اطلاعیه مهم باشگاه کوهنوردی و سنگنوردی اسپیلت

ارسال شده توسط در 6 می 2015 ۴ دیدگاه | دسته بندی شده در آخرین اخبار, اخبار, اطلاعیه ها, گالری

اطلاعیه

اطلاعیه مهم باشگاه کوهنوردی و سنگنوردی اسپیلت

 

نظر به رخ‌داد حادثه تلخ بهمن سال ۱۳۸۸ (دیزین) و صدور حکم قضایی دور از انتظار که منجر به محکومیت کیفری ۲ سال «حبس تعزیری» مدیرعامل وقت و همچنین محکومیت مسئولین باشگاه کوهنوردی و اسکی دماوند به پرداخت مبلغ پنج میلیارد ریال (پانصد میلیون تومان) دیه به نفع وراث قربانیان گردیده، بدینوسیله مدیریت این باشگاه اعلام می‌دارد:

 از تاریخ ۱۳۹۴٫۳٫۱ باشگاه کوهنوردی و سنگنوردی اسپیلت فقط مسئولیت آن دسته از اعضای فعال خود را که در برنامه‌های کوهنوردی و سنگنوردی (اعم از آموزشی و غیرآموزشی) از طریق رسانه‌های رسمی باشگاه اعلام و ثبت‌نام نمایند را به شرح زیر می‌پذیرد:

 

لازم به یادآوری است که منظور از اعضای فعال باشگاه کسانی هستند که:

۱- اعضای پایدار «فعال» باشگاه که در جلسات و برنامه‌ها و سامانه پیامکی حضور دارند.

۲- اعضای رسمی پایه‌های ۱، ۲ و ۳ که حضور فعال در باشگاه دارند و عضویت آنها منقضی نگردیده است.

تبصره: درصورت غیرفعال بودن اعضا و بایگانی شدن پرونده‌های آنان، پیامک تعلیق عضویت ارسال می‌شود که مشمول این بند نمی‌باشند.

۳- اعضای موقتی که در مقاطع عضویت ۳ الی ۶ ماهه آزمایشی هستند و به طور مرتب در جلسات و برنامه‌های باشگاه حضور دارند.

۴- اعضای افتخاری که به طور مقطعی در برخی از جلسات و برنامه‌های رسمی حضور می‌یابند.

۵- مهمانان(غیرعضو)که طبق قوانین باشگاه می‌توانند یک الی سه برنامه را بطور آزمایشی باتوجه به شرایط اعلام شده دربرنامه‌ها حضور یابند.

 

رسانه‌های رسمی باشگاه اسپیلت عبارتند از:

۱- سایت رسمی باشگاه به آدرس www.espilat.com

۲- سامانه پیامکی باشگاه به شماره ۰۹۳۸۰۵۶۸۷۹۰

۳- از طریق بُرد (تخته اعلام برنامه‌ها) که در فضای داخلی و خارجی دفتر باشگاه به آدرس تهران ـ خیابان مفتح ـ بین انقلاب و سمیه ـ پلاک ۴۰ ـ طبقه همکف نصب شده است.

۴- از طریق اعلام در جلسات هفتگی باشگاه که به طور منظم در روزهای سه‌شنبه هر هفته از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱:۰۰ برگزار می‌شود.

۵- از طریق نشریه و یا اطلاعیه‌ها و پوسترهای مربوطه

 

ثبت‌نام یعنی:

نام‌نویسی عضو متقاضی در برنامه‌های اعلام شده که می‌تواند از عصر روز سه‌شنبه تا عصر روز پنجشنبه قبل از اجرای برنامه انجام شود. این ثبت‌نام از ۲ طریق حضوری «در دفتر باشگاه» و یا تلفنی «با مسئول باشگاه یا سرپرست برنامه» خواهد بود.

 

با توجه به مراتب اشاره شده، اعضای دیگر باشگاه که مشمول مفاد فوق‌الذکر نیستند، درصورت حضور در برنامه‌های کوهنوردی و سنگنوردی، مسئولیت هر پیش‌آمدی به عهده شخص شرکت‌کننده است و لذا هیچ مسئولیتی متوجه مسئولین، مدرسین و اعضای این باشگاه و همراهان آنها نخواهد بود و درصورت بروز هرگونه حادثه‌ای برای این اشخاص، باشگاه و مسئولین آن از کلیه مسئولیت‌های کیفری، مدنی و غیره، بری می‌باشند.

 

نمابر این اطلاعیه جهت تنویر افکار عمومی و اطلاع مسئولین محترم این ورزش به فدراسیون کوهنوردی و هیئت کوهنوردی استان تهران، انجمن کوهنوردان ایران و برخی از باشگاه‌ها و گروه‌های کوهنوردی فعال تهران و همچنین رونوشت آن در اختیار سایت خبری کوه‌نامه و وبلاگ کوه‌نوشت جهت درج قرار خواهد گرفت.

 

«با آرزوی سلامتی و موفقیت همه همنوردان گرامی در جهت اجرای برنامه‌های کوهنوردی و سنگنوردی داخل و خارج از کشور.»

