گزارش برنامه صعود قلل خرسنگ و جانستون(۹۴،۴،۱۹)

ارسال شده توسط در ۲۰ تیر ۱۳۹۴ ۳ دیدگاه | دسته بندی شده در News, Slide Gallery, Top News, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

کوه‌شناسی این قله:
قلل خرسنگ و جانستون برروی خط الرأس اصلی البرز مرکزی واقع شده است . خرسنگ‌ها از دو قله شمالی و جنوبی تشکیل می شود.(خرسنگ شمالی و خرسنگ جنوبی)این دو قله را در فصل تابستان باید از مسیر روستای آبنیک صعود کرد .
روستای آبنیک در ۱۲ کیلومتری شمال شرق فشم قرار دارد و برای دستیابی به آبنیک از تهران ؛ بعد از فشم و زایگان ، نرسیده به روستای گرمابدر در سمت چپ جاده تغییر مسیر داده و بعد از طی مسافت ۳ کیلومتری به روستای آبنیک می رسیم .

شرح صعود :
صبح جمعه ۹۴،۴،۱۹ ساعت ۵ صبح از سیدخندان به همراه ۱۸ نفر تهران را به قصد روستای آبنیک ترک کردیم.
ساعت ۶:۳۰ به آبنیک رسیدیم و صعودمان را آغاز کردیم . هوای خنک صبحگاهی در این فصل باعث شادابی همنوردان شده بود.
بعد از خروج از روستا در یک جاده خاکی ماشین رو به سمت دشت جانستون حرکت کردیم .در انتهای این جاده رودخانه نه چندان بزرگ قرار داشت که بعد از عبور از آن قدم در راهی گذاشتیم که بسیار سرسبز و زیبا بود.از اینجا مسیر تبدیل به مسیری سنگی و شیبدار شد .
بعد از دو ساعت کوهپیمایی قبل از غار بیوک در منطقه ای بنام گوسفندسرا (روبروی دو راهی خرسنگ-جانستون) برای صرف صبحانه توقف کردیم .

ساعت ۹:۳۰ بعد از صرف صبحانه به دو تیم تقسیم شدیم.
– تیم اول (۵ نفر) قرار شد قله جانستون را صعود کند و بعد از پیمایش خط الرأس و صعود قلل خرسنگ برنامه را به پایان برساند.
– تیم دوم (۱۳نفر) هم قرار شد قلل خرسنگ را صعود کنند.
تیم اول از دره جانستون صعودش را به جانستون آغاز کرد و تیم دوم هم از دره خرسنگ به سمت قله خرسنگ حرکت کرد.
این تیم بعد از گذشت از چند برف چال به چشمه ای رسید که آخرین منطقه برای دستیابی به آب بود و بعد از توقف کوتاه به سمت گردنه حرکت کرد و ساعت ۱۱ به سر گردنه رسید.
هوا آفتابی به همراه باد ملایم بود . این تیم در ساعت ۱۲ موفق به صعود قله خرسنگ شمالی به ارتفاع ۳۹۱۰ متر شد .
سه نفر از اعضای این تیم برای صعود به قله خرسنگ جنوبی به ارتفاع ۳۹۴۰ متر اقدام کردند که ساعت ۱۲:۱۵ موفق به صعود شدند.
بعد از صعود قلل خرسنگ توسط تیم دوم برای فرود آماده شده و از همان مسیری که صعود کرده بودند، فرود آمدند که در میان دره با هوای بارانی روبرو شدند و قرار بود در غار بیوک منتظر تیم اول باشند.

تیم اول در ساعت ۱۱:۱۰ دقیقه موفق به صعود قله جانستون به ارتفاع ۳۹۶۰ متر شد و دو نفر از اعضای این تیم از ادامه صعود انصراف دادند و به پایین برگشتند . این تیم در ساعت ۱۱:۳۵ به سمت قله خرسنگ حرکت کرد و بعد از صعود قله فرعی جانستون به ارتفاع ۳۹۵۲ متر در روی خط الرأس ادامه مسیر داد . بعد از قله فرعی جانستون مسیر کمی ریزشی می شد که برای تراورس کردن وقت زیادی گرفته می شد.
مسیر بعد از آن با فراز و نشیبهای ملایمی روبرو می شود.
اولین توقف را در زیر برج سنگی داشتیم . برای عبور از این برج که بعضا خرسنگ فرعی هم می نامند نیاز به دست به سنگ شدن بود که با احتیاط از آن عبور کردیم و در ساعت ۱۳:۳۰ به زیر قله خرسنگ جنوبی رسیدیم که تیم دوم را در حال فرود دیدیم .
یک نفر از اعضای تیم اول از ادامه‌ی مسیر انصراف داد و با تیم دوم برگشت .
ابر سیاهی روی آسمان نقش بسته بود و کم کم باران صورت ما را نوازش می کرد و تگرگ‌هایی که در منطقه خلنو روی زمین نشسته بود نوید رعد و برق می‌داد و به همین دلیل ما به سرعتمان افزودیم و تیم دو نفره ما ساعت ۱۴ موفق به صعود قله خرسنگ شمالی شد .
بدلیل شرایط جوی یک نفر از خرسنگ شمالی به خرسنگ جنوبی حرکت کرد و ساعت ۱۴:۱۰ دقیقه بر روی قله خرسنگ جنوبی ایستاد تا پیمایش خط الرأس جانستون به خرسنگ را کامل کند .
باران تندی در حال بارش بود و سریع از دره خرسنگ فرود آمدیم. به دلیل بارش تند باران تیم دوم به روستای آبنیک رفته بود .
در ساعت ۱۷:۳۰ هر دو تیم بعد از یک صعود موفق به روستای آبنیک رسیدند.

