تمدید پروانه فعالیت باشگاه اسپیلت از سوی وزارت ورزش و جوانان

ارسال شده توسط در 17 ژوئن 2015 ۶ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, اخبار, گالری

SKMBT_C45015061710210

با نزدیک شدن به نهمین سال تولد باشگاه کوهنوردی و سنگ‌نوردی اسپیلت (۹۴،۴،۶)، پروانه فعالیت این باشگاه برای پنجمین بار از سوی وزارت ورزش و جوانان (حوزه شمال غرب) تمدید شد.

همان طور که در متن این پروانه مشاهده می‌گردد فعالیت این باشگاه در دو بخش کوهنوردی و سنگ‌نوردی (آقایان و بانوان ) از تاریخ صدور ۱۳۹۴،۲،۲۸ به مدت سه سال است.

ضمناً مدیریت آقایان و بانوان این باشگاه مانند دوره قبل برعهده همنوردان گرامی آقای صفتدر ظهوری و سرکارخانم ساقی محمودی می باشد.

با توجه به کم تعداد بودن باشگاههای کوهنوردی و سنگ‌نوردی در سطح کشور ، امید است در آینده نزدیک راه باشگاه شدن گروههای فعال کوهنوردی و سالن‌های سنگ‌نوردی با همت اعضا و مسئولین این تشکل‌های ورزشی هموار گردد و روز به روز به تعداد این گونه باشگاه‌های رسمی اضافه شود.

مطمئناً این امر بدون پشتیبانی‌های مردمی و حمایت‌های مسئولین وزارت ورزش و جوانان ، فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی و همچنین هیأت‌های کوهنوردی امکان‌پذیر نیست.

یکی از نکات مهم ماندگاری این‌گونه باشگاه‌ها حمایت‌هائی‌ست از سوی اعضای فعال آن صورت می‌گیرد . بدون شک باید اذعان کرد این حمایت‌های (مالی و معنوی) عامل اصلی رشد و پیشرفت و ماندگاری باشگاه اسپیلت در سطح کوهنوردی کشور است . با توجه به (نیمه انتفاعی) بودن این ورزش به عنوان یک شغل (درآمد زا) فقط می توان به این‌گونه حمایت‌‌های (داخلی باشگاهی)در مواقع ضروری و بحرانی اتکا و تکیه نمود هرچند همچنان امیدواریم جامعه کوهنوردی کشور بتواند روزی بدون تنگ‌نظری‌ها فردی و گروهی (دولتی – غیردولتی) به عنوان یک خانواده بزرگ در جامعه ورزشی کشور حرکت ، رشد و پیشرفت نماید.

                         

                         ذبیح‌اله حمیدی
مؤسس و مسئول باشگاه کوهنوردی وسنگ‌نوردی اسپیلت
                           ۱۳۹۴،۳،۲۷

۶ دیدگاه to “تمدید پروانه فعالیت باشگاه اسپیلت از سوی وزارت ورزش و جوانان”

  1. حسين می گوید:

    تمدید مجوز فعالیت باشگاه اسپیلت را به مدیریت محترم و سایر مربیان و زحتمکشان عزیز تبریک عرض میکنم…بی شک در نهمین سالگرد تاسیس باشگاه اسپیلت این بهترین خبری بود که به عنوان یکی از اعضای این باشگاه شنیدم..مهمترین درسی که مدیران عزیز این باشگاه همواره در تمامی برنامه ها علاوه بر فنون کوهنوردی و حفظ جان تک تک نفرات در فعالیت های باشگاهی به اون تاکید میکنند درس اخلاق و رفاقت در کوهنوردی میباشد..با توجه به نقش مهم مسولیت پذیری و حقوق مدنی کوهنوردان فعالیت کننده در تمامی گروهها و باشگاههای کوهنوردی ؛بی شک گرفتن این مجوز خیلی سخت بوده و مدیران سخت کوش اسپیلت باز هم ثابت کردند که باشگاه داری و سرپرستی کار بسیار سختی میباشد….چند هفته قبل کوهنورد قدیمی و پیشکسوت محترم ونویسنده وبلاگ کلاغها-آقای فرامرز نصیری در مطلبی باشگاه اسپیلت و چند باشگاه کوهنوردی دیگر در استان تهران رو به نداشتن مجوز فعالیت از وزارت ورزش و جوانان متهم کرده بودند و فعالیت این باشگاهها رو زیر سوال برده بودند؛امیدوارم با دیدن این مجوز متن اصلاحیه رو در وبلاگ خودشون درج کرده و رسما از درج چنین اخبار مجهولی اجتناب کنند….

