برنده شود.
ریکاوری های سریع و شروع تمرینات زود هنگام توسط این سنگنورد جسور، با آن اندام ورزیده اش، خیلی دور از ذهن نیست. پوچیو، می گوید برای شروع تمرینات ازحس درونی اش تبعیت می کند. و نیز:
“همه فکر می کنند من بطور غیر طبیعی و سریع بهبود یافته ام. اما واقعیت این است که من در خلال آسیب دیدگی هیچگاه تسلیم نشدم. بعضی از مردم وقتی که آسیب می بینند ،می نشینند تا خوب شوند. اما من با آسیب دیدگی کنار می آیم، کارم را انجام می دهم و بدین ترتیب می توانم زودتر از انتظار بهبود یابم”
Alex Puccio wins again and does an 8B in Hueco

منبع : کوه نامه

 

اورست :انسان دربرابرکوه / EVEREST: MAN VS. MOUNTAIN :

mvm_team-780x330

ارتش انگلستان تصمیم می گیرد تا تیمی را آماده کند تا قله اورست را از یال غربی آن صعود کنند. آنها قصد دارند اولین تیم انگلیسی باشند که قله را از این مسیر صعود کرده است. تا به حال ۱۹ صعود قله از این مسیر صورت گرفته است و ۲۱ نفر در این مسیر جان خود را از دست داده اند و هیچ انگلیسی در بین صعود کنندگان نیست.
حضور در تیم یعنی روبرو شدن با دمای منفی ۴۰ درجه و باد با سرعت ۱۰۰ متر بر ثانیه !!! آیا آنها موفق می شوند؟
۲۱ کوهنورد آموزش دیده در تیم حضور دارند تا در تلاش برای صعود قله از یال غربی شرکت کنند.این تیم آموزش های مختلفی را برای ۳ سال کسب کرده اند و ماجراجویی آنها در یال غربی هشت هفته به طول انجامید. تمام این صعود توسط خود کوهنوردان فیلم برداری شده است و به صورت یک مستند ۵ قسمتی تدوین و آماده شده است.
برای مشاهده یا دانلود این مستند ۵ قسمتی بر روی لینک های زیر کلیک کنید:

قسمت اول

قسمت دوم

قسمت سوم

قسمت چهارم

قسمت پنجم

منبع: کوه نامه

 

قله «بن رود» برای اولین بار از طریق دیواره صعود شد:

4

گشایش بلندترین دیواره ایران با نام «بن رود»،جبهه جنوبی قله بن رود دنا شهرستان سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد
با همکاری سه استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس و خوزستان
شرح کامل آن را در اینجا بخوانید.

 

گذرگاه هیجان و ترس در کوههای سوییس:

1

‏علاقه مندان به تفریحات خطرناک و هیجان انگیز از این گذرگاه خوششان خواهد آمد. راهرویی که در دل کوههای سوییس ‏ساخته شده و به گذرگاه هیجان شهرت دارد. ‏این گذرگاه یک راهروی ۲۰۰ متری فلزی با کفه شیشه ای است که از یک سمت به صخره های کوه ‏Shilithorn‏ متصل شده ‏است. هرچند همه چیز به همینجا ختم نمی شود بلکه این مسیر قسمت های مختلفی دارد که افرادی که آن را انتخاب می کنند باید ‏از این قسمت های مختلف از جمله یک تونل هشت متری بگذرند. بیشتر هیجان این مسیر به این است که یکنواخت نیست ، در ‏قسمت هایی از آن به روی پل شیشه ای قدم بر می دارید ، در جایی دیگر مجبور خواهید شد از کوه بالا بروید و یا در مسیری قدم ‏بردارید که راهروی آن سیمی است. هرچند جای نگرانی نیست چرا که این افراد در تمام مسیر تحت محافظت هستند. ‏

2

مسیر از ارتفاع ۲۹۷۰ متری آغاز می شود و در دل کوه رو به پایین ادامه پیدا می کند.در قسمت هایی از مسیر نیز علاقه مندان ‏به عکاسی یا تماشای مناظر زیبای کوهستانی می توانند به جایگاهی که برای ایستادن و تماشای اطراف ایجاد شده بروند و از ‏تماشای قله های برفی و مناظر پانورامیک و بی نظیر کوهستانی لذت ببرند. در مسیر علاوه بر عرشه تماشا ، یک ایستگاه تله ‏کابین نیز وجود دارد که افرادی که نمی خواهند یا نمی توانند ادامه مسیر را طی کنند با تله کابین به مقصد برسند. ‏ ‏‏

منبع: کوه نوشت 

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

۳ دیدگاه to “دوهفته‌نامه دیواری باشگاه کوه‌نوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (سال پنجم-شمارگان ۲۱۰ و ۲۱۱ -تاریخ ۵ و۹۵/۱۰/۱۲)”

  1. فرنام می گوید:

    دوستان گرامی که علاقمند به کسب اطلاعاتی در مورد تلفن های ماهواره ای در کوهنوردی می باشند لطفاً به این سایت مراجعه فرمایند:

    http://www.nmarsat.com/تلفن_ماهواره_ای

    فیلم کوتاهی در مورد تلفن ماهواره ای اینمارست:

    http://www.aparat.com/v/vcOsG

    برای دریافت اطلاعات تکمیلی می توانید با تلفن ۰۲۱۲۶۱۰۵۹۱۹ تماس حاصل فرمایید.

  2. رضا می گوید:

    ممنون از ساقی بانو

  3. علیرضا گوهری می گوید:

    عالی بود ??????

دیدگاه خود را بیان کنید