گزارش برنامه صعود قله کمان‌کوه ـ ۱۳۹۳٫۰۲٫۱۹

ارسال شده توسط در 10 می 2014 ۵ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, گالری, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

برای رسیدن به قله کمان‌کوه باید فاصله حدوداً ۹۰ کیلومتری تهران به روستای زیبای وارنگه‌رود را طی کرد. مسیر رسیدن به روستای وارنگه‌رود: کرج ـ جاده چالوس ـ جاده دیزین می‌باشد.

مسیر طولانی و دست به سنگ بودن (نزدیک قله) و همچنین وضعیت آب و هوای ناپایدار، صعود به این قله را برای کوهنوردان تازه‌کار به صورت یک روزه، تقریباً دست‌نیافتنی کرده است.

تیم ما روز جمعه ۱۳۹۳٫۲٫۱۹، ساعت ۵:۰۰ صبح با یک دستگاه مینی‌بوس به قصد صعود کمان‌کوه به سمت روستای وارنگه‌رود حرکت کردیم. ۲۱ نفر از اعضای باشگاه و یک نفر مهمان، این تیم را تشکیل دادند.

ساعت ورود به روستای وارنگه‌رود ۷:۰۰ صبح و بعد از آماده شدن تیم در ساعت ۷:۳۰ پیمایش را شروع کردیم.

ابتدای مسیر در کنار رودخانه زیبای وارنگه بود که بعد از حدوداً ۱٫۵ ساعت به «دره خَرسَلَک» رسیدیم. حرکت در کنار رودخانه زیبای دره خرسلک و وجود آبشارهای بسیار زیبا همه ما را به وجد آورد.

همه اعضای تیم در ساعت ۱۱:۳۰ از دره خارج و به دشت زیر قله کمان‌کوه (سوتک بزرگ) رسیدیم. بعد از بررسی مسیرهای صعود قله و به خاطر حجم زیاد برف، در مسیر اصلی و احتمال عدم صعود همه اعضای گروه از آن تصمیم به صعود از یال غربی که برف کمتری داشت را گرفتیم. مسیری که برای ما ناآشنا بود اما به نظر قابل صعود می‌رسید.

هوا بسیار مناسب برای یک صعود خوب بود.

در ساعت ۱۲:۰۰ صعود به سمت قله را آغاز کردیم. حدس ما کاملاً درست از آب درآمد و مسیر یال غربی قله بسیار مناسب برای همه اعضا بود و در ساعت ۱۵:۰۰ به همراه ۱۷ نفر موفق به صعود قله شدیم. فقط ۴ نفر از اعضای گروه به دلیل آماده نبودن در ارتفاع بین ۲۸۰۰ تا ۳۶۰۰ متری از ادامه مسیر انصراف دادند.

چنانچه در قله کمان‌کوه هوا آفتابی باشد، اکثر قله‌های منطقه قابل دیدن است. (آزادکوه، سکه‌نو، سرخاب، سه‌چال، قلل منطقه علم‌کوه، هفت‌خوانی، گرچان، هرزه‌کوه، خلنو و …)

ارتفاع مبدأ صعود، ۲۵۰۰ متر و قله ۴۲۴۰ متر با GPS اندازه‌گیری شد.

بعد از گرفتن چند عکس یادگاری در قله و کمی استراحت، مسیر فرود را در پیش گرفتیم و در ساعت ۸:۰۰ شب به روستای وارنگه‌رود رسیدیم.

(توضیح لازم اینکه، اگر از خوردن آب رودخانه به دلیل احتمال آلوده بودن خودداری می‌کنید، حتماً آب به اندازه کافی با خودتان ببرید. ضمناً در کل مسیر به جز چند نقطه در نزدیکی قله، آنتن موبایل وجود ندارد.)

پی نوشت: مسیر اصلی صعود این قله ، قبل از دره خرسلک از داخل دره سوتک و با عبور از کنار  اطاقک محیط‌بانی می‌باشد.)

گزارش سایت از: غلامرضا خلیل‌آبادی
    1393.2.20

همراهان تیم به ترتیب حروف الفبا (۲۲ نفر):
خانم‌ها: ادیب، جمالی، جمشیدی، ف. درزی، کمالی و میری
آقایان: اشتریان، الستی، پورصفوی، تفضلی، جاهدی، جهانبخش، حیدری، غ.ر. خلیل‌آبادی (سرپرست)، رحمتی، صادق‌زاده (عکاس)، طریقی، مطالبی، توحید و آناهید نوروزی و منصوریان
مهمان: آقای ناصر کاویانی

به علت عدم نشانه گذاری قله کمان کوه در google earth

قله آزادکوه به صورت آنلاین نمایش داده شده است.

دره زیبا و وسیع وارنگه رود

توحید نوروزی و آناهید «کوچولو»

داخل دره خرسلک

منطقه سوتک بزرگ با نمای قله سوتک

قله سرخاب

خط الرأس قلل سرماهور و یخچال

خط الرأس قلل خلنو

آزادکوه در ابر

قله کمان کوه ـ ۴۲۴۰ متر

۵ دیدگاه to “گزارش برنامه صعود قله کمان‌کوه ـ ۱۳۹۳٫۰۲٫۱۹”

1. توحید می گوید:

ممنون از همه بچه ها و سرپرست، امیدوارم حضور من و دخترم مزاحم ورزش و اجرای عادی برنامه نشده باشه ، به ما خیلی خوش گذشت . امیدوارم بتونیم تو برنامه های بیشتری که مناسبه دخترم هم باشه شرکت کنیم. دمه همه شما عزیزان گرم

2. gholam reza khalilabadi می گوید:

ba salam b hame hamnavardan k dar soode ghole kaman koh hamraheman boodan.v ba tashakor az hamnavardani k ba hamkari khobeshan in sood ra ziba tar kardan.hamnavarde khobam nosrat tarighi v hosaine sadeghzade v hamid gahanbakhsh

3. علی اشتریان می گوید:

mamnoonam az hame dustan va makhsoosan sarparaste azizemun aghaye khalil abadi:)barname foqoladei bud 🙂

4. باباكوهي می گوید:

با سلام ای ولا این شد یه برنامه درست درمون
    گزارش صعود هم خوب بود
    عکس ها هم کاملا گویا هستن
    خدا قوت و دست مریزاد

5. همنورد می گوید:

سلام خدا قوت
    یه نکته کوچیک وجود داره اونم اینه که قله خرسلک رو اشتباها قله سوتک معرفی کردید کمان کوه در شرق دره خرسلک و قله خرسلک در غرب دره واقع هستن