از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر؟(۹۱،۱۲،۲۲ تا ۹۱،۱۲،۲۷)گزارش جشن پایانی سال و تصاویر …..

ارسال شده توسط در 17 مارس 2013 ۲ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, هفته نامه دیواری باشگاه اسپیلت

تمدن، تنها زائیده اقتصاد برتر نیست، در هنر ، ادب و اخلاق هم باید متمدن بود و برتری داشت . «لویی پاستور»


جلسه هفتگی ۹۱،۱۲،۲۲ :
این جلسه اختصاص داشت به مراسم جشن پایان سال .
این مراسم که مجری آن آقای شریف زاده بودند ، از ساعت ۷ و با حضور حدودا ۷۰ نفر از اعضاء شروع شد . در ابتدا آقای ذبیح اله حمیدی موسس و مسئول باشگاه گزارشی از عملکرد کارگروه های باشگاه ارائه کردند . در ادامه ، به معرفی و اهداء لوح یادبود و جوایز به افراد منتخب باشگاه در طول یکسال گذشته پرداخته شد که در زیر شرح آن را می خوانید:
۱-    با اخلاق ترین : آقای فردین کولائیان
۲-    فعال ترین کوه‌نورد زن : خانم زینب داداشی
       فعال ترین کوه‌نورد مرد : آقای دکتر علی بلوچی
۴-    برترین کوه‌نورد در بخش برون‌مرزی : خانم پروانه کاظمی
       برترین کوه‌نورد در بخش داخلی : آقای رضا خلیل آبادی
۵-    فعال ترین عضو تشکیلاتی : خانم ساقی محمودی
۶-    برترین برنامه سال ۹۱ : گرده زمستانی آزادکوه
۷-    مربیان سال ۹۱ : خانم ها : شهربانو درزی و معصومه رجبعلی . آقایان حمید محمودی و محمدرضا بهروزی
۸-    مسئولین سال ۹۱ باشگاه :
اعضای هیئت رئیسه : آقایان ذبیح اله حمیدی – غلامرضاخلیل آبادی – حمید محمودی – رامین شریف زاده (مجری روز سه شنبه،مربی سالن) زینب داداشی (مسئول مالی باشگاه،مسئول دفتردرروزهای سه شنبه ، مسئول صندوق قرض الحسنه)
مدیران اسبق باشگاه : خانم زهره امینی ادیب مدیر بانوان و توحید نوروزی مدیر آقایان
صفتدر ظهوری : مدیر جدید آقایان و مسئول برنامه های فنی
ساقی محمودی : مدیر جدید بانوان و مسئول روابط عمومی
محمدرضا بهروزی : مسئول دپارتمان آموزش
علیرضا حاصلی : مسئول سایت
آرزو کرمی فر : مسئول دفتر در روزهای زوج
رضا خلیل آبادی : نماینده باشگاه در هیئت استان تهران و ستاد اطلاع رسانی و پیشگیری از حوادث کوهستان
محمد رهبری : سرپرست برنامه های کوه‌نوردی
سعید صاعدوند و معصومه رجبعلی : مربی سالن سنگ


تبریک ازدواج :
روز جمعه ۹۱،۱۲،۲۵ مصادف شد با پیوند ازدواج بین دو عضو باشگاه اسپیلت . سرکار خانم راحله خلیل آبادی و آقای کریم شمشاد که به عنوان سومین زوج این باشگاه محسوب می شوند. اینجانب به نمایندگی از طرف کلیه اعضاء این وصلت را به این دو همنورد تبریک گفته و از خداوند منان برایشان آرزوی خوشبختی و شادکامی خواستارم .


اعضای جدید باشگاه :
در دو هفته گذشته دو نفر عضو باشگاه شدند . آقای اسداله همتیان و خانم سیمین پورحسینی . ضمن خیر مقدم به این دو عزیز ، برایشان آرزوی برفرازی در کنار همنوردانشان در باشگاه اسپیلت را داریم.