گزارش کامل‌تر و مشابه این صعود را که در تاریخ ۹۲،۵،۴ اجرا شده است بر روی این سایت (اینجا) ببینید.

اعضای شرکت کننده در برنامه :
خانمها: یکتا – اصلانی – بهرامی – جباری – اشترانی – اورعی
آقایان: غ . ر . خلیل آبادی(سرپرست تیم دوم) – رضا خلیل آبادی (سرپرست)-ربانی – ملکی – شاکری – بیک محمدی – کاظمی – صابری – طوطی – علیزاده – وزیری – مرندی

گزارش سایت از : رضا خلیل آبادی

۲۰۱۵۰۷۱۰_۰۷۰۶۳۳

۲۰۱۵۰۷۱۰_۰۷۱۹۵۴

۲۰۱۵۰۷۱۰_۰۷۲۸۳۹

۲۰۱۵۰۷۱۰_۰۷۵۱۴۸

۲۰۱۵۰۷۱۰_۱۰۰۱۲۸

۲۰۱۵۰۷۱۰_۱۲۴۷۵۹

قله خرسنگ شمالی – ارتفاع۳۹۱۰ متر (تیم دوم)

۲۰۱۵۰۷۱۱_۱۱۳۰۵۱

قله جانستون – ارتفاع ۳۹۶۰ متر (تیم اول)

۲۰۱۵۰۷۱۱_۱۲۱۸۲۵

خط الرأس جانستون به خرسنگ

۲۰۱۵۰۷۱۱_۱۴۱۴۲۶

قله خرسنگ جنوبی – ارتفاع ۳۹۴۰

۲۰۱۵۰۷۱۱_۱۱۲۷۴۷

دور نمای خط الرأس قلل خلنو

۳ دیدگاه to “گزارش برنامه صعود قلل خرسنگ و جانستون(۹۴،۴،۱۹)”

1. غلامرضا خلیل ابادی می گوید:

باسلام خدمت همنوردان.روستای ابنیک یکی از زیباترین روستاهای اطراف تهران می باشد کوچه باغ های زیبا و هوای خنک این منطقه هر طبیعت دوستی را اغوا می کند مخصوصا مسیر دشت جانستون.جمعه یک روز خوب و بینظیر برای ما کوهنوردان بود هوای خنک صبحگاهی و بارش باران تیم ما را غافلگیر کرد تیم ما حدودا ۳ ساعت در زیر باران تند فرود امد که این خود تجربه خوبی بود برای همنوردان ما که همیشه یک کوهنورد باید لوازم و لباس اضافه همراه داشته باشد.با توجه به هوای خوب تیم دوم ما که تصمیم به صعود قله خرسنگ داشت خیلی خوب و با روحیه خیلی عالی در ساعت ۱۲ موفق به صعود قله شد.در پایان تشکر می کنم از همنورد عزیزمان اقای محسن شاکری بخاطر همکاری صمیمانشان در تیم و همه همنردان دیگر.

2. مریم بهرامی می گوید:

قله بسیار زیبا و هوا فوق العاده بود و وجود همنوردان نازنین این روز را به یکی از بهترین و خاطره انگیزترین روزهای زندگی من در باشگاه اسپیلت تبدیل کرد.علاوه بر جناب آقای غلامرضا خلیل آبادی عزیز و جناب آقای رضا خلیل آبادی که به خوبی از عهده سرپرستی این برنامه منحصر به فرد برآمدند وظیفه خود میدانم از جناب آقای ملکی و جناب آقای شاکری که در بخشهایی از برنامه سرقدم و عقبدار گروه بودند کمال تشکر را داشته باشم. همیشه بر فراز و سلامت باشید.

3. علیرضاکاظمی می گوید:

باسلام خدمت همه همنوردان عزیزم. خداقوت میگم به همه. جمعه بااینکه خیلی دوست داشتم خط الراس را صعود کنم ولی چون قله خرسنگ را تا حالا صعود نکرده بودم زیاد ناراحت نشدم. در هرحال روز خوبی بود. مخصوصا” جنگی که با سگهای گله داشتیم. تجربه خوبی بود مواجه شدن با ۴ تا سگ که اقدام به حمله میکردند. از عمو غلام بخاطر سرپرستی تیم دوم تشکر میکنم. از اینکه توی همراهی و صعود به قله دوم خرسنگ هم به من اعتماد کرد هم ممنونم. همواره سرافراز و برفراز باشید.

دیدگاه خود را بیان کنید

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.