هر هفته یک برنامه: این بار صعود قله آتشکوه – ۲ مهر ماه ۱۳۸۹

ارسال شده توسط در 27 سپتامبر 2010 بدون دیدگاه | دسته بندی شده در اخبار, گزارش برنامه های اجرا شده باشگاه

ریزان، آتشکوه و مهرچال قله هایی هستند که با فاصله کمی از هم قرار دارند و بر روی یکی از خط الراس های اصلی البرز واقع اند.

این خط الراس از طرف شرق به گردنه امامزاده هاشم در جاده هراز و از طرف غرب به گردنه یونه زا و در ادامه به قله های خرسنگ، جانستون، خلنو و … می رسد. ساده ترین مسیر صعود قله آتشکوه از طریق روستای افجه در منطقه لواسانات(کوچک) است. تیم ۱۷ نفره ما روز جمعه به سرپرستی رضا جزایری از طریق جاده تهران ـ لشگرک به روستای افجه رسید و صعود را ۷ صبح آغاز کرد.

پس از یک ساعت به دشت همیشه سرسبز، زیبا و کوهستانی هویج رسیدیم. بعد از صرف صبحانه به سمت دشت دوم(غرب) تراورس کردیم. با رسیدن به آبشار موسوم به آتشکوه از مسیر سمت چپ(باز هم غرب) که مسیر زمستانی ست به طرف قله حرکتمان را ادامه دادیم. این مسیر بعد از شیب تندی که پاکوب هم دارد به یال بین دو قله ساکا و آتشکوه می رسد. پس از رسیدن به این منطقه گردنه مانند، به طرف تیغه های صخره ای زیر قله آتشکوه ادامه مسیر دادیم.

ساعت ۳۰/۱۲ ظهر ۱۴ نفر از اعضا به قله رسیدند و ۳ نفر دیگر به دلیل آماده نبودن و همراهی نکردن تیم اصلی به قله ۳۳۵۰ متری ساکا صعود کردند.

در ساعت ۳۰/۲ بعدازظهر پس از پیوستن ۲ تیم به یکدیگر و صرف نهار و استراحت در زیر سایه درختان پربار گردو به طرف روستا حرکت کردیم و ساعت ۵ به مینی بوس رسیدیم و پس از مدت ها برنامه ای را زودهنگام، آرام و بی دغدغه به پایان رساندیم.