الناز رکابی با دست پر به کشور بازگشت

ارسال شده توسط در 22 اکتبر 2022 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در مقالات و نوشته ها

الناز رکابی با دست پر به کشور بازگشت؛ 

 
علی‌رغم گمانه زنی ها و شایعات بسیار ، شب گذشته الناز رکابی قهرمان و سنگنورد ارزنده کشورمان پس از کسب مقام چهارمی آسیا به کشور بازگشت.
 
در آخرین روز این مسابقات او بدون حجاب فقط با یک هدبند در برابر دوربین ها ظاهر شد و مسابقه خود را به انجام رساند که واکنش های بسیاری به دنبال داشت.
 
به دلیل اعتراض های یک ماه گذشته کشور که با مرگ ناگهانی مهسا امینی شروع شد زنان بسیاری به اعتراض مرگ مهسا و مخالفت با حجاب اجباری اقدام به کشف حجاب خود کردند که بالطبع با رویارویی طرفداران حجاب و مسئولین و مامورین دولتی روبرو شد. 
متاسفانه تا این لحظه دختران و پسران دیگری در این راه جان خود را از دست داده اند که با توجه به اصرار دولتمردان به ادامه این روند از یک سو و اعتراض و کوتاه نیامدن اکثریت مردم از سویی دیگر ، به نظر می رسد این امر ادامه یافته در آینده شاهد رویدادهای از این دست خواهیم بود.
 
در مصاحبه امروز الناز رکابی عنوان شد کشف حجاب او در مسابقات به طور سهوی انجام شده است و او قصد قبلی برای این کار را نداشته که ظاهرا این اظهارات مورد پذیرش مسئولین وزارت ورزش و فدراسیون کوهنوردی قرار گرفته است اما مردم عادی کوچه و بازار نظر دیگری دارند. 
 
او در این مصاحبه اعلام نمود قصد کناره گیری از مسابقات آینده را ندارد و همچنان به تمرینات حرفه ای خود ادامه خواهد داد اما با توجه به روزهای پر التهاب کنونی باید منتطر روزهای آینده بود تا مشخص گردد چه سرنوشت ورزشی در انتظار این سنگنورد لایق کشورمان رقم خواهد خورد.
 
در مجموع ، این رویداد ورزشی برای الناز رکابی و ورزش کمتر شناخته شده سنگنوردی تبعات مثبتی به دنبال داشت که در این نوشتار به رئوس آن اشاره می‌شود؛ 
 
احراز مقام چهارمی در بیستمین دوره مسابقات سنگنوردی آسیا رشته کامباین
 
واکنش و حمایت فدراسیون جهانی صعودهای ورزشی IFSC از عملکرد ورزشی و اجتماعی الناز رکابی در این مسابقات  
 
استقبال رسمی مسئولین فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور از نامبرده
 
حضور و استقبال صد ها نفر از مردم ورزش دوست در فرودگاه امام از این ورزشکار
 
حمایت هزاران نفر از سنگنوردان و کوهنوردان از عملکرد ایشان در این مسابقات
 
شناخته شدن بیش از پیش این ورزش در بین مردم 
 
                             با احترام به ملت ایران 
                                  ذبیح اله حمیدی 
مؤسس و مدیر مسئول باشگاه کوهنوردی و سنگنوردی اسپیلت 
                                  ۲۷ مهرماه ۱۴۰۱
 
 

دیدگاه خود را بیان کنید