برنامه هفتگی :
جمعه گذشته آخرین برنامه جدول سال ۱۳۹۱ باشگاه بازدید از غار بورنیک در شهرستان فیروزکوه بود که به سرپرستی آقای حمیدی و با حضور ۲۳ نفر از اعضاء و دو میهمان اجرا شد .


تیم ایران و نتایج مسابقات جهانی یخ نوردی روسیه :
در هفته گذشته به نقل از فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی خبری را نقل کردیم تحت عنوان مسابقات جهانی یخ نوردی روسیه و اعزام دو نفر از ایران . در ادامه و در جریان این مسابقات تیم دو نفره یخ نوردی کشورمان که متشکل از خانم زهره عبداله خانی و آقای مسعود زینالی می باشند ، در رشته سرعت از لحاظ تیمی در بین ۱۵ کشور جهان ، در رتبه ششم قرار گرفت .
نتایجی که یخ نوردان کشورمان در این مسابقات کسب کردند به شرح ذیل می باشد :
کسب رده‌ هفدهم توسط زهره‌عبدالله‌خانی در رشته‌ی سرعت ( در این بخش ۲۴ نفر شرکت داشتند که در میان یخ‌نوردان آسیایی در جایگاه سوم قرار گرفت. شایان ذکر است: از ۱۶ نفری که بالاتر از عبدالله‌خانی قرار گرفتند، ۱۲ نفر از کشور روسیه میزبان مسابقات شرکت داشتند.)
– کسب رده بیست‌ویکم توسط زهره‌عبدالله خانی در رشته‌ی لید ( در این بخش ۲۸ نفر شرکت داشتند که در میان یخ‌نوردان آسیایی پس از یخ‌نورد کره‌ای در جایگاه دوم قرار گرفت. شایان ذکر است: از ۲۰ نفری که بالاتر از عبدالله‌خانی قرار گرفتند ۱۴ نفر از کشور روسیه میزبان مسابقات شرکت داشتند . )
– کسب رده‌ سی‌وسوم توسط مسعود زینالی در رشته‌ی لید ( در این بخش ۴۷ نفر شرکت داشتند که در میان یخ‌نوردان آسیایی پس از ورزشکار کره‌ای و ۲ ژاپنی در جایگاه چهارم قرار گرفت. شایان ذکر است: از ۳۲ نفری که بالاتر از عبدالله‌خانی قرار گرفتند، ۲۱ نفر از کشور روسیه میزبان مسابقات شرکت داشتند.)


ابقاء ایران در نایب رئیسی سنگ‌نوردی غرب آسیا ،

میزبانی ایران در رقابت‌های سنگ نوردی سال ۲۰۱۳ آسیا ،

موفقیت بین‌المللی یک داور ایرانی :
به نقل از سایت فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی کشور، در پی برگزاری مجمع فدراسیون سنگ‌نوردی آسیا در شانگ‌های چین ، «محمد فهیمی» رئیس کارگروه روابط بین‌الملل فدراسیون، به اتفاق آراء و به مدت ۴ سال دیگر در سمت خود به عنوان نایب رییس سنگ‌نوردی آسیا در منطقه غرب این قاره ابقاء شد.
در جریان برگزاری این مجمع «ایران» با اتفاق آراء رسماً به عنوان میزبان رقابت‌های سنگ‌نوردی بزرگسالان قهرمانی آسیا درسال ۲۰۱۳ برگزیده شد.
زمان دقیق برگزاری این مسابقات در سال ۹۲ ، پس از هماهنگی‌های لازم متعاقباً اعلام خواهد شد.
همچنین، مهندس «بابک ضیاء» نیز به اتفاق آراء به مدت ۴ سال به عضویت کارگروه ورزش فدراسیون سنگ‌نوردی آسیا پذیرفته شد.
در این اجلاس «بابک ضیاء» پس از گذراندن دو دوره کارورزی بین المللی، رسماًبه لیست داوران قاره ای آسیا اضافه شد. شایان ذکر است: در دوسال گذشته و در بین کشورهای آسیایی تنها «ضیا» از «ایران» به این لیست افزوده شده است.