  2. محمد می گوید:

    باشگاه اسپیلت به عنوان یک نهاد مستقل از دولت و متکی به خود، با ۹ سال تلاش
    برای گردآوردن علاقمندانی که کوهنوردی را به عنوان ورزش مورد علاقه خود برگزیده اند،بی تردید خدمت بزرگ و پر مسئولیتی برای تعلیم و آموزش کوهنوردی وکار گروهی_ورزشی و به طبع آن آمادگی اعضاء در پذیرش مسئولیت اجتماعی انجام میدهد و این مسئولیتی است سترگ،که توسط مدیران با تجربه در شاخه های گوناگون و موسس باشگاه جناب آقای حمیدی با درایت و سخت کوشی عملی شده است و قابل تقدیر است.
    تمدید مجوز فعالیت باشگاه اسپیلت از سوی وزارت ورزش و جوانان ضروری و قابل تبریک به مدیر محترم و مدیران بخش های بانوان و آقایان می باشد.
    حسین عزیز در کامنت خویش به وبلاگ کلاغ ها اشاره داشتند که اینجانب تصور میکنم مدیر محترم وبلاگ کلاغ ها با هوشمندی نام وبلاگ خود را با این عنوان
    اعلام کرده است تا حق انحصاری”قار قار”کردن را برای خود محفوظ بدارند،البته
    در این گفته قصد جسارتی به مقام پیشکسوت کوهنوردی آقای نصیری که نامش در
    لیست صد نفره بزرگان کوهنوردی ایران که توسط جناب حمیدی ارائه شده است را ندارم.
    گوئی ایشان با مجوز فعالیت باشگاه ها بعنوان یک ناظر ورزشی-دولتی عمل میکنند و دغدغه ایشان تذکر به باشگاه ها برای عملی است که هر باشگاهی برای تمدید مجوز ،این امر بدیهی را وظیفه خود می داند تا در موعد مقرر به انجام رساند.
    در وبلاگ کلاغ ها در مورخه پنجشنبه ۶ فروردین ۱۳۹۴ ،نویسنده به نقل از وزارت گردشگری نپال صعود ۱۳ نفره به آناپورنا و در بازگشت مرگ مانسیکااز فنلاند و پمپا شرپا را اعلام کرده و در نهایت سرپرست کوهنوردان فاتح قله آناپورنا را از سوی این وزارتخانه آقای رضا شهلایی عنوان می کنند ،با این گزارش این شائبه ایجاد میشود که گوئی اسطوره کوهنوردی جناب شهلایی بدلیل آنکه سرپرست برنامه بوده اند پس “احتمالا” مسئولیتی متوجه ایشان است گوئی هر اتفاقی در برنامه های کوهنوردی رخ میدهد باید حتما کسی بعنوان مقصر معرفی شود!
    با امید به آنکه برای ارتقاء ورزش کوهنوردی در کنار هم گام برداشته شود در غیر اینصورت انتقادهای مخرب راه به جائی نخواهند برد و ورزش کوهنوردی هم شبیه فوتبال به یک میدان منازعه و تبدیل به ورزشی با حاشیه خواهد شد.
    در انتها گوشه ای از غزل میرزا حبیب کاشانی شاعر و عارف دوره قاجار را به آقای نصیری تقدیم میدارم:
    گوهر خویش را هویدا کن،کمال این است و بس!
    خویش را در خویش پیدا کن، کمال این است و بس!
    چند گوئی سخن از درد و عیب دیگران
    خویش را اول مداوا کن، کمال این است و بس!

  3. غلامرضا خلیل ابادی می گوید:

    باسلام و تبریک خدمت همه اعضائ باشگاه اسپیلت.

  4. محمد حسین صائمیان می گوید:

    به نام خدا

    شادباش هم بخاطر تمدید ۳ ساله مجوز فعالیت باشگاه معظم کوهنوردی و سنگنوردی اسپیلت هم بخاطر اعتماد سازی و شفاف سازی بدون حاشیه باشگاه………….
    بی شک دستیابی به این موفقیت ها جز با دانش-پیگیری-تعهد و صداقت جناب حمیدی و یاران همراه ایشان میسور و حاصل نمیشد.
    جناب استاد حمیدی ما باید منتظر مراسم جشن باشکوه دهمین سال فعالیت باشگاه باشیم و احتمالا با یک صعود خاطره انگیز ومراسم خاص (حدود یکسال دیگر انشاااالله)
    منتظر می مانیم………..

  5. علیرضا کاظمی می گوید:

    باسلام وخسته نباشید به همه کادر مدیریت باشگاه. افتخار میکنم که درباشگاهی کوهنوردی میکنم و عضو باشگاهی هستم که هرکجا اسمش میاید بعنوان یک باشگاه با برنامه و مدیریت عالی ازآن یاد میشود.واین چیزی نیست جز نتیجه یک کادر مدیریت عالی.ممنوم ازهمه.انشااله اسپیلت همواره سرافراز برفراز باقی بماند.البته با همکاری همه همنوردانم.

  6. حمید جهانبخش می گوید:

    من هم به نوبه خود تبریک عرض میکنم و برای تمامی همنوردان آرزوی موفقیت دارم.

دیدگاه خود را بیان کنید