به یاد حاج‌آقا عبدالصمدی (به قلم ذبیح‌ا… حمیدی)

ارسال شده توسط در 12 دسامبر 2012 ۴ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, اخبار, مقالات و نوشته ها

اولین بار که از نزدیک با او آشنا شدم و با هم همنورد شدیم، سال ۱۳۸۱ در کوران تجسس پیکر زنده‌یاد جلال رابوکی بود.
 

آن سال او و بسیاری از پیشکسوتان کوهنوردی به همراه تیم تجسس خانه کوهنوردان تهران، صعودهای بسیاری برای پیدا کردن اثری از جلال بر دماوند داشتند که در نهایت شهریور همان سال پیکر جلال در دره یخار پیدا شد.
 

به خوبی به یاد دارم حاج‌آقا عبدالصمدی به اتفاق دیگر پیشکسوتان کوهنوردی مانند کیومرث بابازاده، ابراهیم بابایی و … تیم حمل‌کننده پیکر جلال رابوکی را از دره یخار تا روستای گزانه به مدت ۲ روز همراهی کردند.
 

عبدا… عبدالصمدی، از اعضای افتخاری خانه کوهنوردی تهران، همچنین از اعضای اسبق (اولیه) باشگاه کوهنوردان آرش بود.
 

او از علاقمندان واقعی ورزش کوهنوردی بود و تا پایان عمر به این ورزش مبادرت کرده و به آن وفادار ماند. او صعودهای بسیاری در فصول مختلف بر قلل ایران داشت و افتخارات فراوانی کسب نمود.
 

این پیشکسوت کوهنوردی متأسفانه در سن ۷۰ سالگی و در عصر روز سه‌شنبه ۲۱ آذر ماه ۱۳۹۱ در اثر سکته قلبی دار فانی را وداع گفت و درگذشت.
 

یکی از خصوصیات بارز حاج‌آقا عبدالصمدی برپایی دیدارهای کوهنوردان بود که در قالب مهمانی‌هایی صورت می‌گرفت که طی چند سال اخیر به طور منظم در منزل ایشان و با هزینه شخصی خود برپا و کوهنوردان بسیاری به ویژه پیشکسوتان این ورزش را در یک شب به دور هم جمع می‌کرد.
 

آخرین این مهمانی‌ها در شب پنجشنبه ۱۱ آبان ماه ۱۳۹۱ بود و من به اتفاق حدود ۱۰۰ نفر که اکثراً از پیشکسوتان کوهنوردی بودند، در آن شب فراموش نشدنی مهمان حاج‌آقا عبدالصمدی بودیم.
 

اسامی برخی از این عزیزان به ترتیب حروف الفبا عبارت بودند از:
هادی آبادی‌خواه ـ عبدا… اشتری ـ احمد ایلیافر ـ اسماعیل بردیان ـ هادی بنکدار ـ اصغر پاشا ـ ناصر جنانی ـ عزیز خلج ـ مهدی داورپور ـ فرخ رحمدل ـ ناصر رستمی ـ وارطان زاکاریان ـ حسن زرین‌قلم ـ مجتبی ساقیان ـ محمود شعاعی ـ مهدی شیرازی ـ دکتر حسن صالحی‌مقدم ـ جلیل صفرعلی‌زاده ـ محسن عبدلی ـ کاوه کاشفی ـ رضا کرمانی ـ رضا کفاش ـ اصغر مریخی ـ مرتضی موسوی ـ محمود میرنوری ـ فریبرز ناژداکی ـ حسین نظر ـ محمود نظریان ـ ابراهیم نوتاش ـ نصرا… نوری و بسیار دیگر ….

 

جمع کردن این همه نفرات و کوهنوردان، بدور از شأن و مقام رسمی و غیررسمی‌شان به دور هم و گذراندن یک شب شاد و فراموش‌نشدنی در قالب یک مهمانی دلچسب، مطمئناً هنری است که از تلاش افراد خیرخواه و بی‌مدعی و ارزنده‌ای مانند زنده‌یاد عبدا… عبدالصمدی برمی‌آید.
 

من به نمایندگی از طرف تمامی اعضای باشگاه کوهنوردی اسپیلت فوت ناگهانی این ورزشکار و پیشکسوت ارزنده را به جامعه کوهنوردی و خانواده محترم و دوستان و همنوردانشان تسلیت گفته، از خداوند منان برای روح ایشان آمرزش و آرامش ابدی خواهانم.
 

مؤسس و مسئول باشگاه کوهنوردی اسپیلت       
 

 

۴ دیدگاه to “به یاد حاج‌آقا عبدالصمدی (به قلم ذبیح‌ا… حمیدی)”

  1. شاه محمدی می گوید:

    روحش شاد و یادش گرامی باد .

  2. کوه نوشت می گوید:

    وزنه ای بود! … وزنه ای با چگالی بالای عشق و شور و شعور!

  3. علی اکبر بهرامی می گوید:

    از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت کرده و برای خانواده محترمشان صبر جمیل مسئلت می نماییم.و اما.. ای کاش میشد از سخنان و تجربیات این بزرگوار (مرحوم ) وسایر پیشکسوتان کوهنوردی مثلا در قالب یک جلسه در ماه استفاده نمود.

  4. علیرضا ابراهیمی می گوید:

    با سلام و سپاس فراوان از همه عزیزانی که در مراسم تشیح و مراسم عزاداری این پدر و استاد با معلومات عزیزمان که مایه افتخار کلیه خانواده مان بود شرکت کردند اینجانب از طرف کلیه خانواده کمال تشکر را دارم جا دارد که یکی از نصیحت هایی که حاج آقا همیشه داشت مطرح کنم تو زندگیت مقتصد باش و در هر سطح مالی و در آمدی که بودی رویه و اخلاق زندگی و برخورد اجتماعیت بمانند روزی باشه که در سختی بودی و حب دنیا و فخروتکبر رو از خودت دور کن علیرضا ابراهیمی داماد حاج آقای عبدالصمدی

دیدگاه خود را بیان کنید