ارسال شده توسط در 30 دسامبر 2017 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

مهرچال از قله های مهم البرز مرکزی‌ست که در جنوب غربی دشت لار واقع گردیده است.
جنوب این کوهستان به منطقه لواسانات تهران ختم می شود.
مهرچال در میانه دو قله آتش کوه (شرق) و پیرزن کلون و هم هن (غرب) قرار گرفته است.
مهمترین مسیر صعود این قله از روستاهای گرمابدر ، امامه و راحت آباد می باشد.

برنامه این هفته باشگاه اسپیلت صعود این قله از راحت آباد و بازگشت از امامه بود که به شرح زیر اجرا شد ؛

ساعت ۶:۴۵ جمعه ۹۶/۱۰/۸ با تیمی ۳۳ نفره از یال انتهائی و پر شیب روستای راحت آباد (جاده امامه به لواسان) صعود را شروع کردیم (ارتفاع ۲۴۵۰ متر)

این یال با جهت شمال غربی شروع شده پس از ۵۰۰ متر ارتفاع گرفتن به طرف شمال تغییر جهت می دهد .

تمامی این یال از صخره ها و سنگ های کوتاه تشکیل شده که در فصل سرما و برف زیاد ،صعودی فنی و تکنیکال محسوب می شود زیرا صعود کننده به ناچار باید از روی تیغه های سنگی صعود و خود را به قله برساند.

خوشبختانه و یا بدبختانه برف کمی بر روی یال بود و ما توانستیم قسمت اعظم این صخره ها را دور زده و با کمترین درگیری با سنگ صعود را ادامه دهیم.

هر ساعت یک بار استراحت کرده تجدید قوا می نمودیم.

در انتهای صخره ها و قبل از رسیدن به روی یال اصلی منتهی به قله که در آن نقطه صخره ها به پایان می رسید (ارتفاع ۳۶۰۰ متر)کمی با برف و سنگ درگیر شده بعد از نیم ساعت چالش بر روی یال اصلی قرار گرفتیم و خود را با تمام نفرات به قله رساندیم.(ارتفاع ۳۹۱۰ متر)

منظره زیبائی از دماوند و البرز در برابر دیدگان جلوه گر بود.

ساعت ۱۳:۴۵ را نشان می داد(۶ ساعت صعود)

بعد از جمع شدن همه نفرات و عکاسی به دلیل هوای مناسب تا ساعت ۱۴:۳۰ استراحت کرده سپس به ارتفاعات پایین تر ، این بار از مسیر نرمال امامه (جنوبی) فرود را شروع کردیم.

مسیر از روی یال اصلی به کنار رودخانه رسیده از آنجا از راه پاکوب مشخص به روستای امامه وصل می شود.

در ساعت ۱۵:۳۰ صرف ناهار و استراحت فقط به مدت ۲۰ دقیقه داشتیم پس از آن ۳ نفر از اعضا برای بازگردان اتومبیل ها و مینی بوس باشگاه با سرعت بیشتری فرود را آغاز کردند و بقیه نفرات با سرعت معمولی به طرف روستای امامه ادامه مسیر دادیم.

ساعت ۱۷:۳۰با تاریکی هوا مسیر فرود را در نزدیکی دره امامه گم کرده با نیم ساعت تلاش دوباره به پاکوب اصلی بازگشتیم و خود را در ساعت ۱۹ به پای مینی بوس و اتومبیل ها رسانده و از آنجا به طرف تهران حرکت کردیم.

اعضای شرکت‌کننده در برنامه:
آقایان: ذبیح اله حمیدی«سرپرست» – غلامرضا خلیل آبادی «مربی» – رضا خلیل آبادی«کمک سرپرست»- محسن شاکری – بابک فتحیان – دکتر علی بلوچی – ناصر کاویانی – مهدی صابری – ارسلان بیک محمدی – علیرضا کاظمی(نقشه و gps) – محمدحسین اله یاری – علیرضا قره داغی – علیرضا رضایی – محمد زیودار – نیما اسماعیلی – هادی حسنی – آرش کریمی – محمد عراقی – بنیامین سعیدی – بهزاد زرین کوب – فرامرز فریدی
خانم ها: زینب داداشی – فاطمه درزی – نسرین سلطانی – راشا ملک – رؤیا جوادی – فاطمه هوشمند – فرناز زاهدیه – مرضیه صادقی – فاطمه دارابی – نیلوفر خدادوست
میهمانان برنامه : آقایان مصطفی خدایی و محمدرضا تقی پور

قله مهرچال به ارتفاع ۳۹۱۰ متر

445417975_22082

بخشی از مسیر فرود

۲ دیدگاه to “گزارش صعود زمستانی قله مهرچال «تیغه های راحت آباد»۹۶/۱۰/۸ /هر هفته یک برنامه «شماره ۷۲۳»”

1. علیرضا کاظمی می گوید:

سلام و درود به همه همنوردانم.
    یک روز زمستانه ولی صعودی بدون برف درزمستان.
    برنامه خیلی خوب اجراشد.چون بایک تیم ۳۳ نفره ساعت ۱۳:۳۰ روی قله رسیدیم.
    بخاطردوتا مساله میخوام از آقای حمیدی تشکرکنم.
    اول اینکه عکس قله را به شیوه جدید و زیبایی گرفتند.
    دوم اینکه درفرود یک روش جدید آزمایش کردند که به نظرمن خیلی عالی جواب داد. امیدوارم این دو مورد در باقی صعودها هم باز تکرار بشودواستمرار داشته باشد.مخصوصا”مورد دومی.
    همواره اسپیلت برفراز باد.

2. گزارش تلاش صعود قلل سای و مهرچال 98/10/6 – هر هفته یک برنامه «شماره 847» | باشگاه کوهنوردی اسپیلت می گوید: