از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر ؟ (۹۱،۹،۵ تا ۹۱،۹،۱۲)

ارسال شده توسط در 2 دسامبر 2012 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

جلسه هفتگی ۹۱،۹،۷ :

این جلسه هفتگی اختصاص داشت به برگزاری یک کلاس آموزشی حفاظت از محیط زیست کوهستان که طبق هماهنگی که مسئول باشگاه با مدیریت محترم گروه دیده بان کوهستان (D.K) آقای "عباس محمدی " از کوهنوردان پیشکسوت ، رئیس سابق انجمن کوهنوردان ایران و از فعالان محیط زیست به عمل آورده بودند به همراه آقای "محمود بهادری "و سرکار خانم "مریم عطاریه " از فعالان محیط زیست برگزار شد .

همچنین در این جلسه آقای "کیومرث  بابازاده "از کوهنوردان پیش کسوت و از مؤسسین باشگاه کوهنوردی آرش نیز حضور داشتند که به معرفی کتاب " راهنمای صعود قله های ایران "نوشته زنده یاد" فریدون اسماعیل زاده" و نحوه دستیابی به این کتاب توضیحاتی ارائه کردند . همانطور که مستحضر هستید این کتاب پس از ۷ سال تأخیر نهایتا در سالگرد فوت ایشان منتشر شد که به صورت رایگان در اختیار علاقمندان قرار می گیرد.

آقای "ارنست گایر"یکی از اعضای باشگاه اسپیلت که اطریشی هستند به همراه همسر ایرانیشان و عضو دیگر باشگاه آقای مهران حمیدی (مترجم) نیز در این جلسه حضور داشتند . رشته اصلی ایشان غارنوردیست با تخصص نقشه کشی غار . در پایان جلسه آقای گایر توضیحاتی در خصوص غارهای کشور اطریش و یک پروژه بزرگ غارنوردی در دست اجرا در کشور خودشان دادند و کتابی را که خود درخصوص غارنوردی تألیف کرده اند به باشگاه هدیه کردند. در این کتاب کروکی مسیر غار بورنیک در ایران نیز  وجود دارد .

 

تبریک :

روز پنج شنبه ۹ آذر مصادف بود با تولد آقای علیرضا حاصلی مسئول سایت و عضو باشگاه اسپیلت . ضمن تبریک ، آرزوی موفقیت و برفرازی ایشان را از خداوند منان خواهانیم .

 

برنامه هفتگی :

طبق جدول برنامه ریزی فصلی باشگاه ، روز جمعه ۹۱،۹،۱۰ اختصاص داشت به بازدید از غار چاه نخجیر که با توجه به مسدود شدن موقتی این غار کنسل شد و جای خود را به آموزش سنگ نوردی جهت اعضاء در منطقه بند یخچال داد . این برنامه با حضور ۲۰ نفر از اعضا و به سرپرستی آقای حمیدی و مدرسی آقای صفتدر ظهوری و با حضور دیگر سنگنوردان اجرا شد .

 

اعتراض ها نسبت به بی مهری به پیش کسوتان کوهنوردی کرمانشاه :

به دنبال انتشار ابلاغیه ای از سوی رئیس هیئت کوهنوردی استان کرمانشاه خطاب به آقایان باقرعیوضی و حسین جامه شورانی (۲ تن از پیشکسوتان کرمانشاه ) مبنی بر ابطال احکام صادره ایشان از سوی هیئت کوهنوردی کرمانشاه به دلیل عدم همکاری لازم آنان با کوهنوردان کرمانشاهی ، موجی از اعتراضات فضای مجازی کوهنوردی را فرا گرفت .

به نظر می رسد منظور از (همکاری لازم) ، همکاری با جشنواره بیستون بوده است. همانطور که آگاهید بخشی از جامعه کوهنوردان و سنگ نوردان کشور به دلایل خاصی این جشنواره را تحریم کرده و در آن شرکت نکردند. به هر حال ، اگر نگاهی به وبلاگ های کوهنوردی به ویژه کوهنوردی کرمانشاه بیاندازید ، این اعتراض ها را مشاهده خواهید کرد. (حتی یک طومار هم در این خصوص تهیه شده است ).

 

بازگشایی پیست اسکی دیزین :

با توجه به بارش های مداوم برف ، پیست بین المللی دیزین از روز دوشنبه ۹۱،۹،۶ بازگشایی شد.به گزارش روابط عمومی مجموعه‌های اسکی، قیمت بلیت ورودی این پیست در سال جاری برای هر بار استفاده مبلغ ۳۷ هزار تومان تعیین شده است که مبلغ ۵ هزار تومان نیز بابت "تگ شارژی" تنها یک بار برای کل یک فصل دریافت می‌گردد.