 

ذبیح‌اله حمیدی
مؤسس و مسئول باشگاه کوهنوردی و سنگنوردی اسپیلت
۱۳۹۴٫۲٫۱۶

۴ دیدگاه to “اطلاعیه مهم باشگاه کوهنوردی و سنگنوردی اسپیلت”

  1. محسن می گوید:

    به امید صعودهای امن و با موفقیت برای دوستداران طبیعت

  2. غلامرضا خلیل ابادی می گوید:

    سلام.امیدوارم همه ما همیشه قواعد و اصول کوهنوردی را رعایت کنیم تا همیشه صعودهای کم خطر و خوبی داشته باشیم.

  3. مهدی می گوید:

    با سلام خدمت دوستان
    من ۲تا حرف دارم
    اولا اینکه طی یک اتفاقی در نتیجه‌ی تصمیمات نادرست سرپرست برنامه ، آسیبی به ماوارد می‌شود ومی‌توان از سرپرست و باشگاه شکایت کردو دادگاه به ما نخواهد گفت: خیر ، مدیران این باشگاه از خود طی اطلاعیه ای در تاریخ فلان رفع مسئولیت کرده‌اند!!
    دوما اینکه در خصوص این قسمت از اطلاعیه که میگه “بروز هرگونه حادثه‌ای برای این اشخاص، باشگاه و مسئولین آن از کلیه مسئولیت‌های کیفری، مدنی و غیره، بری می‌باشند.” ..در رابطه باهر گونه شکایتی ، نهادهای قضایی مشخص خواهد کرد که برای حادثه‌ای منجر به آسیب و تلفات ، باشگاه و مسئولین آن از مسئولیت‌های کیفری ، مدنی و غیره بری هستند یا نیستند!
    با تشکر

    ……….
    پاسخ:

    آقای مهدی (دوست ناشناس و نادیده ما) با سلام؛
    در مورد حرف اولتان:
    ما کی گفتیم که اگر اتفاقی برای کسی در این باشگاه افتاد، ما مسئولیت آن را نمی‌پذیریم؟!
    ما گفتیم فقط مسئولیت اعضای فعال و برنامه‌های رسمی خود تحت شرایط اعلام شده در اطلاعیه را می‌پذیریم «نه مسئولیت اعضای تعلیق شده و برنامه های شخصی و غیررسمی».
    (لطفاً کمی با دقت بیشتر اطلاعیه را مطالعه کنید.)

    در مورد حرف دومتان:
    باید عرض شود متأسفانه در این مورد حق با شماست.
    در کشور ما هر کسی تحت هر عنوان می‌تواند از هر کس دیگری شکایت کند. ولی ثابت کردن آن و ادامه دادرسی نیاز به مدارک معتبر دارد که این اطلاعیه چون رسمی بوده و قبل از بروز هرگونه حادثه‌ای انتشار یافته است، می‌تواند به عنوان یک مدرک غیرقابل انکار در هر دادگاهی ارائه شود که امیدواریم این اتفاق هیچ وقت پیش نیاید و پای هیچ ورزشکار و ورزش‌دوستی به هیچ دادگاهی باز نشود.

    شاد و پیروز باشید.

    مسئول باشگاه اسپیلت

  4. مهدی می گوید:

    با سلام مجدد خدمت ریاست محترم باشگاه
    اتفاقا من متن را کامل ودقیق خواندم ومنظورم همان برنامه های رسمی و اعلامی باشگاه می باشد والا هر کسی می تواند ادعای همراهی با باشگاه کند .
    در رابطه با بخش دوم حرفتان می گویم این اطلاعیه شما هرچندهم در رابطه بابرنامه های رسمی تان باشد از مسولیت وپاسخگویی شما درقبال حوادث کم نمیکند
    از بخت خوب ،اینجانب اشنایی کامل با مسائل حقوقی دارم . رضایتنامه ای که شما از افرادشرکت کننده در برنامه اعم از مهمان یا رسمی که با تایید باشگاه در برنامه هایتان شرکت میکننداخذ میکنید هیچ گونه ، تکرار میکنم هیچ گونه وجاهت قانونی وحقوقی ندارد .
    رضایت نامه ای مورد تایید دادگاه می باشد که پس از حادثه از فرد اخذشود .
    در هرگونه حادثه ای که بصورت رسمی توسط باشگاه یا سرپرستان منصوب شده انجام
    میشود شخص حقوقی اسپیلت وشخص حقیقی شما پاسخگو ومسول تامین رضایت و دیه فرد حادثه دیده(در صورت مقصرشناخته شدن) می باشید . همان طور که میدانید اثبات اشتباهات سرپرست برنامه های گروهی که افراد مختلفی در ان شرکت میکنند کار بسیارساده ای می باشد .
    درپناه خدا وسالم باشید
    ………………..
    پاسخ ؛
    آقای مهدی با سلام متقابل
    ممنون از اینکه این‌بار با جزئیات کامل نظرات خود را نه (صرفاً) با مخالفت بلکه با ارائه دلایل محکمه پسند عنوان کردید.
    ولی نظر من همانی‌ست که در بالا ذکر کردم .
    شاد و پیروز باشید.

دیدگاه خود را بیان کنید