صعود دومین قله آتشفشانی از ۷ آتشفشان ۷ قاره :
دربخش یکشنبه تا یکشنبه چه خبر (۹۱،۱۰،۲۴ تا ۹۱،۱۲،۱) مطلبی تحت عنوان صعود به هفت قله مرتفع آتشفشانی هفت قاره در یک سال مربوط به خانم اولگا رومیانتسف بود که تصمیم دارد هفت قله مرتفع آتشفشانی هفت قاره را در یک سال صعود کند . وی به همراه یک تیم (که اعضای آن عضو ANIشبکه بین المللی ماجراجویی بودند) و با حمایت شرکت کاسپراسکای (Kaspersky) راهی صعود کوه سیدلی (Sidley) مرتفع ترین قله آتشفشانی در قطب جنوب شده و موفق به صعود این قله شد .
به نقل از وبلاگ سولدوز کلوب ؛ اولگا در ادامه پروژه خود ، در دومین گام موفق به صعود کلیمانجارو به ارتفاع ۵۸۹۵ متر در تانزانیا شد. کلیمانجارو مرتفع ترین قله و آتشفشان قاره آفریقا محسوب شده و بعد از کوه سیدلی (Sidley) مرتفع ترین قله آتشفشانی در قطب جنوب به ارتفاع ۴۲۸۵ متر، دومین مقصد این بانوی ۳۸ ساله روس بود.
کلیمانجارو یکی از مقصدهای محبوب کوه‌نوردان محسوب شده و حتی در قله آن تابلوهایی برای تبریک گفتن به صعود کنندگان نصب شده است. با این حال اولگا مسیر Umbwe را برای صعود انتخاب کرده بود که از مسیرهای پرطرفدار محسوب نمی شود. این بانوی کوه‌نورد در مسیر صعود خود دشواری هایی نیز داشت که به خاطر سرما و سرعت صعود او بود. او در صعود سه مرحله ای خود حتی در طول شب نیز مجبور به صعود شده بود تا سریعاً این صعود را به پایان رسانده و آماده صعود بعدی در گینه نو یعنی کوه گیلاو (Giluwe) به ارتفاع ۴۳۶۸ متر در قاره اقیانوسیه شود.


اولین تراورس زمستانی پالسیدز :
وبلاگ کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی گل کوه :
پالسیدز : گروهی از قلل بخش مرکزی سی یرا نوادا ایالت کالیفرنیا امریکا است.
سی یرا نوادا : یا رشته کوه نوادا واقع در شرق ایالت کالیفرنیا در امریکا است که قله اصلی آن مونت ویتنی به ارتفاع ۴۴۲۱ متر است ، سی یرا از شمال به جنوب ۴۶۰ کیلومتر و از شرق به غرب ۱۱۰ کیلومتر است.
۱۴ers = چهارده هزار تایی در ایالات متحده امریکا در اصطلاح کوه نوردی ، به قله ای گفته می شود که متجاوز از ۱۴۰۰۰ فوت(پا) معادل ۴۲۶۷ متر از سطح دریا ارتفاع داشته باشد.
۱۳ers = سیزده هزار تایی نظیر توضیح بالا در امریکا به قله های بالای ۱۳۰۰۰ فوت یا ۳۹۶۲ متر گفته می شود.
۵th Class = در درجه بندی کلوپ سی یرا در دهه ۱۹۳۰ به صخره نوردی در شیب بالا گفته می شود که فرد سرطناب ملزم به نصب حمایت‌های میانی و جلوگیری از سقوط احتمالی خود و نفر دوم است.
The Lower 48 = سرزمین اصلی ایالات متحده امریکا شامل ۴۸ ایالت این کشور به همراه منطقه کلمبیا به جز ایالت های آلاسکا و هاوایی است که با دیگر ایالت ها ارتباط مستقیم زمینی ندارند ، این واژه به این معنی است که این بخش شامل هیچ یک از ایالت های چهل و هشت‌گانه نمی باشد.
ایان مک النی و جد پورتر برای نخستین بار در فصل زمستان (۲۶ تا ۲ مارچ سال ۲۰۱۳) مجموعه قلل پالسیدز VI 5.9 در سی یرا نوادا را تراورس کامل کردند که اولین تراورس کامل این مسیر ۱۳ کیلومتری در این فصل است . این دو راهنمای کوهستان پنج روز صرف این برنامه کردند و در ۲ مارچ کار آنها خاتمه یافت . این صعود فنی طولانی ترین تراورس در نوع خود در فصل زمستان درThe Lower 48 است و نباید با تراورس کوتاه‌تری که از تاندربولت به قله سیل است اشتباه گرفته شود ، این مسیر بین گذرگاه‌های بیشاپ و سیل قراردارد و آنها طی این تراورس شش قله بالای چهارهزارمتر و شمار زیادی قله های بالای سه هزارمتری را صعود کردند و علاوه بر آن صدها متر سنگ‌نوردی در درجه ۵th Class داشتند. مسیر یاد شده نخستین بار در سال ۱۹۷۹ توسط جری آدامز و جان فیشر صعود شد و تاکنون چیزی حدود ده بار تکرار شده است . شرایط جوی پایدار از محاسن برنامه بوده اما چالش اصلی و فوق العاده دشوار آنها سنگ‌نوردی با پوتین و دستکش‌های کوه‌نوردی و مشکل عمده نیز عملکرد آنها در سرما و ارتفاع بالا بود. آنها اعلام کردند که از ابزار ، غذا و سوخت ذخیره استفاده نکرده اند.