 

فراخوانی بانوان کوهنورد استان تهران به یازدهمین صعود سراسری:

طبق اعلام هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی استان به این مضمون که :  این هیئت افتخار داردتا در سومین سال اجرای صعودهای فصلی بانوان و در راستای اهداف آن که شامل: ترغیب روحیه همکاری و همدلی، آشنایی بیشتر با یکدیگر، تبادل اطلاعات و نقطه نظرات، ارتقاء سطح فنی و کیفی فعالیت‌ها، یازدهمین صعود سراسری خود را در فصل پاییز در تاریخ ۲۴ آذرماه ۱۳۹۱ به قله ۳۲۴۳ متری قلعه دختر، معروف به قزل ماما ، از روستای زیبای آهار و با سرفصل آموزشی "اصول ابتدایی عکاسی طبیعت" برگزار نماید.
لذا بدین منظور از هیئت‌های تابعه، حوزه‌ها، باشگاه‌ها و گروه‌ها درخواست کرده در صورت تمایل حداکثر تا پایان وقت اداری روز یکشنبه ۱۹ آذرماه ۱۳۹۱ اسامی ۳ نفر از بانوان کوهنورد خود را که دارای کارت بیمه ورزشی، مدرک کارآموزی کوه پیمایی، آمادگی جسمانی مناسب و تجربه کوهنوردی در زمستان را دارند، جهت اقدامات بعدی به این هیئت اعلام نمایند
.

 

تغییر زمان برگزاری جام زاگرس:

طبق اعلام فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور ، جام سنگ نوردی زاگرس (ویژه آقایان)که قرار بود در تاریخ های پنج شنبه و جمعه ۹ و ۱۰ آذر در استان خوزستان و شهر اهواز برگزار شود ، بدلیل شرایط ناپایدار جوی و بارندگی ها در منطقه لغو و قرار شد پس از استعلام از هواشناسی و در صورت مساعد بودن هوا در تاریخ های پنج شنبه و جمعه ۱۶ و ۱۷ آذرماه برگزار گردد .

 

تصمیم جهت گشایش مسیر جدید بر روی اورست :

به نقل از سایت سولدوزکلوب Sulduz club)) اخیرا "دنیس اوروبکو (Denis Urubko)" در مصاحبه ای با سایت sports.kz از قزاقستان اظهار داشته که قصد دارد بر روی مسیر جدیدی در اورست به همراه همنورد روس خود" الکسی بولوتوف (Alexey Bolotov)" به سبک آلپاین تلاش کند. یکی از ویژگی های بارز این مسیر این است که نسبت به کلیه مسیر های گشایش شده قبلی که همگی به سبک هیمالیایی (هم هوایی از بیس کمپ) و با استفاده از طناب ثابت و کپسول اکسیژن گشایش شده اند، متفاوت خواهد بود. ویژگی اصلی سبک صعود آلپاین این است که فرد صعود کننده بعد از رسیدن به پای کوه به طور مستقیم و بدون بازگشت به کمپ های قبلی اقدام به صعود قله می کند.

وی خاطر نشان کرده قبلا به همراه همنوردان خود اقدام به چنین صعود هایی در «برود پیک» ، «ماناسلو » و «چو آیو» داشته اما اگر موفق به چنین صعودی در اورست شود ، یک حادثه قابل توجه و همچنین حرف جدیدی در تاریخ کوهنوردی خواهد بود. او می گوید این حادثه برای من به عنوان یک ورزشکار در نیل به استعدادهای خود از اهمیت بالای برخوردار است.

 

بسته پیشنهادی ما :

از این پس در این قسمت از بخش " از یکشنبه تا یکشنبه " مطالبی که به نظرمان جالب و خواندنی باشد را به شکل یک پیشنهاد ارائه خواهیم کرد .

پیشنهاد اول این هفته :

توضیح راجع به توزیع کتاب راهنمای صعود قله های ایران تألیف زنده یاد فریدون اسماعیل زاده به قلم آقای کیومرث بابازاده از پیشکسوتان کوهنوردی در سایت کوه نیوز به تاریخ ۹۱،۹،۱۱

پیشنهاد دوم این هفته :

در فدراسیون کوهنوردی ما چه خبر است ؟ نگاهی به برگزاری مسابقه انتخابی جهت مسابقات یخ نوردی و درای تولینگ کره در سایت کوه نیوز به تاریخ ۹۱،۹،۱۱

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

۲ دیدگاه to “از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر ؟ (۹۱،۹،۵ تا ۹۱،۹،۱۲)”

  1. محسن می گوید:

    درود…سپاس

  2. علیرضا مرادی می گوید:

    با تشکر وسپاس از زحمات خانم محمودی

دیدگاه خود را بیان کنید