بسته پیشنهادی این هفته :
«نامزدهای کلنگ طلایی سال ۲۰۱۳ » وبلاگ سولدوز کلوب

 

بهار را باور کن (فریدون مشیری)
 باز کن پنجره‌ها را که نسیم
روز میلاد اقاقی ها را
جشن می گیرد
و بهار
روی هر شاخه کنار هر برگ
شمع روشن کرده است
همه چلچله ها
برگشتند
و طراوت را فریاد زدند
کوچه یکپارچه آواز شده است
و درخت گیلاس
هدیه جشن اقاقی ها را
گل به دامن کرده است
باز کن پنجره ها را ای دوست
هیچ یادت هست
که زمین را عطشی وحشی سوخت
برگ ها پژمردند
تشنگی با جگر خاک چه کرد
هیچ یادت هست
توی تاریکی شب های بلند
سیلی سرما با تاک چه کرد
با سرو سینه گل‌های سپید
نیمه شب باد غضبناک چه کرد
هیچ یادت هست
حالیا معجزه باران را باور کن
و سخاوت را در چشم چمن زار ببین
و محبت را در روح نسیم
که در این کوچه تنگ
با همین دست تهی
روز میلاد اقاقی ها را
جشن می گیرد
خاک جان یافته است
تو چرا سنگ شدی
تو چرا این همه دلتنگ شدی
باز کن پنجره ها را
و بهاران را
باور کن

 

*سال نو مبارک*

 

گردآورنده و تنظیم : ساقی محمودی

 

 

۲ دیدگاه to “از یکشنبه تا یکشنبه چه خبر؟(۹۱،۱۲،۲۲ تا ۹۱،۱۲،۲۷)گزارش جشن پایانی سال و تصاویر …..”

  1. محسن می گوید:

    سلام و خسته نباشید …تشکر و سپاس بابت اینهمه زحمت فراون
    آرزوی ساعاتی خوش و دلنشین به زوج عزیز و دوست داشتنی
    خوش آمد بهار
    گل از شاخه تابید خورشید وار
    چو آغوش نوروز پیروز بخت
    گشوده رخ و بازوان درخت
    … گل افشانی ارغوان
    نوید امید است در باغ جان
    که هرگز نماند به جای
    زمستان اهریمنی
    بهاران فرا میرسد
    پرستیدنی
    سراسر همه مژده ایمنی
    درین صبح فرخنده تابناک
    که از زندگی دم زند جان خاک
    بیا با دل و جان پاک
    همه لحظه ها را به شادی سپار
    نوایی هم آهنگ یاران برآر
    خوش آمد بهار “فریدون مشیری”

  2. علیرضا کریم می گوید:

    خوبه
    هر روز بهتر از دیروز

دیدگاه خود را بیان کنید